Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ayeree
#9322742
Jag har aldrig riktigt fått till det där med att knyta sjal på ryggen och det blir tydligen extra svårt eftersom vår vävda sjal bara är 50cm bred. Eftersom vår yngsta är helburen och av den större modellen (7,3kg vid 3,5 mån) måste vi väl åtminstone börja fundera på en sele.

För ett par år sen testade vi en Ergo och då satt den ok på oss bägge men min sambo har gått upp i vikt sen dess så jag vet inte om den fortfarande passar.

Våra mått är:
Jag:
175cm lång
Smal men med ganska breda axlar för att vara tjej
97cm runt höfterna

Han:
175cm lång
Byggd som en tunna med breda axlar/höfter men även med en del extra kilon
125-130cm runt höfterna

Vi har en Boba-sele men den är ju för större barn. När den köptes testade vi även en Manduca men den får jag ont på höftbenen av (jag har lite utstickande höftben).
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9322821
Sittytan på boban är smalare än ergon så kolla först om den inte kan funka ändå, förutsatt att barnet accepterar att inte se så mycket. Höjden på boban är det som gör att den rekommenderad först till äldre barn, att de inte ser så mycket jämfört med ergo och Manducan när de är små. (Manducans högsta läge är som bobans däremot.) Å andra sidan är både beco soleil och butterfly 41cm höga och rekommenderas till små barn, så prova. Möjligtvis kan boban upplevas lite vid kring barnets huvud, vill minnas att jag tyckte det, men jag har ett barn av den mindre modellen...

Kanske inget svar, men börja att prova er fram. Det luriga med selar är ju att de kan verka lika på måtten men upplevas helt olika i verkligheten.Till ergon kan man köpa en förlängningsdel som gör bältet längre om ni funderar över din mans midja. Bor ni i närheten av en stad? Det anordnas sjalträffar här och var och folk här på sjalbarn brukar gärna låta andra prova sjalar och selar man är intresserad av att testa.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?