Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marmite
#9371190
Bild

Provade vår nyfådda sele idag på promenad (veckans mest besvärliga kund på knyt-an :lol: ) ska försöka skriva en första minirecension nån gång när jag får en liten stund över!
Senast redigerad av marmite den mån dec 08, 2014 21:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av marmite
#9371200
Ja, men inte mot den här :). Wompaten med fel spännen bytte jag mot en buckle waist wallabi som jag ännu inte fått prova med barn (hon tvärvägrar sjal och den är väl lite på gränsen till vad hon kan tänka sig...) men hoppas på att få göra det snart. Den här ska vara till vardagsanvändning i höst/vinter när man inte vill riskera att fumla med sjalband i vattenpölar.

Selen är jättefint sydd! Det är meningen att den ska vara helt vändbar till svart men då får man trä om alla band. Axelbanden är också mer vadderade om man bär den så att den mönstrade panelen syns. Axelbanden är breda och svängda för att sitta bra, inte lika stoppade som t.ex. Wompats. Remmarna till axelbanden och brösten är bredare än jag sett på nån annan selmodell. Det är otroligt gott om plats för barnet! På bilden har jag inte ryckt upp panelen så I sitter liksom i en ficka för annars hade hon knappt sett över kanten! Den är också egentligen lite för bred fortfarande men kanterna vid benen är väldigt mjukt stoppade så det funkar ändå.

Idag provade jag bara att bära på rygg, får återkomma med magläge :)
Användarens profilbild
Av Sara+
#9371203
Hur gammalt/tungt är barnet? Idag har jag burit 3,5 åringen två gånger, det har inte hänt på två år tror jag. :siishah:

Det är mysigt mamma sa han. vi får se om det blir fler tillfällen
Användarens profilbild
Av marmite
#9371205
Hon är två år precis, typ 90 cm och kanske drygt 12 kg (man är ju inte på BVC så ofta numera...). Tror absolut man skulle kunna bära ett klart större barn bekvämt i den här selen. Tyckte den avlastade väldigt bra med de breda formade axelbanden och extra breda remmarna.
Av mammatillE
#9371239
marmite skrev:Hon är två år precis, typ 90 cm och kanske drygt 12 kg (man är ju inte på BVC så ofta numera...). Tror absolut man skulle kunna bära ett klart större barn bekvämt i den här selen. Tyckte den avlastade väldigt bra med de breda formade axelbanden och extra breda remmarna.
Åh nu blev jag sugen. :mums: Frågan är om nyinköp till 3,5-åring kan motiveras :roll:
Användarens profilbild
Av marmite
#9371289
vimla skrev:Och med rävar på! :loving:
Yes! :lol: Det kan vara så att Ingrids mamma också är ganska svag för rävar...

Vill bara tillägga att det är en rätt rymlig sele. Jag har typ M/38 och har midjebandet så hårt åtdraget som går utan att dra in etiketten i spännet. Är man liten är det nog bra att prova innan man köper så den inte blir för stor.
Användarens profilbild
Av Labyrint
#9387312
Jag älskar inte vår. Den är rejält rymlig, Clara är väl runt 105 cm och väger cirka 18 kilo och hon sitter bra med ordentligt stöd. Men midjebältet hade jag velat ha mer vaddering på, jag får skav på höfterna, verkligen där jag känner av dagen efter jag burit (blir inte särskilt ofta numera, men ibland är det praktiskt). Bröstspännet sitter helt löst, fattar inte hur man ska lyckas knäppa det ifall man bär på mage (aldrig testat, för stort barn för det). Med selen på utan barn, vilket är rätt vanligt med så stora barn selen är gjord för tänker jag (de vill ju gå själva, men selen backup för plötsligt trötta ben) hänger det och slänger och axelbanden åker ner. Jag fick modda våran sele lite och fästa upp spännet. Dock kan jag tänka mig att detta är ett plus på en lång och kraftig karl där bröstspännet på de allra flesta selar hamnar i halsen. Axelremmarna svänger in rätt tajt under armarna, gillar inte det riktigt heller (hade samma problem med Boba). Så slutsatsen är att jag hellre hade haft en tula i preschoolmodell (älskade tula toddler) men till ett så stort barn som mitt är r&r preschool ändå bättre, för hon får mer stöd. Men jag är glad att jag inte bär varje dag längre.
Användarens profilbild
Av Labyrint
#9387314
Aborre skrev:
Labyrint skrev:Jag älskar inte vår. Den är rejält rymlig, Clara är väl runt 105 cm och väger cirka 18 kilo och hon sitter bra med ordentligt stöd. Men midjebältet hade jag velat ha mer vaddering på, jag får skav på höfterna, verkligen där jag känner av dagen efter jag burit (blir inte särskilt ofta numera, men ibland är det praktiskt). Bröstspännet sitter helt löst, fattar inte hur man ska lyckas knäppa det ifall man bär på mage (aldrig testat, för stort barn för det). Med selen på utan barn, vilket är rätt vanligt med så stora barn selen är gjord för tänker jag (de vill ju gå själva, men selen backup för plötsligt trötta ben) hänger det och slänger och axelbanden åker ner. Jag fick modda våran sele lite och fästa upp spännet. Dock kan jag tänka mig att detta är ett plus på en lång och kraftig karl där bröstspännet på de allra flesta selar hamnar i halsen. Axelremmarna svänger in rätt tajt under armarna, gillar inte det riktigt heller (hade samma problem med Boba). Så slutsatsen är att jag hellre hade haft en tula i preschoolmodell (älskade tula toddler) men till ett så stort barn som mitt är r&r preschool ändå bättre, för hon får mer stöd. Men jag är glad att jag inte bär varje dag längre.
Våra barn är nästan lika stora åldersmässigt och längdmässigt, jag tror min är lite lättare men det borde ju inte påverka.. hur tycker du den sitter vid benen? Har en wompat toddler som börjar bli liten, typ en decimeter mellan knäveck och sele nu :shock: Behöver snart en ny snart om vi ska fortsätta bära..
Helt okej. Hade kunnat vara ännu bredare, men hon har helt klart bättre stöd än vad hon hade i tula toddler (som ju är jämnstor med wompat toddler). Om den bara satt lika bra på mig...
Av Isadora
#9387371
Jag var tvungen att gräva fram vår sele ur gömmorna, för att kolla om den verkligen är vändbar. Och det tycker jag då rakt inte att den är! Då hamnar ju hällorna man fäster huvudstödet i in mot axeln. Och så hamnar ju axelbandens vaddering tokigt. Knapparna till huvudstödet hamnar förresten också fel. Det hade varit roligt att variera sig lite, även fast vi älskar hus.

Jag tycker absolut det är en bra investering till en 3.5åring,om man kan få selen att sitta bra. På mig sitter den jätteskönt. Jag är 158 cm lång och lika tjock som jag är lång, bokstavligt talat. :) I, som fyller 4 i januari sitter jätteskönt i den. Och storasyster som är snart 7, med stl 134 i kläder sitter också bra. Men henne orkar jag absolut inte bära.
Användarens profilbild
Av marmite
#9387623
Nä, jag tycker inte heller att den är vändbar. Även om man i teorin skulle kunna trä om remmarna så får man ju problem med de som du skrivit... Men en bra sele är det! Ett stort plus för att den blir rätt liten ihoppackad om man betänker hur stora barn som går i den.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?