Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9334677
Jag har läst på om olika bärselar nu i några veckor och ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. När jag tror att jag bestämt mig ångrar jag mig igen.
Jag är gravid med barn nr 2, till ettan hade jag en babybjörn och aldrig mer en sån.

Förutsättningar: är 1.70 lång och innan graviditeten vägde jag 63 kg, räknar med att bära på 10 kg extra när lillan är ute.. (Tyvärr ;) )
Sambon är närmre 1.90 och väger runt 90 kg.
Jag vill gärna ha en så sval sele som möjligt och då vi ska bära bebis på vår/sommaren.
Har en ganska kass rygg, så behöver en som avlastar fint.

Ergon har fallit bort pga spädbarnsinlägget (verkar varmt och bylsigt?)
De olika becomodellerna verkar krångliga att använda förutom geminin men den verkar å andra sidan så varm eftersom panelen är vadderad.
Jag har varit mest inne på boba 4G men undrar om den där kudden är så bra?
Manduca har fått fina recensioner men saknar en ficka i selen vilket jag fått för mig att jag behöver.. Men använder man fickan så mycket att det bör vara ett "krav"?
Tuli baby carrier är snygg, har ficka, har fått relativt fina recensioner men nackdelen är bebisinlägget.

Alltså jag kommer ingen vart i mitt resonerande längre. Jag behöver hjälp och hoppas på att få det av er :)
Om ni har något annat tips på sele är jag idel öra.
Alla har någonting bra men också någonting mindre bra av de jag funderat på. Finns den perfekta selen?
#9334745
Hur stort var ditt första barn? Bebisinlägg är det ju inte alla som behöver, om man får ett större barn så kan man pula ner en liten handduk eller något så att barnet kommer upp en bit.

Själv tycker jag att Ergon var lite konstig i proportionerna, med bred bas och kort rygg. När hon väl satt riktigt bra med benen så var ryggdelen nästan för kort. Som liten bebis-sele hade jag en Sleepy Nico (rätt billig och superlätt att mosa ner i skötväskan), och sedan gick jag över till en hemmasydd MT. När hon blev kring året köpte vi en Tula toddler och den är amazing.

Men manduca är det väl många som är väldigt nöjda med? Jag har aldrig använt fickan på vår tula...
#9334756
Han va 52 lång och 3525 tung.
Alltså jag förstår inte riktigt varför jag snöat in på det här med ficka egentligen.. För egentligen har jag alltid en väska med mig med grejor i. Jag klarar mig ju egentligen säkert bra utan också, som du säger kanske man inte ens använder den :)

Lutar ändå åt manducan för nu men ska kolla upp de andra bärselarna du nämnde :) tack för svar :)
#9335662
Valet föll på en olivgrön manduca. Har bara provat den på men med stora bebismagen var det svårt att prova ;)
Men den är ju så fin och kändes bekväm när jag provade den lite snabbt, verkar lätt och smidig att använda.
Än så länge är jag toppennöjd och hoppas vara lika nöjd när bebis kommer och den provas på riktigt :)
Toppenservice på knyt an också, beställde i fredags och kom idag! :)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?