Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av carran
#7456362
När A var liten och vi gick promenad i sjal minns jag att vi båda blev väldigt varma, så att jag faktiskt tyckte att det var jobbigt när vi gick en längre runda. Därför blev det rätt mycket vagn på promenaderna och sjal mer inne och på stan. Nu med nästa bebis är tanken att A får åka vagn och bebis sjal på promenaderna (vill undvika syskonvagn), men vad ska vi ha på oss för att inte svettas i hjäl? A hade jag innanför min egen jacka men nu funderar jag på att köpa bärskydd i stället eftersom jag då kan ha min jacka öppen och ta av den om jag vill utan att bebisen blir kall. Jag har aldrig testat men jag tänker mig att det kanske kan bli lite svalare för mig än med bärjacka. Vi bor i skåne så vind och vattentätt är viktigare än varmfodrat eftersom det sällan är så många minusgrader utan mest bara regn och blåst. Bärskydd funkar väl även på ryggen sen när bebis blir större om jag fattat rätt. Nån som dela med sig av sin erfarenhet?
#7462373
Jag funderar också på bärskydd. Jag lämnar en tass här! :hoppa: Det finns ganska många bärskydd på babydesigns sida. Jag tror att jag åker över dit och frågar.
Användarens profilbild
Av Droppen
#7462387
Jag tyckte det bara var meckigt med bärskydd som jag använde till en början. Sååå otroligt mycket smidigare blev allt sen när jag köpte bärjacka istället! :tumup:
Användarens profilbild
Av sanna73
#7463360
När H inte längre fick plats under min jacka köpte jag ett bärskydd. Tycker det varit helt perfekt. Lätt att få på, lätt att anpassa efter temperatur och lätt för mig att klä mig svalare även om H behövde det lite varmare. Relativt billigt är det också :tumup:
#7464101
Droppen skrev:Jag tyckte det bara var meckigt med bärskydd som jag använde till en början. Sååå otroligt mycket smidigare blev allt sen när jag köpte bärjacka istället! :tumup:

Nu har min man och jag iofs bara kikat på ett bärskydd och en jacka men det verkade som att det är som du tycker. Det var faktiskt meckigt med bärskyddet. Bärjackan som var där föll oss inte på läppen för den var kvinnlig i passformen och det är meningen att min man ska också kunna använda den. Var köpte du din bärjacka? Hur gör man om det är vinter, är det tillräckligt varmt? Och hur gör man när man ska in och ut ur bilen? :hmm:
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#7464300
Jag är jättenöjd med mitt bärskydd. Tyckte att det var meckigare med bärjacka (hemsydd) för att det blev slängigt om jag hade jackan på mig utan att bära barnet, tex på lekplatser. Men köpe-bärjackor kanske funkar bättre i sådana situationer. Jag har heller inte sett någon bärjacka som är snygg och ändå är de verkligt dyra, tycker jag.
Av sjaltokan
#7464547
Tycker båda fyller en funktion jag har en mam eco bärsjacka och den var skön när det blåste eller var kallt eftersom det inte blir glipor. Medan bärskyddet var smart de dagarna de inte var så kallt att jag ville ha jacka på mig utan det räckte att ha en uppknäppt jacka eller fleecetröja.
#7465557
SQ skrev:Jag tycker bärskydd är ett budjetallternativ till bärjacka. Men har man ett lite större barn som åker på ryggen och vill upp och ned hela tiden för at leka eller gå bredvid en stund kan bärskydd däremot vara ett bra allternativ för att ge lite extra värme utan på sele och ytterkläder. Men med mindre barn gillar jag bärjakcan bäst. Det var så väldigt meckigt när man skulle in och ut ur affärer, och hville öppna upp för att Nova inte skulle bli för varm.

Om båda föräldrarna ska använda samma jacka föreslår jag Suses Kinder Coat, funderar på att byta till deras deluxmodell. Är det någon av de svenska återförsäljarna som kommer sälja den tro, lär ju bli långt ifrån billigt jämfört med deras andra modell.

Vad är det för skillnad mellan den vanliga och deluxemodellen?
#7467171
What are the differences between the regular kindercoat and the deluxe kindercoat?

Here is a list:

•The fleece liner of the deluxe is made with zippers on the back to look like a normal coat when wearing baby in the front or the fleece coat solo. Look at the pictures on the website, you can see there is no opening in the back when the back is closed.
•The deluxe has 8 hoods!! 6 of them are built in for the occasional shower, 2 are extra snap on for the rainy and cold seasons. These hoods keep your neck and head warm. This was requested by European testers.
•You receive an extra mesh bag to keep all your extra parts in, which you will need because this coat has everything.
•The drawstring to adjust the back opening of your baby can be reached on the outside shell now, no need to slightly unzip the coat to get to it.
•The cut is about 3" longer so the coat extends further down the hips
•Heavier duty shell fabric.
•with all the inserts, etc (you don't use them all at once). The deluxe weighs around 5 lb as opposed to 3.5 for the regular kindercoat.
The deluxe, of course, has the hip carry option no other coat on the market has. This coat has been on the market in Europe for a while and all ring sling users love it. I personally love the colors and the workmanship. Do I own one? Can't decide if I need one since I have so many fond memories of carrying my children in one of the very first black/light blue Kindercoats and a sample red/tan Kindercoat. I do have a sample black deluxe I've used to make sure all parts work together as beautifully as they should. They do and it is cuddly. Maybe I'll try the yellow or red to really raise awareness for babywearing.

Either coat will give you and your baby a protected warm place to bond for a lifetime.


Ta da! :vågen:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?