Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Intro
#9161846
Jag har aldrig burit i mei tai men vill ha något lite smidigare än långsjal nu när ungen börjar vilja röra sig mer fritt. Har en Ergo men jag är så liten att jag tycker att den känns klumpig och stor med alla spännen och grejer. Funderar därför på att sy en egen mei tai. Så - vad har ni för favoriter? Varför är de favoriter? Vadderade band eller inte? Huva? Ficka? Fotstöd? Tell me all! :D Jag tänkte sy en mock-up i vanlig bomull och sedan - GASP - klippa min Girasol Earthy Rainbow Diamond Weave eftersom den är för lång och jag har en likadan i "vanlig" vävteknik som är otroligt ingosad och perfekt på alla sätt och vis. Tror diamanten skulle göra sig bättre som sele faktiskt. Hoppas jag. :?

Vad tror ni om detta mönster t ex? http://www.etsy.com/listing/128182888/p ... er-mei-tai
#9161937
Det där mönstret tycker jag ser väldigt bra ut!

Jag har i mitt liv bara provat två MT´s och båda dessa hade utbredbara axelband. Jag vill ändå påstå att det är skönast :)
Om du ska sy upp en i bara bomull först, försök ändå hitta något med lite giv på diagonalen. Ikea har (hade?) ett tyg som heter Lenda som min MT är sydd i, avlastar jättebra och är jätteskönt. På den tiden kostade det 19 kr/m.

Blir också lite sugen på att slakta en sjal när jag ser det där...

Spännande att se hur det blir hur som haver!
Användarens profilbild
Av Hivin
#9161941
Nu blev jag inspirerad...
Kanske skulle sy en av vår Hoppe Rio...? Vi kommer nog inte bära så mycket i den...
Fast, jag hade tänkt sälja den... :hmm:
Användarens profilbild
Av Intro
#9164662
Tack för tips! Jag ska köpa mönstret och försöka få till en mockup i nästa vecka, ska visa den här och berätta om mönstret! Bra tips att försöka få tagt i tyg med lite stretch på diagonalen, ska kolla på IKEAs hemsida. Vi har tio mil till närmsta varuhus så vi får se hur jag gör. Antagligen blir det väl ändå billigare att köpa för 19:-/m där än i tygaffären...
#9170326
Den ser SUPER ut :) !!

Kan bara instämma i att wrap conversion är fullständigt outstanding att bära i :) (har en mel Kaj WC )
Tyvärr är jag jätte dålig på att sy , annars skulle jag åxå vilja sy min egen ...

Häromdagen bytte jag till sjalband på min andra melkaj ( färgade o sydde dit band tillverkade av en bb kortsjal jag ej använde så mycket) blev ju inte så snyggt som det var innan , men det funkar ;)
Ville bara tipsa om att inte ta i för mycket när det gäller bandens bredd 25-30 cm är tillräckligt , blir klumpigt annars . (Blev ca 35cm på de jag sydde dit)

Åh. Så fiiiina de var på länken :love:

Ha begär! :love:
Användarens profilbild
Av Intro
#9180184
Nu har jag sytt en av lite blandade tyger och det blev skitbra! Den är snygg, skön och lite för stor för min 8 månader gamla unge, så den är perfekt. Ändå tar det lite emot att sätta saxen i Earthy Rainbowen... Men det kommer. :twisted:

Kolla:

Bild

Enda nackdelen är det vadderade bandet, jag valde lite för tjock vadd och symaskinen ville inte riktigt vara med. Inte något som påverkar funktionen men det är det enda som inte är sådär supersnyggt.
Av Ponyo
#9184664
anna76 skrev:Vad ska man använda för tyg om man inte har en sjal att slakta? Jag är jättesugen på att prova sy en Mei tai också!
Jag gillar verkligen Åhlens randiga tyger som är stretchiga på diagonalen.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?