Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av cissi_m
#9337322
Hej alla snälla sjalbarnare!
Jag har insett att jag ffa är selbärare men skulle vilja hitta en sele som passar bättre när barnet är litet. Helst en som inte har alltför krångliga babyinlägg- babyn är nu 3 månader och 62 cm lång, så hoppas hitta en sele som passar rakt av.

Jag är själv rätt kort,161cm, varken tjock eller smal. Har sedan tidigare en ergo ( som jag tycker passar bättre på större barn och bättre på 187-cm-mannen), beco 4th ( lite för brett säte ännu, och babyn verkar vilja se mer, hon kommer långt ner i den. Men annars gillar jag den då den är enkel och avskalad. Har valt den när jag bar storasyskonen långt) och en angelpack LX ( som jag älskar, men även den känns som om den är för bred på sittdelen ännu, och den känns lite för tunn för att ge tillräckligt med stöd. Men med större barn gillar jag just det där tunna, barnet kommer liksom så nära!).

Ägt och inte gillat- manduca. Kändes alldeles för stor och liksom hård i tyget.

Ja och så gillar jag fina mönster 8)

Skulle ju helst vilja åka och prova selar men det går inte. Så jag skulle vara tacksam för goda råd!

Med vänlig hälsning, Cecilia
Av Kaffemonster
#9337343
Har inte tyckt att någon av alla de selar vi testat varit helt bra till så små bebisar... Gillade Ergon väldigt mycket, (den satt bra på mig som är kort med smala axlar). Men det var nog först från sex månader. Vet inte hur spädbarnsinsatsen till ergon är...
Av cissi_m
#9337942
Tack alla!

Kanske måste det bli två? Blev hemskt sugen på en sleepy nico! så fina mönster :love:

Men gillar ju även det jag läst om becosarna. Frågan är bara om jag skulle gilla gemini eller butterfly bäst?
Av Kaffemonster
#9338029
cissi_m skrev:Tack alla!

Kanske måste det bli två? Blev hemskt sugen på en sleepy nico! så fina mönster :love:

Men gillar ju även det jag läst om becosarna. Frågan är bara om jag skulle gilla gemini eller butterfly bäst?
Det bästa är om du har möjlighet att prova innan du bestämmer dig.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?