Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sinain
#8173040
Jag har köpt en Maijat bärjacka deluxe, citymodellen, från finska Myllymuksut. Som tillbehör beställde jag också en extra förlängning med dubbelvadd (har en novemberbebis och klimatforskarna spår den kallaste vintern på tusen år) och bärmöjlighet på ryggen. Beställde en storlek M, hade nog kunnat ha S också, men M fungerar bra (ej för stor) . Min man kan också kunnat använda den (lite kort i ärmarna bara!). Hittills är jag supernöjd! Till jackan beställde jag Myllymuksus egna trikåsjal som jag också är väldigt nöjd med!
Användarens profilbild
Av Aspasia
#8184502
Äntligen en snygg bärjacka, synd att den är rätt dyr. Men jag fattar inte hur förlängningen funkar, vad är det för något? Hur varm är jackan utan förlängning, klarar den en vinter i Dalarna tro?
Användarens profilbild
Av Sinain
#8188284
Förlängningen (konstigt ord de har använt) är sydd exakt likadant som original-fram-panelen, bara att den är extra vadderad. Så man kan växla fritt efter väder. Jag har inte haft jackan så länge, men hittills har den varit tillräckligt varm (idag minus 8 grader med förlängningen). Tyckte att jackan kändes tunn när jag fick den, men deluxe-tyget ska väl göra sitt jobb. Jag återkommer om det när jag har mer erfarenheter av vinterpromenader. Jag är fortfarande osäker på hur jag ska klä min lilla, är hen varm eller kall? Knyttet är inte ens en månad, så jag kollar fortfarande om hen andas stup i kvarten. :D

Det var synd att jag köpte en M, eftersom jag är en S när det gäller den här bärjackan. Var rädd att den skulle vara för liten i S, men det var den inte. Jag tycker att det var en lite för stor M. Så det är mitt enda minus hittills och att jackan känns tunn i sin kvalitet, (men den är varm ändå vad det verkar, kanske ska lita på deluxe-tyget). Jo, jag hade gärna sett en dragsko även i city-modellen (precis som sport-modellen har).

Hittills mycket mer + än - i alla fall!
Användarens profilbild
Av Sinain
#8238758
Nu är min lilla nio veckor och jag har använt jackan mer. Är jättenöjd hittills. Den är väldigt varm. Räcker med bara en tunn body, trikåsjalen och jackan på lillan i minus 10 grader. (+ mössa och halsduk så klart) Jag tycker att med det priset kunde det ha varit muddar på ärmarna, påsytt reflexband eller några slags flärpar att fästa reflexer på och blixtlås eller knappar på fickorna. Luvorna är bra (både till stor och liten). Och det är en bekväm och snygg jacka. Har fått många positiva kommentarer.
Av Kyltsi
#8706115
Jag har också en maijat bärjacka modell city, dock ej deluxe varianten och jag har inte förlängningen.
Jag är super nöjd med min jacka. Förutom att den är den snyggaste bärjackan jag sett så har den många bra egenskaper.
Den är tunn och lätt men också varm. Jag tycker att den fungerar lika bra i +8°C som i -8°C.
När temperaturen varit på plussidan ute har jag haft på mössa(väpnarhuva) och skor eller tossor på tösen och eventuellt ett par tunna vantar.
När det varit lite kallare har jag haft en dubbelfuskpolo och beroende på hur kallt det varit har jag eventuellt haft ett mellan lager kläder på tösen också förutom mössan och vantar och tossor/skor.
Jackan är lätt att klä på och av oavsett om man bär på ryggen eller magen.
Den ser så pass unisex ut, att både jag och maken använder den.
Vi har använt jackan en hel del, trots att vi har en 19månaders som gärna går själv för det mesta.

En mycket bra jacka helt enkelt!
Enda minuset med jackan är ett den inte har dragsko ned till,
men det tänkte jag sätta dit själv för det finns en kanal till det :tumup:

Det kan dock vara värt att notera att jackorna är ganska stora i storlekarna.
Användarens profilbild
Av AbbesMamma
#8734172
Funderar på att beställa en majjat! Hur lång tid tog det för er att få hem jackan? Jag är osäker på vilken storlek jag behöver, är det någon som vill utbyta mått med mig via pm?
Användarens profilbild
Av Sinain
#8737336
Jag är dålig på att mäta. För mig är M för stort, men fungerar. Är 168 cm, väger kanske ca 55 kg. Skulle behövt ha en S egentligen.
Av Kyltsi
#8737369
Sinain skrev:Jag är dålig på att mäta. För mig är M för stort, men fungerar. Är 168 cm, väger kanske ca 55 kg. Skulle behövt ha en S egentligen.
Jag har hjälpt AbbesMamma med måtten här om dagen :)
Användarens profilbild
Av AbbesMamma
#8748457
Idag kom den :vågen:

Men alltså guuud va stor :shock: jag som tänkt gå ner ett par kg på sikt måste nästan genast börja planera en viktuppgång istället för att fylla ut jackan;)
Av Kyltsi
#8748465
AbbesMamma skrev:Idag kom den :vågen:

Men alltså guuud va stor :shock: jag som tänkt gå ner ett par kg på sikt måste nästan genast börja planera en viktuppgång istället för att fylla ut jackan;)
Känns den stor även utan panel? :hmm:
Om jag inte har dottern i sele eller sjal tar jag alltid loss panelen så länge, för annars drunknar jag i jackan.

Bebisen växer, så du behöver inte planera att gå upp i vikt ;)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?