Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maroschka
#8602801
Jag tycker det verkar finnas å mpnga olika becoselar nu? Eller alltså dom heter olika men är det ändå samma sele? Någon som är bättre än en annan?
Vilken skulle ni rekommendera att bära en ettåring i? :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
#8603133
thowida skrev:Sen finns gemini nu också men den ska visst vara någon typ budget variant, men den enda som ska kunna bäras i framåt.

http://www.tinytots.se/Article.aspx?art=544
jag skulle inte vilja kalla gemini för en budgetvariant, den kostar trots allt bara 50 kr mindre :wink: . gemini är lite lik den gamla 4th-modellen, men mer vadderad i sittdelen. den är alltså uppbyggd på "klassiskt" vis, som de flesta ergonomiska selar, alltså att man först tar på höftbältet, sedan tar upp barnet i famnen, fäller upp och tar på axelbanden. en stor fördel med gemini är att man kan knäppa ihop den på bredden, den går därför att använda redan från barnet är nyfött utan att någon babyinsats behövs.

butterfly 2:s stora fördel är att man kan sätta i barnet i selen först och sedan ta på alltihopa på en gång, många tycker att det är betydligt enklare framförallt när man ska bära på ryggen.
Av Isadora
#8603200
Hur länge bär man bekvämt i Gemini? Hur skulle den funka till en 9 månaders med stl 68-74 på kläder? Tror hon väger runt 8,5 och är max 70 cm lång. Eller är det med Gemini som med trikåsjalar? Att det står att man bär bekvämt upp till 15-20 kg, men att de allra flesta bbyter till något annat runt halvåret? Hur är huvudstödet? Har läst här inne någonstans att spännena inte är å bra?
Användarens profilbild
Av diddeldi
#8603454
Isadora skrev:Hur länge bär man bekvämt i Gemini? Hur skulle den funka till en 9 månaders med stl 68-74 på kläder? Tror hon väger runt 8,5 och är max 70 cm lång. Eller är det med Gemini som med trikåsjalar? Att det står att man bär bekvämt upp till 15-20 kg, men att de allra flesta bbyter till något annat runt halvåret? Hur är huvudstödet? Har läst här inne någonstans att spännena inte är å bra?
jag bär min femtonmånaders utan problem i gemini, det är den jag nästan alltid väljer. huvudstödet funkar bra till små, men har man ett större barn som ofta somnar på ryggen så är det inte helt optimalt.
Av Isadora
#8603866
:D Har sett några fina mönster på Becos hemsida, som inte finns i svenska butiker. När kommer de hit?
Och tack för bra svar. då tror jag jag nog slår till på en Gemini iaf, eftersom jag gillar att svinga upp barn och sele, samt gillar hur Beco sitter på fläskiga korta mig. Men jag hatar blommor och konstiga mönster. Så jag vet inte vilken jag ska välja.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?