Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8546360
Någon som kan rekommendera en riktigt tunn MT som passar till riktigt varmt klimat? Som gärna väger väldigt lite? (och helst går att använda till både nyfödd och en 1,5 åring)

Vi hade med oss en sjal på förra resan men den gick knappt att använda för att det var så varmt så jag kan tänka mig att en mt är betydligt svalare?
#8548548
Pognaen är betydligt svalare än de andra, liknande ergonomiska selarna, då den är gjord i ett material som andas. Det går att öppna upp en lucka i över barnets rygg/rumpa och det blir då bara tunn perforerad väv utanpå. Självklart är det rätt så svettigt att bära i tropisk värme, oavsett vad du väljer för bärdon, då kroppskontakt inte riktigt kan undvikas.

Jag bodde i Seoul under min sons första 18 månader. Under sommarhalvåret är det kring 35 grader i stan. Jag bar min son överallt, och efter ett tag så bryr man sig inte så mycket om att det är svettigt.. allt är ändå svettigt och klibbigt! :lol: Mitt bästa tips är att bära i blöja och tunnt linne/body och sedan ha en tunn sjal som täcker barnets kropp slängd över selen. Och solhatt eller keps :-)

Trevlig resa!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?