Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9078822
gretasofia skrev:Ibland känns det som att man "måste" vara emot babybjörn här. Jag tycker att det är jättebra med den här selen och väntar med kritiken innan jag i så fall har testat den själv.
Håller med. Super om det finns lite att välja på i affärer som folk som inte hänger på SB hittar... Nu finns egentligen bara ergo i vanliga babyproffsen i gbg (och inte ens de finns överallt).
#9078824
Marina skrev:Intressant Rawa! Det finns ju som sagt ganska många selar som vid första anblicken ser lika ut som Ergo, t.ex. Manduca och Boba, exakt vad är det Ergo har patent på, vet du det?
Är det därför olika selar har sina specialiteter? Manduca har dragkedja för att göra ryggdelen högre, Boba har stigbyglar för långa ben, Pognae har en vädringslucka osv?
#9114950
Tyckte det såg ut som att det större barnet på ryggen inte hamnade i grodposition, men kan ju ha sett fel :hmm:. Skulle tro att det kan tilltala många att man först sätter barnet på magen för att sen snurra runt. Av den anledningen gillade vi Beco Butterfly när vi precis börjat med ryggbärande. Nu skulle jag dock tycka att det skulle vara opraktiskt!!

Och vad långt ner barnet på framsidan sitter på ryggen!! : http://shop.alltforforaldrar.se/media/pdf/babybjorn.pdf
#9145705
kristinek skrev:Tyckte det såg ut som att det större barnet på ryggen inte hamnade i grodposition, men kan ju ha sett fel :hmm:. Skulle tro att det kan tilltala många att man först sätter barnet på magen för att sen snurra runt. Av den anledningen gillade vi Beco Butterfly när vi precis börjat med ryggbärande. Nu skulle jag dock tycka att det skulle vara opraktiskt!!

Och vad långt ner barnet på framsidan sitter på ryggen!! : http://shop.alltforforaldrar.se/media/pdf/babybjorn.pdf
Ja, verkligen! :?

Tycker ändå att axelbanden ser sköna ut. Just att de är "tjocka" hela vägen runt och inte bara vadderade en liten bit. :tumup:
#9223487
Nu har jag provat! Med min snart 2,5-åring :)

Den var rätt skön på mage faktiskt, mycket bättre än jag trodde. Benen hängde lite, men inte så farligt ändå för ett såpass stort barn, tror dock hon drog upp benen lite självmant, van att bli buren som hon är :)

På rygg fick jag den inte att sitta optimalt, klämde lite hur jag än spände om, inte superobekvämt men inte som en ergonomisk sele heller. Sen var det alldeles vansinnigt krångligt att få ner barnet från ryggen. Var tacksam att det var min egen supertrygga unge som lugnt håller sig fast, ett slingrigt, ovant barn hade jag tappat. Inte helt lätt att få upp henne heller... Här gjorde jag säkert alldeles fel, van vid ergonomiska selar, den här hade massa spännen överallt på andra ledder och med andra utformningar. Spännena tyckte jag var jobbigare, den var absolut inte enklare än en "vanlig sele", men det är ju säkert en vanesak.

Så slutsatser: enormt steg framåt mot gamla babybjörn (jag har provat original och active med 8-månadersbebis och tyckte båda var helt galet obekvma). Barnet sitter betydligt bättre och den är mycket skönare. JAG upplever den dock inte som särskilt användarvänlig. Ryggbärningen är både krångligare och obekvämare än med en klassisk ergonomisk sele. För många spännen (och konstig utformning på dessa - men det är säkert en vanesak). Dyr - knappast prisvärd. Ful :oops: Men vill man absolut ha en babybjörnsele så ska man ju ha den här eller comfort carrier.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?