Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sussie
#9085982
Har en 8mån som bärs i ringsjal och vävd långsjal (på mage resp höft) ca 7,5kg och 75cm lång
Jag har svårt att få till knytningar på ryggen. Hennes armar hamnar utanför och/eller sjalen för långt er om hennes rygg
så jag funderar på att köpa en sele, men det känns fel att köpa en bebissele nu, när hon till sommaren kan ha en toddlersele
Vi anv ju sjal nu och kan fortsätta med mag/höft-bärande i nga mån till

Hur sitter en 8 mån i en toddler sele? Är skillnaden att de inte kan se ut eller är sittytan för bred så att benen hamnar fel?
Kan man vika eller knyta ihop sittdelen så att den passar bättre?

Hur länge är en "bebis-sele" bekväm för barn och bärare?
Är det bättre att ex köpa en Manduca och sedan ha den i några år?
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9086355
Går lite i samma tankar så jag tassar med.. Har funderat på Tula toddler men är mer inne på Boba eller Wompat.
Av sussie
#9098728
har googlat ang hyra, men det verkar bara finnas ett ställe och de verkar inte ha ngn inne.... :(
*

någon som provat en tula toddler till en 8månaders? Hon är 72cm, så det är "ju bara" 8cm kvar till 80, som den rekommenderas ifrån?

eller tips om vart man kan hyra en bärsele?
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9099352
Jag har en Boba 2G t min snart 10 mån kille, 71 cm o nästan 10 kg, supernöjd!
#9099472
thowida skrev:Jag tror toddlerselarna blir i största laget för henne, jag tycker barnen inte suttit riktigt bra förrän närmare 1,5 år jag skulle satsat på en begagnad manduca eller liknande sele.
Håller med!

Mät hellre ditt barns sittbredd i sjalen och jämför med tulans bredd så kommer du se hur bred den är. Vår 75cm dotters sitter bra på bredden i boban eller ergon men till tula toddlern dröjer det innan hon kommer växa i när det gäller sittbredden.
Användarens profilbild
Av kristinek
#9114965
Min W kunde sitta i Tulan när han var kring 75-76 cm lång. Tror han var kring 10 mån då. Då gick den precis från knäveck till knäveck. Kan tänka att det beror mycket på hur långa ben barnet har också osv. När han var yngre tyckte jag dock att mei tai var allra lättast att få till på ryggen.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?