Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asia
#8560890
var köpte du den?
Användarens profilbild
Av zink
#8561308
Jmf med en Boba? Passar för stora barn, grabben på 4½ år t ex :tumup:

Även med tanke på pris då...
Användarens profilbild
Av Asia
#8561338
thowida skrev:
Asia skrev:var köpte du den?
från en återförsäljare i Finland, men knyt-an ska visst ta in dem. :tumup:
:tumup:
Användarens profilbild
Av Lindajv
#8561831
Åh vad fint med lite bilder att titta på. Jag ska få prova den här och väntar otåligt på den. Jag hoppas att min 13 månaders inte är allt för liten. Återkommer när jag provat!
Användarens profilbild
Av Lindajv
#8567377
Tuli toddler är stoor! Jag har aldrig sett någon så stor sele förut :love: !
Min snart treåring satt så fint i den! Avlastningen var super. Jag gillar den höga och breda panelen. Den har en anings tendens att glida av mina axlar när jag bär på mage (vilket jag nästan alltid gör) och det gjorde Tuli baby carrier också när jag testade den.

Tyget är skålat så fint vid rumpan och selen omsluter barnet så att vi kommer riktigt nära varandra. Underbart. Det är liksom som en ännu bättre version av Tuli baby.

Min trettonmånaders är tyvärr precis på gränsen, ja nästan lite för liten för selen. Synd, för det är han som bärs mest.

Huvudstödet har vi inte haft något behov av under de dagar som vi har testat selen, så det kan jg inte direkt säga något om.
#8567457
Oh, det får kke bli en sån inför nästa höst när bäbisen vuxit på sig lite? 8)

Hur långt av höftbältet är vadderat på den? Gillar att ha vaddering över höftknölarna nämligen men det brukar vara lite snålt tilltaget ofta (eller så är mitt över-ryggen-mått som r alltför väl tilltaget?)
Av FrokenG
#8575821
Har snabbtestat lite (ska extremtesta i morgon till och från dagis och på stan) med sonen på två år och några månader. Nu är ju inte han störst i stan med sina 83 cm och knappt 12 kilo och det är verkligen en STOR sele :tumup: Han sitter med tyg från knäveck till knäveck och stöd för hela ryggen.

Återkommer framåt onsdag med ett längre omdöme!
Av FrokenG
#8578095
Ville bara visa hur det såg ut idag när sonen, två år och två månader, försökte kasta sig bakåt i Tulin idag. Ha ha ha! Snopet killen :tumup:
Bild

Såhär va hans reaktion på att det va totalt lönlöst:
Bild
Av FrokenG
#8579847
Tuli Toddler

Enkel att justera: första gången jag bar på ryggen va när jag fick slänga upp en vild två-åring i affären och då va selen justerad efter någon annan och jag fick justera med sonen på ryggen.

Ryggen är såpass hög att man får tänka lite när man viker upp ryggen över barnet så tyget verkligen kommer upp hela vägen. Men när väl sele och barn är på plats så är det ingen risk för att barnet ska kunna kasta sig bakåt. Hurra!

Midjebältet har tydligen spännet på sidan men på mig som är  liten så hamnar det i mitten i alla fall (jag drar midjebältet så hårt det går. Däremot är det väldigt långa remmar på selen, toppen så den går att justera till alla olika storlekar, men de gånger jag glömt snurra upp dem eller att gummibandet har släppt så är de verkligen i vägen. En struntsak som är lätt åtgärdat, men ändå något jag retade mig på flera gånger. 

Huvudstödet... Är det någon som kommit på hur man får upp det med selen på ryggen? Efter tre försök gav jag upp. Jag lyckades haffa det en gång men när jag skulle dra upp det så lossnade det i knapparna. Går ju också att lösa genom att sätta dit egna snören så det blir lättare att få tag på men å andra sidan önskar jag att en sele till det priset funkar utan egna modifieringar. 

Sittdelen är som sagt var väldigt stor. Vilket är väldigt bra! Att den är skålad tog lite tid för mig att bli sams med, sonen som inte är en så stor två-åring hade en tendens att hamna lite för långt ifrån mig, särskilt när jag bar på mage, och efter ett tag kände jag av att området mellan mina skulderblad blev konstigt belastat. Men på rygg - inga problem!

I selväg har testat Patapum Baby, Beco 4th, Patapum Toddler och Boba 2G. De senaste tre bär jag i för tillfället och där funkar Patapum och Boban lika bra till sonen. Tuli Toddler är snäppet vassare! Däremot så påminner Tulin om Becon till utseendet och tyg vilket innebär att den uppskattas mer av mig än sambon. Hade vi kunnat enas om en Tuli i diskret färg så hade Boban fått flytta ut och Tuli Toddler flytta in. Positivt är ju dock att barnen växer och nu vet jag vad jag ska köpa när Lillan växt till sig. (En liten nackdel att Tulin bara funkar till större barn, jag kunde inte ha en sele med mig och turas om att bära barnen. Än, men det kommer ju.)
Av Mary-Li
#8613605
Blev så sugen på en tuli så jag sålde en sjal för att finansiera köpet. Men nu börjar jag bli lite tveksam... Hur stor skillnad i bärkomfort tycker ni som provat att det är? Är det värt pengarna?
Just nu söver jag ganska ofta sonen i ergokopian eftersom min beco saknar huvudstöd och jag får ooont i ryggen. Tycler ergokopian känns svajig och den börjar bli slapp i vadderingen. Kanske vore det bättre med en högre sel som tulin? :hmm:
Sonen vill inte ha huvudstödet innan han somnat så då finns det ju också en poäng med högre rygg.
Skulle väl egentligen behöva pengarna till annat så det vore intressant att höra hur ni upplevt det?
#8776612
Jag gillar verkligen vår Tula toddler!

Den är ju inte liten och nätt på något sätt och jag kan förstå att den kan kännas stor på en liten och nätt bärare. Istället är den både hög och bred och har ett väldigt rejält höftbälte med lång vaddering vilket jag tycker är helt suveränt!
Den omsluter barnet bra och ger det bra stöd och avlastar samtidigt mig som bärare bra. :tumup:

Nu är yngsta här hemma fortfaranade bara en liten skrutt på dryga tio kilo så ännu är det ju ingen vikt att tala om men efter att ha testburit med äldre och tyngre barn känns det som om Tulan har goda förutsättningar att avlasta fint så länge vi kommer att bära! :D

Den negativa kritik jag kan komma på skulle vara att jag upplever att huvudstödet är svårt att vika upp själv. Det skulle behövas en längre snodd så att där finns något att ta tag i.

Bild
Tula toddler Folk birds med niomånaders på drygt 75cm.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?