Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker du om Beco Gemini? (skala 1-5, där 5 = bäst)

1
Inga röster
0%
2
1
9%
3
Inga röster
0%
4
4
36%
5
6
55%
Användarens profilbild
Av Lidia
#8407036
Jag har anvädat den i 3 månader. Från min sons 4 mån och 8 kg till 7 mån och 9.5 kg. Först vad det helt ok, men när hans ben blev långare fick han lite fell position. Det måste vara bredare på backen, tycker jag. Också problemet är att det har knappar (eller vad de hetter på svenska?) på beltet - för att göra backen smalare. Och de gör ont om man bär längre.

Idag fick jag estoniska själbärsel Bianka - den är ju mycket bättre än Beco
Av lolo22
#8407077
Jag har använt min i ca 3 månader, men mer flitigt nu på slutet då Lova vägrar sjalen och bara ska bäras i sele. Jag tycker geminin är toppen! Avlastar riktigt bra, jag kan gå långt utan att få ont i ryggen. Lova sitter bra och ler alltid stort när man sätter ner henne. Hon sover gott också, sitter på lagom höjd och huvudstödet är riktigt bra. Enda nackdelen jag kan komma på är att spännena är svåra att knäppa upp, man ska först trycka in en knapp och sen öppna spännena. Den som sitter längst ner är svår att få upp, helst med sovande bebis som man inte vill väcka. Men det är kanske mest en vanesak. Högsta betyg blir det i vilket fall, en riktigt bra sele!
Användarens profilbild
Av Kesti
#8515262
Jag tycker den har varit guld värd till min minsta tvilling som var ganska lång men vägde under 3 kg länge och inte satt bra i manducan eller trikåsjalen. Nu är mina 8 månader och jag bär på ryggen där den avlastar bra mycket bättre än manducan på mig. Min enda invändning är att ryggplattan är smal så mina långbenta grabbar börjar sitta sämre nu. Den har bred bas vid midjebältet men är sedan insvängd som ett timglas och det gör att vi måste byta snart till annan sele - tyvärr! För jag gillar den massor! :heart:
Användarens profilbild
Av marmite
#9170087
Älskar enkelheten, att man får på sig den i ett nafs! Skönt att kunna korsa axelbanden när man bär på mage och nu när jag lärt mig svinga upp I på ryggen inser jag att det är bra även till ryggbärande! De enda minus jag kan tycka är att midjespännet är barnsäkert. Det gör inte selen säkrare, snarare tvärt om eftersom det är svårt att ta av selen och fortfarande hålla barnet. Synd också att den redan börjar bli för liten... men så är det väl. Svårt att passa en nyfödd lika bra som en ettåring.
Användarens profilbild
Av Alba
#9176068
Gav selen en 4, men jag skulle kunnat ge en 5. Gillar den jättemycket, men den är inte helt perfekt så därför blev det en 4.
Har använt Becon länge, från barnet var några månader tills hon var ca 20 månader gammal. Jag slutade använda den eftersom huvudstödet inte räcker till längre om hon somnar i selen. Vi köpte en Wompat istället. Om hon inte ska sova i selen skulle jag lätt kunna fortsätta bära min nu 2-åring i Becon, även om sittytan är för smal.
Fördelarna med Beco Gemini är att den är så enkel. Remmarna och spännen går som en dans att ställa in. Man kan bära på mage, höften och ryggen. Barnet kan även sitta vänd utåt på magen man vill det, fast det är nog bara bekvämt för barn och bärare en kort stund.
Nackdelarna är att banden/snörena som håller nackstödet i position är smala (den nya modellen har breda band har jag sett), och är omöjliga att ställa in utan hjälp när man bär på ryggen. Selen är vadderad vilket gör att torktiden blir ganska lång om den blivit blöt, eller efter tvätt. Efter att jag kunnat jämföra midjebältet med Wompaten, som är rakt, har jag kommit fram till att jag gillar att midjebältet är "svängt" på Becon när jag burit på mage, men inte på ryggen då bältet liksom skjuter ner brallorna :hmm:

Något jag ångrar är att jag inte sydde överdrag till axelbanden när min groda var liten. Hon satt alltid och sög på dem, och mjölkfläckarna går inte att få bort. Så tips, sy enkla överdragstuber som går att tvätta enkelt utan att blöta ner hela selen! :D
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?