Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av soriyya
#8527620
Hej!
Jag är på jakt efter en sele som komplement till vagn och sjal. Skulle vilja ha en som inte tar så mycket plats hopfälld så att säga... Vi har en trikåsjal som funkar bra men just om man är ute nånstans med vagn och hon vill upp är det för meckigt att börja knyta den. Hade eg siktat på manduca men den är väl ganska stor... Dottern är fortfarande rätt liten, 3 mån och kanske 4.5 kg.

Vad tror ni? Det slutar säkert med att jag köper typ en av varje... :mrgreen:
Av Hell Cat
#8528329
Manduca går superbra till små bebisar, vi bär Edvin, endast 11 dagar gammal i sån! Finns en spädbarnsinsats som man sätter de minsta i :D
Av sjaltokan
#8528379
Både manduca och beco går ju att använda från nyfödd.

Fördelen med becon är väl att den har remmar så du kan enkelt knyta ihop det till en "rulle" och bära selen knäppt på dig typ som en magväska fast på ryggen.

Vill du ha en tunn och smidig sele kan jag rekommendera patapum, men den går ju inte så bra till en sådan liten dam.
Användarens profilbild
Av rithelo
#8528384
Om du vill kunna vika ihop den lätt så att den tar så lite plats som möjligt är väl en mei tai ett bra val kanske.
Annars vek jag idag ihop en kompis Beco gemini, den blev liten. Har bara Manduca, Patapum och Ergo att jämföra med visserligen, men den var betydligt mer lätt att 'fälla ihop' än dem.
Av soriyya
#8529234
Ok tack för tips! Ska kolla på beco då (och sen kanske det blir en manduca också... 8) ). Vi har en lovey duds trikåsjal som funkar fint när man startar hemma så att säga. Funderade på mei tai men just nu är jag liksom mer inne på en sele.
Av LillaGrodan
#8534538
AP:n är ju tunn och smidig också. Manducan tycker jag är gigantisk i hopvikningssynpunkt....gigantisk på mig med eftersom jag är liten på alla håll så avlastar rätt risigt. Sambon gillar den dock, eftersom han har en helt annan kroppsform :-).
Av soriyya
#8543590
Nu har vi fått hem en beco butterfly II! Har inte hunnit testa så mycket men den verkar bra. Blir lite förvirrad bara av babyinsatsen som verkar för kort trots att lilltrollet inte är så lång.
Av soriyya
#8654632
Bumpar den här nu, det blev en beco butterfly II som har funkat finfint! Båda två kan bära utan problem och det är bekvämt att kunna spänna in lilltrollet först och sen sätta på selen, tycker jag. Det enda jag skulle vilja förbättra på den är att jag tycker den avlastar aningens dåligt när man bär på magen, skulle vilja ha något bättre stöd neråt ländryggen. I början var det lite protester från liten också mot att bli inspänd men det brukar funka OK så fort man kommer ut.
Användarens profilbild
Av Ellinor
#8654765
soriyya skrev:Bumpar den här nu, det blev en beco butterfly II som har funkat finfint! Båda två kan bära utan problem och det är bekvämt att kunna spänna in lilltrollet först och sen sätta på selen, tycker jag. Det enda jag skulle vilja förbättra på den är att jag tycker den avlastar aningens dåligt när man bär på magen, skulle vilja ha något bättre stöd neråt ländryggen. I början var det lite protester från liten också mot att bli inspänd men det brukar funka OK så fort man kommer ut.
Testat dra upp bältet bak i midjan en bit och ha barnets rumpa lite längre ner fram? Och dra åt riktigt rejält. Tycker det avlastar bäst så.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?