Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8526452
Sonen närmar sig de två och är sannerligen inte värd att hysta upp i Storken några längre perioder eftersom han blir otålig ganska fort. MTn går fort att använda men avlastar inte tillräckligt.
Framöver kommer dessutom liten och en sele vore kanske ett trevligt sällskap i den lilla samligen.

Jag har aldrig ens petat på en sele (mer än känt på en kompis BB :roll: ) och än mindre haft en på mig.
Vill egentligen ha en som både sonen och syskonet kan använda, kanske inte som nyföding, men från sitta-stadigtålder i alla fall. Har få krav, men det hade ju varit lysande att kunna amma i den och visst hade det varit strålande om det ganska enkelt gick att byta bärare eller byta mage-rygg med en sovande skrutt i...

Vad vill jag ha, vem säljer den och vem har hundra tusen selar som jag kan känna och klämma på?
Så...any takers? Kom hit så bjuder jag på gott kaffe och hembakat! :vågen:
#8526867
ganesha skrev: Vill egentligen ha en som både sonen och syskonet kan använda, kanske inte som nyföding, men från sitta-stadigtålder i alla fall. Har få krav, men det hade ju varit lysande att kunna amma i den och visst hade det varit strålande om det ganska enkelt gick att byta bärare eller byta mage-rygg med en sovande skrutt i...

Vad vill jag ha, vem säljer den och vem har hundra tusen selar som jag kan känna och klämma på?
Så...any takers? Kom hit så bjuder jag på gott kaffe och hembakat! :vågen:
Tänker spontant att en Manduca borde kunna funka bra till både liten och stor och har spädbarnsinlägg. ( Men å andra sidan, är du själv tunn och liten så sitter den nog inte så bra.)

Kunna byta bärare medan barnet sover i = Beco Butterfly.

Hos oss bor bara en sele just nu, en Boba 2g som är lite väl hög i ryggen för en liten (om man har en liten otålig en som vill kunna se ut över ryggdelens kant tidigt...), men bra för en stor. Så den kommer vi gärna och lånar ut/visar om du vill!

( Till den lilla funderar vi själva på en Beco Gemini då det verkar så smidigt att slippa spädbarnsinlägg, men å andra sidan satt inte den helt perfekt på frun...)
#8526963
kronärtskocka skrev: Tänker spontant att en Manduca borde kunna funka bra till både liten och stor och har spädbarnsinlägg. ( Men å andra sidan, är du själv tunn och liten så sitter den nog inte så bra.)

Kunna byta bärare medan barnet sover i = Beco Butterfly.

Hos oss bor bara en sele just nu, en Boba 2g som är lite väl hög i ryggen för en liten (om man har en liten otålig en som vill kunna se ut över ryggdelens kant tidigt...), men bra för en stor. Så den kommer vi gärna och lånar ut/visar om du vill!

( Till den lilla funderar vi själva på en Beco Gemini då det verkar så smidigt att slippa spädbarnsinlägg, men å andra sidan satt inte den helt perfekt på frun...)
Spädbarnsinlägg behövs nog inte, har som sagt en trikå och annars finns ju avancerade saker som ihoprullade handdukar som man kan "sitta" på, har jag hört. :wink: Och ja, det var det där med liten och smal, kalle på det!

Sonen var inte supernyfiken som liten, eller jah...han har alltid varit ganska nöjd med läget så att säga. Hur nästa blir finns ju inga skäl att sia om dock. Visa gärna!
#8548678
Dorotea skrev:Jag är ett stort ergo-fan, det är Selen för mig (oss). Vi slet ut en med Samuel, nu är vi på god väg med ergo nr 2 och Benjamin :loving: Jag har ammat, bytt mage-rygg, bytt bärare etc utan problem med dem. :tumsup: Superbra sele. bra kvalitet. Smidig design. Sade jag att jag gillar ergo?
jag :love: ergo
#8548696
har en beco butterfly I som är perfekt för bebis - lätt att ha på ryggen tidigt, men den är verkligen inte super för stora barn, tycker inte den funkar till 18 mån A som väger 11600g, Men om jag bär i den numera så är det utan inläggen, jag tar bara på den som en "vanlig" sele. Manducan däremot är jag helt kär i :loving: så underbart midjebälte! och så att man kan korsa axelbanden när man bär på mage :tumup:

MEN, jag var lika :loving: i beon när A var mindre, så galet snabb att använda! Smidigt att kunna ha den på sig under jackan och bara "hysta ner honom" och knäppa spännena vid axlarna, tog max 20 sekunder att få i honom. :vågen:
#8548716
Jag har beco 4th, beco bf2, beco gemini, manduca, angelpack och ett par andra special selar (scoota baby och en vattensele). Fast vill man träffa mig så får man komma till Björlanda och fika... :D
Eden baby har ju som butik ett bra utbud också och ligger i Mölndal.
#8549205
Oj, nu rasslade det till vill jag lova! :tumup:

mandisg - det vill jag!

JoJsMamma - på en höst i göteborg-träff framöver kanske, en där några håller sig friska. :lol:

Summer - det där var fler selar än jag förstod förkortningarna på. :hmm: Så Björlanda får vi väl luska ut var det ligger och försöka kollektivtransportera oss till.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?