Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av imsel
#1696864
Jag vet att jag läst om någon väska som många har..
Men nu hittar jag inte.
Hittar INGEN tråd om väskor över huvudtaget :hmm:
Finns det nån tråd om vad folk har för väskor när dom bär?
Användarens profilbild
Av imsel
#1696897
Haha, då hade jag visst läst om två stycken :Hahaa:
Kände igen båda ju.

Har man den som en handväska eller..alltså bara över ena axeln, eller... hur förklarar man..
Så att man har axelbandet över bröstet..

Nån som förstår :roll:
Av anna m
#1696901
imsel skrev:Haha, då hade jag visst läst om två stycken :Hahaa:
Kände igen båda ju.

Har man den som en handväska eller..alltså bara över ena axeln, eller... hur förklarar man..
Så att man har axelbandet över bröstet..

Nån som förstår :roll:
Nej du har dem över bröstet. Över barnet också.
Användarens profilbild
Av imsel
#1696915
anna m skrev:
imsel skrev:Haha, då hade jag visst läst om två stycken :Hahaa:
Kände igen båda ju.

Har man den som en handväska eller..alltså bara över ena axeln, eller... hur förklarar man..
Så att man har axelbandet över bröstet..

Nån som förstår :roll:
Nej du har dem över bröstet. Över barnet också.
Över barnet :hmm:
Finns det nå bilder på nån som bär med nån väska?
Tycker det är så svårt att leta i forumet.. :?
Och vet aldrig vilken kategori jag ska leta..
Tex så hittade jag ju en kategri med sjaltillbehör, tex väskor och sånt stod det, men inte en enda tråd om nån väska..
Användarens profilbild
Av imsel
#1697661
eamane skrev:Jag sydde mej en thaiväska och använde den mkt i början. Det syns nog ganska bra på den här bilden hur den hänger över barnet:
Bild
Ja, det såg ju bra ut! :tumup:
Tänkte att den liksom hängde på ryggen på barnet.. Skule ju inte vara så bra om väskan var tung.
Men hänger och slänger den inte mycket när man går? När den är så lång tänkte jag?
Thaiväska är den som inte hade nåt knyt?
#1697673
imsel skrev:
eamane skrev:Jag sydde mej en thaiväska och använde den mkt i början. Det syns nog ganska bra på den här bilden hur den hänger över barnet:
[img]x[/img]
Ja, det såg ju bra ut! :tumup:
Tänkte att den liksom hängde på ryggen på barnet.. Skule ju inte vara så bra om väskan var tung.
Men hänger och slänger den inte mycket när man går? När den är så lång tänkte jag?
Thaiväska är den som inte hade nåt knyt?
Den har så pass brett axelband så den blir aldrig så tung över ryggen på barnet om den skulle hamna där. Jag tycker inte den slänger just nått, den passar perfekt att hänga så mot sidan på mej och jag gjorde axelbandet extra långt pg att jag är av lite större stl :roll:
#1711415
Jag tycker att den inte får vara för tung för då tynger den för mycket på barnet. Det kanske är en smaksak. Jag syftar dock till min i somras drygt 2-åring, så det handlar inte om den minsta varianten, så detta gäller alltså till och med ett "större" barn. Gillar thaivarianten jättemycket och har sytt två stycken som är med på mycket. :tumup: En blev badväska i somras - suverän till det!
#1735184
Jag brukar ha knuten på sidan eller fram (beroende på knytning) och då fungerar ryggsäck jättebra. Annars är en dramaten bra att ha. Att ha en axelremsväska är ju jättetungt för axlar och rygg.
Användarens profilbild
Av jazoo
#1763002
annachen skrev:Jag brukar ha magväska eller ryggsäck - inte så sexigt kanske men... ;-)

Den där Thaiväskan såg ju smart ut - var hittar man en sån?
Många har Hammockbags, men de har visst slutat tillverkas. Mammahappy har precis gjort en sista co-op, om du har tur så kanske det är någon som beställt en för mycket som kommer ut på säljes.

Annars är de väldigt lätta att sy - vi kanske kan göra det till nästa pysselprojekt?
Användarens profilbild
Av jazoo
#1765583
jazoo skrev:
annachen skrev:Jag brukar ha magväska eller ryggsäck - inte så sexigt kanske men... ;-)

Den där Thaiväskan såg ju smart ut - var hittar man en sån?
Många har Hammockbags, men de har visst slutat tillverkas. Mammahappy har precis gjort en sista co-op, om du har tur så kanske det är någon som beställt en för mycket som kommer ut på säljes.

Annars är de väldigt lätta att sy - vi kanske kan göra det till nästa pysselprojekt?
Och för att förtydliga lite: Hammockbag är alltså ett märke, en viss typ av thaiväska.
#1768531
jazoo skrev:
jazoo skrev:
annachen skrev:Jag brukar ha magväska eller ryggsäck - inte så sexigt kanske men... ;-)

Den där Thaiväskan såg ju smart ut - var hittar man en sån?
Många har Hammockbags, men de har visst slutat tillverkas. Mammahappy har precis gjort en sista co-op, om du har tur så kanske det är någon som beställt en för mycket som kommer ut på säljes.

Annars är de väldigt lätta att sy - vi kanske kan göra det till nästa pysselprojekt?
Och för att förtydliga lite: Hammockbag är alltså ett märke, en viss typ av thaiväska.
Aha... då är jag med! Det låter väl som ett bra pysselprojekt! Ett mönster och nåt snyggt tyg bara så... :tumup:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?