Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8776615
Mary-Li skrev:Blev så sugen på en tuli så jag sålde en sjal för att finansiera köpet. Men nu börjar jag bli lite tveksam... Hur stor skillnad i bärkomfort tycker ni som provat att det är? Är det värt pengarna?
Jag tycker fortfarande att en välknuten sjal avlastar bättre än alla selar jag testat och väljer därför i princip alltid en sjal om jag vet att jag ska bära länge, ex. om vi är inne och barnet ska sova medans jag bär - däremot så gillar jag Tulan som sele sett väldigt mycket. :D
#8841335
:heart: Jag tycker verkligen att Tula Toddler är en helt fantastisk sele!! Nu har jag haft den i några veckor, och den är så skön! Hela förstamajtåget från medis till kungsan gick vi - och jag kände inte av tyngden, trots att det blev 1,5 timmars bärande, på asfalt.

Min "nästan 3-åring" är av den stora modellen (lång och tung) och även om jag tyckte Boba 2G fungerade bra så är Toddlern så mycket bättre!

Största skillnaden för mig tror jag är att sitsen är så bred. Det är lättare att bära nu när inte fötterna hänger så långt ner och dinglar (fotstöden ville barnet aldrig använda).

Sen är det skönt att ryggstödet är så stort så att det är lätt att svepa upp över ryggen. Och att vadderingarna är tjocka. Och den är lätt att justera. Men huvudstödet har jag bett om hjälp med.

En underbar sele! Och verkligen värt pengarna! Jag kände mig lite fånig som köpte en till sele nu när barnet är så stort - men det var det värt!
#8854292
Har hårdtestat Tulin nu med några dagar med många mils/timmars promenerande på Londons gator, och jag är mycket nöjd! :tumup:

Selen avlastade perfekt och barnet kunde sova och amma medans vi promenerade. Det enda är väl att jag blev trött i fötterna, men det kan jag knappast lasta selen för... :wink:

Barnet är visserligen bara knappa året ännu och väger bara kring 10kg, men detta lovar gott för framtiden! 8)
#8854316
CrazyMagpie skrev:
Bild
Tula toddler Folk birds med niomånaders på drygt 75cm.
Min W är snart 10 mån och är kanske 75-76 cm lång(inte mätt på ett tag). Tror ni en Tula Toddler skulle funka för honom?

Sambon ska få en ny sele är det tänkt :).

Och Folk birds :love:. Jag ska se till att välja mönster själv isf :fnissa:.
#8854508
kristinek skrev:
CrazyMagpie skrev:
Bild
Tula toddler Folk birds med niomånaders på drygt 75cm.
Min W är snart 10 mån och är kanske 75-76 cm lång(inte mätt på ett tag). Tror ni en Tula Toddler skulle funka för honom?

Sambon ska få en ny sele är det tänkt :).

Och Folk birds :love:. Jag ska se till att välja mönster själv isf :fnissa:.
Jag tror att din W kan sitta i den nu. Det är flera som köpt den som har barn i 9-10-månadersåldern.
mammatillE skrev:Mig passar inte Tulan alls. Den är så stor o fin men känns inte bra på, jag tror dottern hamnar för långt ifrån mig. Har ont i ryggen (och fogarna) efter att ha testat den :(
Tråkigt att du fått ont :( (Känner mig skyldig)
#8855127
Jag måste bara berätta att vi är på semester och bär Malva i Tula toddler både mannen och jag och den funkar väldigt bra. Hon fyller 4 år om 10 dagar och väger ~ 18 kg! Och ja! Jag är partisk eftersom jag säljer men jag tycker verkligen den är toppen till ett så stort barn :D
#8855220
KATARINA skrev:
kristinek skrev:
CrazyMagpie skrev:
Bild
Tula toddler Folk birds med niomånaders på drygt 75cm.
Min W är snart 10 mån och är kanske 75-76 cm lång(inte mätt på ett tag). Tror ni en Tula Toddler skulle funka för honom?

Sambon ska få en ny sele är det tänkt :).

Och Folk birds :love:. Jag ska se till att välja mönster själv isf :fnissa:.
Jag tror att din W kan sitta i den nu. Det är flera som köpt den som har barn i 9-10-månadersåldern.
mammatillE skrev:Mig passar inte Tulan alls. Den är så stor o fin men känns inte bra på, jag tror dottern hamnar för långt ifrån mig. Har ont i ryggen (och fogarna) efter att ha testat den :(
Tråkigt att du fått ont :( (Känner mig skyldig)
Vi får kanske åka och prova någon dag när sambon är ledig :tumup:
#8929965
honungsmarmelad skrev:Kan jag prova en om jag tar mig till knyt an?
Du kan ju prova vår :-D.

Nu har vi haft Tulan ett tag(någon månad). Köpte den till sambon som ska vara pappaledig och han är sååå nöjd! Han vill bära jämt :fnissa:. De är ute själva nu t om. När vi köpte den var W ca 78 cm lång och vägde strax under 11 kg. Det var då precis så han kunde sitta i den.
Jag har fått ont i höftbenen av många selar, men inte av Tulan :tumup:.
Föredrar fortfarande sjal framför sele, men har vi bara den med oss bär jag glatt i den med:-).

Man önskar ju att han hade kunnat välja en Folk birds ist för en svart bara :mrgreen:
Av honungsmarmelad
#8929977
kristinek skrev:
honungsmarmelad skrev:Kan jag prova en om jag tar mig till knyt an?
Du kan ju prova vår :-D.

Nu har vi haft Tulan ett tag(någon månad). Köpte den till sambon som ska vara pappaledig och han är sååå nöjd! Han vill bära jämt :fnissa:. De är ute själva nu t om. När vi köpte den var W ca 78 cm lång och vägde strax under 11 kg. Det var då precis så han kunde sitta i den.
Jag har fått ont i höftbenen av många selar, men inte av Tulan :tumup:.
Föredrar fortfarande sjal framför sele, men har vi bara den med oss bär jag glatt i den med:-).

Man önskar ju att han hade kunnat välja en Folk birds ist för en svart bara :mrgreen:
Ja jag vill jättegärna prova! Jag tycker den svarta är skitsnygg.
#8942430
Ja, det var nog skönaste selen jag ägt. Men jag stod inte ut med att ha spännet till höftbältet på sidan. Axelremmarna justeras liksom åt fel håll, och huvudstödet är ett skämt. Undrar hur de tänkt där egentligen. Eller de kanske har aparmar? Riktigt trist på en annars helt fantastisk sele iaf.
Valde att byta till mig fina fina Zara Tri Pink istället, och fortsätter min jakt på den ultimata toddlerselen.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?