Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9275575
Jag vill ge min syster och lilla nyfödda systerdotter en sele i julklapp.
De har en Manduca men en sitter inte bra på Mamman eller Pappan.

Mamman och Pappan är ca 170 cm långa och väger 70-80kg.

På Manduan glider axelbanden ner från axlarna och den sitter inte så skönt bak vid ryggen när man knäpper den..

Hur är Becon / Ergon / Poganen i jämförelse passformsmässigt?
#9275585
Nu passar jag inte in på kroppsbeskrivningen, bara 1,60, men jag upplever en hel del skillnad i passformen.
Syrran har en Manduca och är nöjd med den men jag valde en Beco butterfly istället jag har mer former än min syster och kanske därför sitter becon bättre. Min man som är rätt lång 1,90 föredrog också becon, han sa absolut Nej på ergon den passade inte hans kropp.
Jag tror tyvärr enda sättet är att prova sig fram. Vi provade olika selar när vi besökte göteborg och det var guld värt.
#9276962
Vilken underbar, omtänksam syster du är! :heart:

Jag tycker det är enormt svårt, om inte omöjligt, att hitta en sele som passar bra endast via beskrivningar. Selar kan aldrig anpassas som en sjal och bör därför provas av de som ska använda den. Ta familjen till en fysisk butik (Knyt-an t ex) eller säg till mig, jag håller på att starta en verksamhet som just går ut på rådgivning på vilket bärdon som funkar för familjen. Jag håller nu på att värdera vilka selar jag ska ha med, förutom sjalar i olika längder.
#9276971
Jag är 177 och när Linus var liten vägde jag ca 72 och hade en ergo. Jag är så himla nöjd med den, hade bara med den till Portugal då han var 3 år, bar hela dagarna. Jag vill inte ens titta åt nån annan sele den här gången :lol:

Finns det någon dom kan testa o gärna med ett lite större barn i?

Bild

Bild

Bild

Bild
#9277032
Tack för svar! :heart:

Hon har redan fått låna en Sino och en vävd fin av mig men jag vill gärna komplettera med en sele :vågen:

Ergon kanske kan funka...?
Eller Becon?

Finns det fler alternativ?

De bor i Malmö, finns det någonstans i Malmö man kan testa de här selarna?
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?