Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5=högst)

1
3
30%
2
Inga röster
0%
3
2
20%
4
3
30%
5
2
20%
Användarens profilbild
Av Anso
#164245
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas.
Bild
Av loluna
#165057
Vi har använt den sedan vår pojke var 8 manader och fram tills nu, alltså 10 månader, och den kommer nog att användas länge till...Mormors favorit (hon är den som passar busungen på dagarna).

Vill bara poängtera att det är en komplement till en bärsjal, den kan knappt användas på långpromenader (iaf om barnet är tungt) utan passar bäst när barnet vill vara buret ena minuten och ner på golvet andra...

+Relativt billig
+ Kan användas länge
+avlastar bra
+slitstark, och i användbara färger
+passar de flesta, kan regleras mycket
+sitter stabilt (både barnet och hippichick)


-Det kan ta en tid innan man lär sig exakt hur man ska fästa den (som med allt annat)
-Jag har inte vågat tvätta den, då måste man ta ut "plastgrejjen", men det verkar vara krångligt att få den på plats igen ifall tyget krymper
-har inte sett någon bältesförlängare ifall man har större storlek...
-kan inte användas under långpromenader
-man får hålla barnet med en arm hela tiden (men man har ju två händer fria :D )
Användarens profilbild
Av Ulrika
#170380
Vi köpte en hipseat när Olle var liten, men använde den inte särklit mycket. Det kändes bökigt att spänna på den och krångligt att alltid behöva hålla fast honom med handen. När vi fick Ellen använde vi ringsjalen istället och det passade oss mycket bättre. Nu har jag sålt hipseaten.
_________________
Ulrika med Olle 5 år och Ellen 2 år
Användarens profilbild
Av vanja77
#179813
jag testade den och tyckte den i det stora hela var bra, avlastar bra om man har ett barn som vill upp och ner hela tiden kan jag helt klart se potetialen i den skulle man dessutom kunna knäppa fast ett stöd bakom barnet och diagonalt över till motsatt axel så hade den kunnat få topp betyg av mig men nu får den en 4:a
Användarens profilbild
Av Vida
#216989
Har burit en väns barn med denna och var lyrisk, ända tills jag upptäckte sjalen :) Den är jättebra för de sjalovana. Och som sagt man kan bära upp och lyfta ner väldigt snabbt, men den är lite skrymmande, och det går itne att ha något i den, (vilket borde gå). Jag har faktiskt använt min rumpväska på samma sätt, och det kändes mer praktiskt, men så är hon liten och lätt än så länge...

(fjällräven: http://www.fjallraven.se/spring2006/bil ... .htm?25060)
Av FLR
#296378
Måste dessvärre säga att jag tycker den är värdelös.
En arm är låst, dessutom får man kramp tillslut av att hålla bebisen.
Nä, det sämsta jag har prövat !

(Så här negativ är jag inte jämt :wink: )
Användarens profilbild
Av Imina
#1463930
Jag är jättenöjd med min hipseat...när jag kommer ihåg att använda den. Det är väl mitt största problem med den, att jag kånkar runt på bebis påhöften, med sned rygg. Sen minns jag varför jag faktiskt köpte ett hjälpmedel. Med den på sitter hon stadigt och bra, utan att glida ner.

I början fick jag jätteont i armen av att hålla bebis, men har nu tränat upp muskeln eller vad jag nu fick kramp i.

Perfekt hjälpmedel när bebis gnäller, maten ska fram och det inte känns lönt att knyta sjalen.
Förmodligen fyller en ringsjal samma funktion (och man får dessutom armarna fria), men nu var det en hipseat jag kom över billigt.

Den har dessutom varit fantastiskt bra att ha i bilen. Bara att slänga på när man ska rusa in och ut ur bil och affärer.

Ja, och lilla dottern gillar att sitta där, såklart. Annars hade vi nog fått prova något annat. Har använt hipseaten sen hon var ca sex månader. Nu är hon åtta, och det funkar kanon!
Av butterfly
#1464030
FLR skrev:Måste dessvärre säga att jag tycker den är värdelös.
En arm är låst, dessutom får man kramp tillslut av att hålla bebisen.
Nä, det sämsta jag har prövat !

(Så här negativ är jag inte jämt :wink: )
:iagree:

Jag skickade tillbax min o fick pengarna tillbaka!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?