Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9077308
jag bär nästan uteslutsnde på ryggen, och nu när jag fått min wrap conversion så mår axlarna helt toppen :vågen:
Däremot får jag ffande ont i svanken om jag bär för länge:( , el eg är det ännu längre ner, det strålar lixom ner i rumpan...jag har haft svår foglossning under mina 2 senaste graviditeter, och det är som att ryggen inte blivit " sej själv" igen efter detta...:( Blir det bättre om jag knyter ännu längre ner på höften tror ni? ( knyter ganska högt, tycker det avlastar axlarna bäst, samt att sonen ser bättre då)... Tips?....
Av Sofie
#9077342
Knyta ganska långt upp tror jag generellt är rätt ergonomiskt.
Man kan tänka på att inte låta knytningen bli lös så barnet kan luta ut från ryggen.

Så är det väldigt bra om man kan tänka på att dra in naveln, för att aktivera maggördeln ordentligt! Då kan man inte svanka och ryggen brukar bli mindre trött.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9077350
Sofie skrev:Knyta ganska långt upp tror jag generellt är rätt ergonomiskt.
Man kan tänka på att inte låta knytningen bli lös så barnet kan luta ut från ryggen.

Så är det väldigt bra om man kan tänka på att dra in naveln, för att aktivera maggördeln ordentligt! Då kan man inte svanka och ryggen brukar bli mindre trött.
Tack!! Ska pröva det!
*väl medveten om att hållningen inte är den bästa*
:heart:
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9077359
Jag gillar att bära långt ner, det tycker jag funkar bäst för mig. Bär jag högre upp får jag ont. Typ såhär bar jag.

Bild

Bild

Alltså så långt ner som i ergon..

Bild
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9077413
Jennelii skrev:Jag gillar att bära långt ner, det tycker jag funkar bäst för mig. Bär jag högre upp får jag ont. Typ såhär bar jag.

Bild

Bild

Alltså så långt ner som i ergon..

Bild
Vilka fina bilder!!
Kanske pröva att flytta ner ngt då :hmm: men är ju just det där att barnet får näsan precis mellan skulderbladen då... Men kanske funkar :) ska testa iaf... :tumup:
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9077436
Tack =)
Sen tycker jag det är skönare med armarna innanför, hans armar alltså =) Då blir det som närmare och lättare att bära, blir genast jobbigare med armarna utanför så dom kan böja sig bakåt.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9077438
Jennelii skrev:Tack =)
Sen tycker jag det är skönare med armarna innanför, hans armar alltså =) Då blir det som närmare och lättare att bära, blir genast jobbigare med armarna utanför så dom kan böja sig bakåt.
Ja, ( försöker, ibland drar han ut dem) alltid ha armarna innanför... :tumup: upplever samma sak... O tack o lov gillar lilleman att sitta så... Så tight , hårt, o nära som möjligt är hans melodi :wink:
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9084777
Prövade att knyta längre ner o faktiskt känns det bättre! Utan att belastningen ökar på skuldrorna ( som var det jag befarade). Tack för bilderna! De var till stor hjälp :tumup:
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9084879
Härligt, vad bra!! =)
Användarens profilbild
Av camsch
#9084916
Och jag kan lägga till (jag bar också så som Jennelii långt ner) att om du får för mycket vikt på axlarna så lossa ordentligt på axelremmarna och dra sen åt igen (med barnet i selen). Då känner man ganska tydligt när fördelningen av vikten uppe och nere blir "lagom".

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?