Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
2
4%
2
2
4%
3
8
16%
4
21
42%
5
17
34%
Användarens profilbild
Av bani
#1667690
Jag har nu gett den en trea. Jag har en lite äldre modell utan midjeväska eller huvudstöd, ska påpekas. Har haft problem med den sedan starten, eftersom bröstspännet gick sönder, och nu använder jag ett ersättningsbröstspänne från Haglöfs. På magen tyckte jag den var superobekväm. Har inte stortestat den på ryggen förrän i veckan då vi var på Irland och jag inte hade annat med mig. Och jag är inte helnöjd alls. Jag kände att jag bar ganska omgående. Gick och led och hade ont. Det ska sägas att jag inte är van bärare eftersom jag mest bär i famnen nu, men lite mer hade jag förväntat mig. :(

Trea för den ser bra ut på det stora hela och har ett bra pris. Minus för att den inte känns så flexibel och inte är så skön helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Victoria P.
#7827510
Gav den en 5:a! Jag älskar min Patapum!
Började använda den när sonen var 3 månader, han satt jättebra i den, och han är "normalstor", bar honom mest på ryggen från början. Sätter honom i selet på höften och tar på mig axelremmarna, sen skumpar jag över honom till ryggen och drar åt axelremmarna, enkelt! (knäpper selet som vanligt, sen vrider jag selet + tröjan till höften, på så vis åker tröjan tillbaka till rätt läge igen efter man skumpat barnet till ryggen :) ).
Gillar huvudstödet, och att det är långa band till det -man får lätt tag i dem och kan sätta upp stödet själv när barnet somnat på ryggen. Patapum är nätt och lätt att vika ihop eller ha på höften ihoprullad.
Avlastar superbra och är så enkel i sin utformning! Den är avskalad och det gillar jag, inte massa spännen och knäppen att ställa om ifall man byter bärare. Både jag som är 165 cm, stl S-M och min man 186 cm, stl L-XL kan ha Patapumen utan problem, även fast min man som har lång rygg får knäppa den högt ovanför midjan :wink:
Man kan även bära stora barn i den, vi var och shoppade och min vän bar sin 4-åriga dotter i den. När jag bär min 2-åring måste jag dock sätta upp huvudstödet som "spärr" bakom hans rygg, han är inte typen som sitter stilla utan kastar sig annars bakåt. Han väger närmare 15 kg och det funkar bra!
En annan bra sak med selet är att det går utmärkt att färga, min khaki blev olivgrön :tumup:

Jag har även testat Beco, som jag också gillar men inte har råd med och Manduca, som jag inte kom vidare överrens med, för mycket spännen och jag lyckades inte riktigt få bort tyngden från axlarna.
Av FrokenG
#8336536
Lätt (inte mycket tyg), smidig att rulla ihop och ha runt midjan, enkel att få på barnet på ryggen. Avlastar toppen. Jag har gått med lillen på IKEA i tre timmar (på magen) utan problem när han vägde 10 kilo.
Av FrokenG
#8470465
Vill bara tillägga att jag tycker det är smidigt att det går att knäppa ihop den och använda som hip seat också :tumup:
Av Heybaby
#9043208
Jag har en äldre modell utan huvudstöd och andra finesser, köpt begagnad. Är sådär nöjd. Det är den enda selen jag testat och den stora fördelen är att det går fort att få på den och man behöver inte trassla med långa sjaländar som släpar i vattenpölarna. Den avlastar bra tycker jag, speciellt på ryggen.
Men den är så trång! Tycker att tjejen, 10 månader, sitter som klistrad mot mig. Speciellt när jag bär på mage, det finns knappt plats för barnet mellan mig och selen. Jag är i och för sig rätt stor med stor byst osv, antar att den här selen passar bättre för mindre personer. Midjebältet är bekvämt, men också det lite tight att få runt höfterna. Det åker upp och hamnar där midjan är som smalast istället, fast så kanske drt ska vara? Det resulterar i alla fall i att bältet sitter mitt över svanken vilket inte är så skönt när man bär på mage.
Tycker, som redan skrivits, att spännena är klena. Midjebältet öppnas superlätt, känns ibland som om det är på väg upp. Kanske är för att det är så spänt och hårt åtdraget.
Tycker också den är låg i ryggen. Barnet kan hänga bakåt väldigt långt och drar jag åt den mer så kvävs vi... Känns otryggt att hon kan slänga sig ut så långt, även om jag inte är rädd att hon ska trilla ur direkt. Nu med vinterkläder hamnar hon ännu högre upp och ryggstycket når henne typ till mitten av överkroppen bara. Eftersom den är så tight sitter hon väldigt rakt i den, inte alls sådär mysigt ihopsjunket.

Trots allt detta använder jag den mycket. Den är så snabb att ta på och av jämför med sjalen och det är så lätt att bära på ryggen med den när man som jag är dålig på att knyta sjalen på ryggen. Den får en stark tvåa av mig.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?