Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Zephie
#9419453
Hejsan, gör nu min premiär här på forumet efter att ha läst en massa :D
Ni verkar vara ett himla härligt gäng!

Men nu till ämnet. Min son är nu tre månader och har åkt runt i en Ergobaby Orginal sedan han var en dryg månad, och jag trivs grymt bra med den. Det gör även min man, och eftersom vi skiljer oss ganska mycket i kroppsstorlek & kroppsform så är det ett himla fipplande med alla band när den är inställd efter den andra personen. Så vi är på jakt efter en sele som kan passa min man bra, då det är på honom som Ergon sitter sämst. (Vi har testat elastisk bärsjal, men sjal är inget vi vill fortsätta med.)
Han är 180 lång men ganska rejält byggd, så han når inte att justera axelremmarna på egen hand i Ergon, vilket blir det största problemet för honom. När den väl sitter på är den dock toppen.
Har ni några tips på en liknande modell som kan funka bättre för honom och som han kan justera själv?

Tack på förhand för all hjälp och inspiration!
Användarens profilbild
Av camsch
#9419468
Välkommen säger jag med! :)

Och håller med Grodfen, Manducan är bra att reglera om man är lite stel som jag, och passar ofta lite större människor bättre än små.
Av Flygmusen
#9419471
Manduca funkar bra på mig 157 cm men kraftigt byggd plus överviktig och på min man på 182 cm normalbyggd plus lite övervikt. Jag kan fortfarande bära min 2,5 åring i den så den räcker länge.
Användarens profilbild
Av marmite
#9419473
Har inte provat men hört att Ergo Sport ska passa större bärare bättre än standardergo. Den säljs ju rätt ofta i vanliga babyaffärer också så att det är lätt att prova.
Användarens profilbild
Av jenn79
#9419477
Välkommen hit! Hoppas du ska trivas!

Jag instämmer med Manduca. Men även Boba är bra och lätt att justera.
Användarens profilbild
Av Sara+
#9419488
Jag trodde att manduca var svårare att justera efter olika personer än ergo? Har inte provat själv dock. Eller du kanske menar en egen sele till mannen? Min man har varit mest förtjust i meitai fö. Han är 187 och ganska normalt byggd.
Av Grodfen
#9419594
Sara+ skrev:Jag trodde att manduca var svårare att justera efter olika personer än ergo? Har inte provat själv dock. Eller du kanske menar en egen sele till mannen? Min man har varit mest förtjust i meitai fö. Han är 187 och ganska normalt byggd.
Tycker inte Manducan är svår att justera om. Jag är 168 och rund, maken 182 och medel. När vi växlar justerar vi midjebandet och så brukar jag vilja dra lite i stropparna till remmarna så att de blir lite mindre. Klart! Men det är väl en vanesak också.

Vi bär förresten på mage med korsade axelband, det kanske gör skillnaden mindre.
Användarens profilbild
Av Marina
#9419641
Instämmer med Manduca :-) maken är 185 cm och den sitter bra på honom, plus att axelbanden går att korsa vilket är en stor fördel vid magbärande. Vi började vår femåring i den ibland när benen blir trötta på skogspromenader
Av Zephie
#9420262
Tack för tipsen!
Ni verkar rörande eniga och vi har börjat kolla efter en Manduca. Men maken var in på Köpbarnvagns butik häromdagen och provade en Ergobaby Performance (som ju ska ha lite extra, vilket den också hade), men var inte helt såld och nämnde för försäljaren som hjälpte honom att vi frågat här och ni tipsat om Manduca. De lät intresserade och skulle kolla upp vad det är för nåt. Kan ju vara trevligt om fler butiker inser att det finns fler selar än Ergobaby och Babybjörn.
Av Altariel
#9420276
Zephie skrev:Tack för tipsen!
Ni verkar rörande eniga och vi har börjat kolla efter en Manduca. Men maken var in på Köpbarnvagns butik häromdagen och provade en Ergobaby Performance (som ju ska ha lite extra, vilket den också hade), men var inte helt såld och nämnde för försäljaren som hjälpte honom att vi frågat här och ni tipsat om Manduca. De lät intresserade och skulle kolla upp vad det är för nåt. Kan ju vara trevligt om fler butiker inser att det finns fler selar än Ergobaby och Babybjörn.
Kul! :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?