Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Savo
#7519154
Hej! Jag håller på att välja mellan att köpa en Ergo eller en Manduca. Är det någon som vet för- och nackdelar med dessa? Manducan är 3 cm högre i ryggen. Är det någon som har erfarenhet av att Ergon blivit för låg när barnet blivit större? Min dotter är idag ett halvår men man vill ju kunna ha selen så länge som möjligt!
Sara
Användarens profilbild
Av mica
#7519187
Det är nog olika. Vår D bar jag bekvämt i Ergo Denim hela tiden. Han var nog runt tre och det kändes fortfarande ok.
Med B o L har jag klart föredragit vår Beco 4th generation. Den känns högre och att den håller in dem mer mot ryggen.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
#7717190
Jag har ingen erfarenhet av Manduca men upplevde ergon som för låg rätt tidigt åt min son. Minns inte riktigt när, men tror han var runt 1,5 år när jag köpte en Patapum toddler istället. Min son var dock rätt sprattlig och svårburen på ryggen en lång period. I Patapumen satt han stadigt! Ergon blev ostabil åt honom då han rörde sig mycket. Han har alltid varit något lång min son, men inte överdrivet enligt kurvorna.
Användarens profilbild
Av ZaZi
#7717208
Vi använde ergon flitigt tills hon blev nästan tre år. Jag tyckte inte att den blev för låg i ryggen. Jag :heart: Ergo. :tumup:
Användarens profilbild
Av emelie
#7717226
på bilden på Viktor nere i min profil så är han 5,5år o sitter på min kusins mans rygg i en ergo denim.
Jag tycker Ergo bara blir bättre ju äldre barnet blir.

Kan ifs bara jämföra med Beco 4th.
Användarens profilbild
Av Droppen
#7717305
om man har ett barn med den fula ovanan att luta sig bakåt så tycker jag ergon absolut är för låg i ryggen, blir riktigt tungt då. vår favorit är angelpack just tack vare den höga ryggen. :tumup:
Av Signatur
#7717363
Ergon kan bli låg. Men å andra sidan är den 100 gånger skönare att bära i än en Manduca. Jag upplever det som att Manducan är onödigt krånglig och stenhård, framför allt i axelbanden.

Numera bär vi nästan bara i AP LX (och Beco 4th) vilka jag skulle rekommendera framför både Ergo och Manduca. Men innerst inne måste jag nog erkänna att Ergon är snäppet bekvämare att bära med, men fördelarna med APn är fler.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
#7717766
Måste nämna att jag älskar att bära min(a) snart 3-månaders i Beco II! Den modellen passar mig mycket bättre än Ergon. Är ca 165 cm och väger runt 65 just nu.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
#7718120
Jag har gillat ergon, den har inte kännts för låg
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
#7718124
Droppen skrev:om man har ett barn med den fula ovanan att luta sig bakåt så tycker jag ergon absolut är för låg i ryggen, blir riktigt tungt då. vår favorit är angelpack just tack vare den höga ryggen. :tumup:
:iagree:

Instämmer på alla punkter!
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
#7718380
Droppen skrev:om man har ett barn med den fula ovanan att luta sig bakåt så tycker jag ergon absolut är för låg i ryggen, blir riktigt tungt då. vår favorit är angelpack just tack vare den höga ryggen. :tumup:
Vet att måtten finns någonstans, men är slö och frågar dig ifall du vet måttet på angelpacken? Kanske till och med skillnaderna i måtten mellan de olika selarna?
Användarens profilbild
Av Droppen
#7718407
Mamma Eli skrev:
Droppen skrev:om man har ett barn med den fula ovanan att luta sig bakåt så tycker jag ergon absolut är för låg i ryggen, blir riktigt tungt då. vår favorit är angelpack just tack vare den höga ryggen. :tumup:
Vet att måtten finns någonstans, men är slö och frågar dig ifall du vet måttet på angelpacken? Kanske till och med skillnaderna i måtten mellan de olika selarna?
jag vet inte och just nu är jag också slö :wink: ligger och spikar så skönt! om jag minns rätt så har edenbaby olika jämförelser och mått på sin hemsida?!
Användarens profilbild
Av Droppen
#7718410
Droppen skrev:
Mamma Eli skrev:
Droppen skrev:om man har ett barn med den fula ovanan att luta sig bakåt så tycker jag ergon absolut är för låg i ryggen, blir riktigt tungt då. vår favorit är angelpack just tack vare den höga ryggen. :tumup:
Vet att måtten finns någonstans, men är slö och frågar dig ifall du vet måttet på angelpacken? Kanske till och med skillnaderna i måtten mellan de olika selarna?
jag vet inte och just nu är jag också slö :wink: ligger och spikar så skönt! om jag minns rätt så har edenbaby olika jämförelser och mått på sin hemsida?!
Här:
http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
Av linamh
#7813992
Jag har en Manduca och har testat Ergo en gång. Axelbanden på Ergon kändes skönare, och Manducan kan vara för stor om man inte är så stor själv. Dock har jag gillat att kunna korsa axelbanden på Manducan när jag bär på magen.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?