Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alex
#7678886
Hmmm, jag knöt Carlos i vår BäraBarn-sjal sådär över brösten, men det var inte särskilt bekvämt, det tryckte ju på brösten och gled väldigt. Kanske att detta är bättre, då man surrar in hela torson i tyg :hmm: Kan vara kul att få höra. Men priset :whut: Tusen spänn!! Never.
Användarens profilbild
Av Imina
#7839003
Jag har provat!

Tycker att den fungerar utmärkt. Bäst av det jag provat hittills!
Användarens profilbild
Av mumla
#7890963
Jag använder bara BabyBack nu när min lille är för tung för trikåsjalen.
Tycker det fungerar jättebra, den är smidig att ta med och enkel att bära med.
Har inte upplevt att det trycker över brösten. En gång har jag dock fått lite skav från kardborren när jag hade en väldigt urringad tröja på mig.
Användarens profilbild
Av Mirjam
#7891069
Oj, vad intressant. Det ser exakt ut som torsoknytningen som alla bar med i Zimbabwe när jag bodde där. Men lite avskräckande pris, knytningen fixar man ju med ett lagom badlakan...
Användarens profilbild
Av Pilotta
#7951380
Jag brukar bära så ibland med en sjal vilket jag tycker funkar bra, men har funderat på att sy nåt spänne eller nåt så att jag lättare kan justera. Skulle gärna se en beskrivande bild på denna konstruktion (utbredd) så kanske jag får lite tips. Så snälla, om nån kan lägga upp en bild eller beskriva med ord så blir jag jätteglad :D
Av joannaoj
#7952162
Pilotta skrev:Jag brukar bära så ibland med en sjal vilket jag tycker funkar bra, men har funderat på att sy nåt spänne eller nåt så att jag lättare kan justera. Skulle gärna se en beskrivande bild på denna konstruktion (utbredd) så kanske jag får lite tips. Så snälla, om nån kan lägga upp en bild eller beskriva med ord så blir jag jätteglad :D
Tyget är rektangulärt, med en bit kardborre (ca 7 cm hög, 15 cm bred) i alla fyra hörnen. Luddigt i ena sidan, stickigt i andra. Både barn och vuxen ändrar ju storlek (om inte annars, så beroende på vilka kläder man har), så därför är kardborrebitarna relativt stora så att man kan justera. På utsidan av tyget finns ett "ryggsäcksspänne" uppe och ett nere, på samma ställe som karborren då, som extra säkerhet och för att kunna dra åt lite till. Just babybacken är formsydd som en skål i rumpan (för barnet, alltså) eftersom tyget är av riktigt tjock canvas och inte följer kroppen som en sjal skulle göra.

Jag äger en babyback nu, och är i princip nöjd, men jag använder den nästan aldrig.
Användarens profilbild
Av Pilotta
#7954684
joannaoj skrev:
Pilotta skrev:Jag brukar bära så ibland med en sjal vilket jag tycker funkar bra, men har funderat på att sy nåt spänne eller nåt så att jag lättare kan justera. Skulle gärna se en beskrivande bild på denna konstruktion (utbredd) så kanske jag får lite tips. Så snälla, om nån kan lägga upp en bild eller beskriva med ord så blir jag jätteglad :D
Tyget är rektangulärt, med en bit kardborre (ca 7 cm hög, 15 cm bred) i alla fyra hörnen. Luddigt i ena sidan, stickigt i andra. Både barn och vuxen ändrar ju storlek (om inte annars, så beroende på vilka kläder man har), så därför är kardborrebitarna relativt stora så att man kan justera. På utsidan av tyget finns ett "ryggsäcksspänne" uppe och ett nere, på samma ställe som karborren då, som extra säkerhet och för att kunna dra åt lite till. Just babybacken är formsydd som en skål i rumpan (för barnet, alltså) eftersom tyget är av riktigt tjock canvas och inte följer kroppen som en sjal skulle göra.

Jag äger en babyback nu, och är i princip nöjd, men jag använder den nästan aldrig.
Tusen tack för beskrivningen :vågen:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?