Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
#9016429
Alleria skrev:
Faegis skrev:Å, vad fin! Vilken storlek har ni köpt?
Jag ska nog också köpa en wompat (den gröna :love: ), men väntar ett par dagar för att se till så jag inte råkar ändra mig.
Vi har en storlek medium (1-3 år, storlek 86-92 cm, höjd 41 cm bredd 41 cm), dottern är 1 år 4 mån, 10 kg, och lite i minsta laget för den än tycker jag :) Själv är jag 165 cm och storlek M/38 för det mesta, och selen är som sagt lite i större laget åt mig, alla spännen är åtdragna nästan så hårt det går.

Jag är en otålig själ och när jag fick höra att de hade några ex. i lager så tog jag genast en av dem, eftersom leveranstiden på den jag egentligen ville ha skulle blivit 7-8 veckor pga. försenad tygleverans...men de har jättebra kundservice så tveka inte att ta kontakt och fundera på alternativ!
Också inne på en Wompat till våren. Vad betalade ni för era? Visst kunde man välja stl även för bärarens del?
Användarens profilbild
Av Kileane
#9016435
Carolinah skrev:Också inne på en Wompat till våren. Vad betalade ni för era? Visst kunde man välja stl även för bärarens del?
Jag betalade 137,70 euro inklusive leverans, men jag bor i Finland så vet inte vad frakten blir till Sverige.

Man kan välja storlek/längd på remmarna om man vill ja, vanlig storlek är M - om man vill ha storlek S eller L kostar det 5 euro extra.
Användarens profilbild
Av Faegis
#9016618
Alleria skrev:
Faegis skrev:Å, vad fin! Vilken storlek har ni köpt?
Jag ska nog också köpa en wompat (den gröna :love: ), men väntar ett par dagar för att se till så jag inte råkar ändra mig.
Vi har en storlek medium (1-3 år, storlek 86-92 cm, höjd 41 cm bredd 41 cm), dottern är 1 år 4 mån, 10 kg, och lite i minsta laget för den än tycker jag :) Själv är jag 165 cm och storlek M/38 för det mesta, och selen är som sagt lite i större laget åt mig, alla spännen är åtdragna nästan så hårt det går.

Jag är en otålig själ och när jag fick höra att de hade några ex. i lager så tog jag genast en av dem, eftersom leveranstiden på den jag egentligen ville ha skulle blivit 7-8 veckor pga. försenad tygleverans...men de har jättebra kundservice så tveka inte att ta kontakt och fundera på alternativ!
Vad bra! Det är en sådan vi också funderar på. Vår son är visserligen bara 10 mån, men han är fruktansvärt lång (stl 80 och 10 kg) så jag tänker att den mindre storleken nog blir för liten väldigt snabbt. Det känns bättre att han växer i den än att han växer ur den.
Det får nog bli en stl M för oss också, även om jag är ganska liten så är min man inte lika liten, och det är bra om den passar oss båda.
Av Isadora
#9016714
Jag vill ha en Chichi Red, största storleken. Och den ska se ut precis som på bilden på hemsidan. :loving: Ska beställa den så fort barnbidragen ramlar in på kontot. Synd bara att det är så lång leveranstid. :(
Användarens profilbild
Av Alba
#9028871
mammatillE skrev:Vi har en toddler size, 45*45 cm. Passar toppen till min nästan tvååring och kompisens treåring. Kompisens ettåring kan snart använda den.
Har mätt på min 20-månaders när hon sitter i Becon. Där fattas det ca 5 cm på varje sida, så jag tänker att storlek medium på Wompat blir perfekt. Tänkte på Toddler först, men om sittytan är för bred skaver det väl i knävecken?

Har mätt på mig också och medium borde passa, är kort men inte så smal. Jungle är den jag dregglar över :love:
Användarens profilbild
Av Kileane
#9029629
Jag fick sambon att bära för allra första gången i Wompaten! :app: Han tyckte det var bekvämt och lätt och föreslog att vi skulle börja ta längre promenader hela familjen, när A blir trött kan han bära! Whoop!

Jag funderade dock på en sak när jag gick bredvid och såg hur hon satt, min sambo är av modellen större på alla längder och bredder, och A satt med benen väldigt brett isär på hans rygg - nästan som i en full split (benen rakt ut till sidorna). Är det verkligen bekvämt en längre tid? Hon klagade inte alls utan höll på att somna där hon satt. Hur är det med höfterna, är det okej även för barn (inte bebisar) att sitta så? När hon sitter på min rygg går hennes ben mera runt min midja så det blir inte alls lika brett.
Av Evelina1201
#9049543
Alleria skrev:Jag funderade dock på en sak när jag gick bredvid och såg hur hon satt, min sambo är av modellen större på alla längder och bredder, och A satt med benen väldigt brett isär på hans rygg - nästan som i en full split (benen rakt ut till sidorna). Är det verkligen bekvämt en längre tid? Hon klagade inte alls utan höll på att somna där hon satt. Hur är det med höfterna, är det okej även för barn (inte bebisar) att sitta så? När hon sitter på min rygg går hennes ben mera runt min midja så det blir inte alls lika brett.
Exakt samma här! Ingen som har nån tanke om det? :)
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#9050472
Evelina1201 skrev:
Alleria skrev:Jag funderade dock på en sak när jag gick bredvid och såg hur hon satt, min sambo är av modellen större på alla längder och bredder, och A satt med benen väldigt brett isär på hans rygg - nästan som i en full split (benen rakt ut till sidorna). Är det verkligen bekvämt en längre tid? Hon klagade inte alls utan höll på att somna där hon satt. Hur är det med höfterna, är det okej även för barn (inte bebisar) att sitta så? När hon sitter på min rygg går hennes ben mera runt min midja så det blir inte alls lika brett.
Exakt samma här! Ingen som har nån tanke om det? :)
ingen aning mer än att mannens mormor sa att jag var för tjock att bära lilltjejen för att hon satt för brett med benen och jag håller inte med, om hon aldrig klagar så kan det inte vara obekvämt iallafall
Användarens profilbild
Av Kileane
#9113754
Ankhiana skrev:Åh, vi har också blivit med wompat nu! :D :D :loving: :heart:
Grattis! Hoppas ni är lika nöjda som vi är :vågen:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?