Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lisaui
#9324593
När lilla pyret i magen kommer ut känner jag att det vore toppen med en sele till 2,5-3åringen. Kortare stunder till tåg eller för trötta ben på promenad. Är det någon som använt sele till så "stora" barn? Vi har burit henne i sjal mkt när hon var mindre, provade manduca och gillade den inte när hon var 6mån. Fick testa ergo när hon var 1år och gillade den bättre. Jag och pappan är ca 170cm. Tips?
Användarens profilbild
Av Mikaela
#9324594
Jag tyckte ergon blev svajig när dottern var 1,5 och vid 2 skaffade vi en wompat istället, en toddler. Den sitter hon fortfarande bra i. Jag skulle inte köpa en ergo om det i första hand är treåringen som ska sitta i den.
Användarens profilbild
Av Ewepewe
#9324630
Mikaela skrev:Jag tyckte ergon blev svajig när dottern var 1,5 och vid 2 skaffade vi en wompat istället, en toddler. Den sitter hon fortfarande bra i. Jag skulle inte köpa en ergo om det i första hand är treåringen som ska sitta i den.
:iagree: Wompat är toppen, tom dottern som snart fyller fem sitter bra i den.
#9324631
Vi gillar vår tula toddler till både två och fyraåringen :tumup:
Har du möjlighet att prova selarna, så gör det för att se vilken ni tycker är mest bekväm för er.
Användarens profilbild
Av Labyrint
#9324633
Tula Toddler eller Wompat toddler eller tom preschool skulle jag satsa på då. Har en tula toddler till min nyss fyllda treåring och den har varit helt fantastisk men börjar bli lite i minsta laget, en preschool-sele vore väl ännu bättre. Manduca och Ergo och andra selar som funkar från bebis känns alldeles för små för henne nu, även om det säkert funkar korta stunder.
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9337345
Det beror mycket på hur stor (både hur lång och hur tung) treåringen är. Vår dotter, som är både lång och tung för åldern, har vi nog faktiskt i princip bara burit i hemsydda mei-tai-hybriden sen hon blev så pass stor. Men många tycker ju att tex. manduca eller ergo fungerar bra till barn i den åldern också.
Av Kaffemonster
#9337460
kronärtskocka skrev:Vi gillar vår tula toddler till både två och fyraåringen :tumup:
Har du möjlighet att prova selarna, så gör det för att se vilken ni tycker är mest bekväm för er.
:iagree:

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?