Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av IDUN
#7901745
Hej!

Jag fick i förra veckan hem min Manduca. Den verkar helt klart bättre än BB i bärkomfort för min del. Även om jag måste korsa banden för att den ska sitta bekvämt. Min son verkar dock mindre nöjd, han börjar gråta när jag bär honom i den. Till skillnad från BB som han verkligen gillar. Han är 2 månader och väger 6kg. Han är för liten för att sitta med benen utanför i Manducan. Så jag har försökt sätta honom i insatsen för nyfödda, med benen innanför. Även utan insatsen med benen innanför. Men hur ska benen sitta egentligen? Själv hade jag tyckte det var väldigt obekvämt att ha benen inklämda under kroppen på det sättet... Det blir ju som att han stödjer sin vikt på fötterna. Han gillar verkligen att sitta i BB, så nu lutar det åt att skicka tillbaka selen.

Sätter jag honom fel? Hittar inga bilder på hur benen ska vara innanför selen?

Tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
Av diddeldi
#7901987
fötterna ska vila i selen, med tårna pekande utåt. men det är inte meningen att barnets vikt ska stödjas på fötterna, utan rumpan ska hållas upp av babyinsatsen. du kan också prova att låta barnets ben sticka ut på sidorna, när barnet sitter i babyinsatsen, och se om det känns bättre.
Användarens profilbild
Av Tussilago74
#7902015
Jag tyckte manducan blev optimal först när babyinsatsen inte behövdes :oops: 8)
Skicka inte tillbaka än - vänta till han blir ngr stl större då kommer du verkligen att märka skillnaden!

Jag körde mest på trikåsjal när mina pluttar var så små som din men ju större de blev desto mer i manducan.
Dock funkade det med insatsen utan att de stötte med fötterna som du beskriver.
Har du intruktioner till selen?
Man kan ju (i alla fall på min modell) knäppa insatsen på olika nivå genom att använda knapparna i olika "knäpp-lägen"´

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?