Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9391488
Linda_74 skrev:Tack för svar!
Måste nog säga att jag är normalbyggd... Ca 1.65 lång. Tänkte på Beco Butterfly som jag fick tips på, skulle då googla för att få bild, o får upp Beco Butterfly 1 o Beco Butterfly 2. Vad är skillnaden? Vilken ska man använda av de isf? sonen är nu 7 1/2 månad.
/L
2-an är 2a generationen, lite skillnader på huvudstöd och bälte men i stort samma konstruktion.
#9391659
Beco gemini är den bästa bebisselen jag har provat! Har en även en manduca och angelpack och har haft en beco butterfly. Beco butterfly var jobbig för man måste först sätta i bebisen i selen och sen tar man på sig den, vilket jag inte tyckte var särskilt snabbt. Manducan var omständig med spädbarnsinsatsen och jag tyckte aldrig den satt riktigt bra. Även nu när ingen insats behövs så sitter den inget bra och den är krånglig att ställa in rätt storlek på om man är fler som bär. Beco geminin däremot är jättesnabb att få på. Bara att knäppa fast runt midjan, i med bebis, på med banden och så går det jättesnabbt att ställa in rätt storlek. Superenkel att amma i och lite enkel till en pyttis som till en liten större bebis. Jag använde nästan inte vår trikåsjal någonting just för att geminin var så enkel, smidig och snabb och få på.

Angelpacken är lika smidig den också men den passar bättre för större bebisar, kanske från ca 4-6 månaders ålder?
#9391666
Fast det som i så fall skulle vara smidigt med butterfly är ju att det går att göra tvärt om, ha selen på sig, färdiginställd, och sen bara knäppa i barnet vid behov :)

Håller med om att gemini är smidig till spädbarn men skulle inte rekommendera den till en sexmånaders. Angelpack har jag inte testat.

För mei tai krävs ju ändå lite teknik, men gillar man den typen av sjal så är den smidig. Och i många fall skönare än sele tycker jag!
#9391669
Ni får det att låta så komplicerat med sele! Jag har en ergo och efter några användningar så satte jag den på mig i farten medan jag klädde på mig och hämtade bebisen, det var ju liksom bara ett extra plagg. Och sen kramade jag bebisen och lyfte upp axelremmarna och knäppte i nacken. Tidsökning jämfört med att bara ta barnet i famnen = kanske 30 sek. Och sååå länge måste hunden kunna vänta tycker jag (men jag kan ju inget om hundar 8) )
#9391723
Moa83 skrev:Fast det som i så fall skulle vara smidigt med butterfly är ju att det går att göra tvärt om, ha selen på sig, färdiginställd, och sen bara knäppa i barnet vid behov :)

Håller med om att gemini är smidig till spädbarn men skulle inte rekommendera den till en sexmånaders. Angelpack har jag inte testat.

För mei tai krävs ju ändå lite teknik, men gillar man den typen av sjal så är den smidig. Och i många fall skönare än sele tycker jag!
exakt, det är det som är smidigt med den! Jag hade bröstspännet färdigknäppt, drog den över hvuudet som en tröja, knäppte midjebältet, knäppte upp axelspännena från ytterstycket, satta ner barnet och knäppte axelspännena igen. Klart!
#9392002
Jag som tycker min ergo är så enkel. Knäppa höftbältet, ner med barnet och knäppa bröstspännet. Den behövs ju aldrig ställas om, om hon inte skulle växa massor över natten (eller jag). Borde filma egentligen :lol:
#9397267
Moa83 skrev:Som tillägg till det förra: ofta rekommenderas beco butterfly till lite mindre personer och Manduca till större exempelvis. Det kan vara bra att kolla lite på måtten om det inte finns möjlighet att prova de olika selarna. På en relativt "normalbygd" person ska typ alla selar passa tror jag. Här finns lite olika mått och annan info: http://knyt-an.se/barselar-0/val-av-barsele/
Halkade in på bananskal i den här tråden och kan inte tillföra så mycket. Det jag har för erfarenhet är att min man kunde absolut inte ha Beco Butterfly (varken ettan eller tvåan). Han är inte så lång utan mer muskulös under lite hull :lol: men ändå så blev axelbanden för korta. Vadderingen tog som slut.
Då köpte jag en Manduca (som har betydligt fler inställningsmöjligheter) till honom och den satt mycket bättre. På honom, jag älskade min Beco så jag sålde hans Beco så fick Manducan bli hans nya.
Så om ni är två som ska ha selen så se till att båda provar selen för att se så den passar er båda.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?