Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9343608
Hej hej,

Hoppas att ni som är lite mer insatta kan hjälpa mig.

Det är så att jag är på jakt efter en bärsele till min 15 månaders kille och jag är väldigt osäker på vilken man skall välja och vad man ska tänka på vid val av bärsele. Om ni har något favorit märke osv...

Tack på förhand!

Mvh//Antonia
#9344726
Är han lång? När barnet blivit över ett år är det många som gillar toddler-serlar, alltså selar som är lite större. Det finns b la Tula (som man kan köpa direkt via deras hemsida eller via t ex Knyt-an), Wompat (wearababy.com), Boba 4g (inte en ren toddlersele men den har "stigbyglar" åt barnets fötter) eller Connecta.

Det finns fler också, men det var de här jag kom på just nu i stunden. Själva har vi en Tula som vi är mycket nöjda med, enda nackdelarna är att huvudstödet är kasst (men om barnet sällan sover i selen så gör det ju inget) och att den som bär inte får vara för nätt, för då kan man inte dra åt ordentligt.
#9344848
Jag gillar också vår Tula toddler, den rekommenderas väl från 11 kg och 80 cm tror jag. Vi har en 82 cm lång och 11,5 kg tung plutt som sitter finfint i den. Om han får ha armarna upp över kanten vill säga... Även fyraåringen på 105 cm och 15 kg är mycket nöjd med sittkomforten, så den räcker ju lääänge om barnet gillar att bli buret.
#9345423
Tack för era svar :tumup:

Han är ca 80 cm nu, jag har kollat runt lite och funderar på en Boba.

Det är väldigt svårt o välja och speciellt då man bor i en stad där det enda de säljer är Ergobaby så man kan inte prova andra selar och jämföra.

Vet ni om det är möjligt att bära ett mindre barn i en Boba? Då ett syskon är pågång...

Tack på förhand!

Mvh//Antonia

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?