Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ToveLi
#8628580
Är det stor skillnad på MAM:s olika bärskydd? Jag har ett äldre rött med beigt fleecefoder. Tror det är ett 4-season, fast det finns ingen luva till...
Men skiljer sig 4-season mycket från deluxe? Är det värt att skaffa ett deluxe eller räcker 4-season för vinterkylan :wink:
Användarens profilbild
Av ToveLi
#8628733
diddeldi skrev:deluxe är tjockare, men framförallt har det ett vind- och vattentätt membran så det är mycket mer väderbeständigt.
Är 4-season inte alls vind- eller vattentätt? Hmmm, undrar om jag gjort ett onödigt köp då...
Användarens profilbild
Av diddeldi
#8628776
ToveLi skrev:
diddeldi skrev:deluxe är tjockare, men framförallt har det ett vind- och vattentätt membran så det är mycket mer väderbeständigt.
Är 4-season inte alls vind- eller vattentätt? Hmmm, undrar om jag gjort ett onödigt köp då...
vind- och vattenresistent. alltså, tyget är avvisande. funkar i smådugg, men inte så bra om det regnar/blåser lite mer. beror ju helt på vilket väder man brukar vara ute i.
Användarens profilbild
Av ToveLi
#8628779
diddeldi skrev:
ToveLi skrev:
diddeldi skrev:deluxe är tjockare, men framförallt har det ett vind- och vattentätt membran så det är mycket mer väderbeständigt.
Är 4-season inte alls vind- eller vattentätt? Hmmm, undrar om jag gjort ett onödigt köp då...
vind- och vattenresistent. alltså, tyget är avvisande. funkar i smådugg, men inte så bra om det regnar/blåser lite mer. beror ju helt på vilket väder man brukar vara ute i.
Okej, tack för infon. Det vette sjutton om jag inte ska försöka få tag i ett deluxe istället då...
Användarens profilbild
Av ToveLi
#8631228
Någon annan som haft båda sorterna och kan säga om det är stor skillnad? Kommer jag uppleva ett deluxe så mycket bättre än 4season att det är värt att byta?
Användarens profilbild
Av ToveLi
#8633582
Nu köpte jag ett deluxe men det känns exakt likadant som det andra jag har. Finns det något sätt att avgöra om det första jag köpte är ett deluxe eller ett 4season? Den jag köpte av minns inte.
Användarens profilbild
Av KATARINA
#8633670
Har inte sålt 4-season men den är ju tunnast och vinterbärskyddet är mellan dem. Har du fickor på båda sidor? Har för mig att 4-season inte ska ha det. Deluxe har däremot det. Sedan kan du prova att väga dem, deluxe väger mer, ca 500 gram utan huva och förpackning.
Användarens profilbild
Av ToveLi
#8633723
Båda bärskydden är äldre modeller utan luva. De har en ficka fram men inga sidofickor. Båda väger ca 300 gram.
Användarens profilbild
Av ToveLi
#8633922
Fast den jag köpte av nu senast var säker på att det var ett deluxe och henne litar jag på. Men kan bärskydden varit annorlunda typ 06?
Användarens profilbild
Av diddeldi
#8633937
ja de har ändrats lite i modell. jag tycker att de känns något tjockare nu, alltså att fleecefodret har blivit tjockare (fast rätt marginellt). och så är det ju bland annat huvan som ändrats också.

jag provvägde deluxe och 4-season nu, i förpackning. så då ingår alltså luvan i vikten. deluxe väger 550 g och 4-season väger 375 g.

om man känner på dem båda samtidigt så tycker jag att det på 4-season känns att det inte är något membran i mitten om man rullar tyget mellan fingrarna. men det är givetvis enklast om man som jag har båda bredvid varandra samtidigt :wink: . på 4-season glider alltså tygerna lite lättare mot varandra än på deluxe som har lite mer friktion pga membranet.
Användarens profilbild
Av ToveLi
#8633983
Hmmm, jag är iallafall säker på att de två jag har är samma sort men frågan är vilket det är? :roll:

Med tanke på vikten lutar det väl trots allt åt att det är 4season, eller?
Användarens profilbild
Av KATARINA
#8634074
I början var det en ficka i mitten istället för en på varje sida som du skriver. Men när jag skrev fickor på båda sidor så menade jag om det är vändbart. Hon behöver ju inte vara oärlig utan bara ha förstått fel. Jag tror inte att deluxe-skydden fanns ens år 2006 utan det var bara vinterbärskydden som fanns först.
Användarens profilbild
Av husmodern
#8634079
*Trög* Är det deluxe eller 4season som är vändbart? Eller är båda det :hmm:

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?