Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FrokenG
#8396163
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:Är en BBtai en sån?
Ja, BB-tai har utbredbara band!
Såg att jag missat ett "inte" i mitt inlägg :-) Jag har en hemma som jag försöker bli vän med och älskar att det är just utbreddbara band.
Av Hell Cat
#8396172
FrokenG skrev:
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:Är en BBtai en sån?
Ja, BB-tai har utbredbara band!
Såg att jag missat ett "inte" i mitt inlägg :-) Jag har en hemma som jag försöker bli vän med och älskar att det är just utbreddbara band.
jag har haft ett par olika meitaier för jag gillar verkligen idén och konstruktionen. Men jag har aldrig varit helt nöjd med dem. Och när jag tillslut lärde mig knyta upp A på ryggen i vävd sjal så förlorade de all dragningskraft för för mig finns det inget som slår komforten av en bra knuten sjal.
Av FrokenG
#8396178
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:Är en BBtai en sån?
Ja, BB-tai har utbredbara band!
Såg att jag missat ett "inte" i mitt inlägg :-) Jag har en hemma som jag försöker bli vän med och älskar att det är just utbreddbara band.
jag har haft ett par olika meitaier för jag gillar verkligen idén och konstruktionen. Men jag har aldrig varit helt nöjd med dem. Och när jag tillslut lärde mig knyta upp A på ryggen i vävd sjal så förlorade de all dragningskraft för för mig finns det inget som slår komforten av en bra knuten sjal.
Nej, säg inte så :-) Jag hoppas vkligen på den för det känns liknade en sjal men ändå enkelheten som med en sele.
Av Hell Cat
#8396187
FrokenG skrev:
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:Är en BBtai en sån?
Ja, BB-tai har utbredbara band!
Såg att jag missat ett "inte" i mitt inlägg :-) Jag har en hemma som jag försöker bli vän med och älskar att det är just utbreddbara band.
jag har haft ett par olika meitaier för jag gillar verkligen idén och konstruktionen. Men jag har aldrig varit helt nöjd med dem. Och när jag tillslut lärde mig knyta upp A på ryggen i vävd sjal så förlorade de all dragningskraft för för mig finns det inget som slår komforten av en bra knuten sjal.
Nej, säg inte så :-) Jag hoppas vkligen på den för det känns liknade en sjal men ändå enkelheten som med en sele.
Jag har inte provat just BB-tai :wink: Problemet för mig har varit att jag inte kunnat spänna banden så hårt som jag önskat..
Användarens profilbild
Av dolvis
#8396309
Jag har en KeLiMaLu som jag tror hemsys av någon, men som säljs ofta och till ok priser på tradera. Den har utbredbara band. Men obs att den är stor i sittdelen, passar bäst till större barn, inte bäbisar.
Användarens profilbild
Av June
#8404345
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:
Hell Cat skrev:
FrokenG skrev:Är en BBtai en sån?
Ja, BB-tai har utbredbara band!
Såg att jag missat ett "inte" i mitt inlägg :-) Jag har en hemma som jag försöker bli vän med och älskar att det är just utbreddbara band.
jag har haft ett par olika meitaier för jag gillar verkligen idén och konstruktionen. Men jag har aldrig varit helt nöjd med dem. Och när jag tillslut lärde mig knyta upp A på ryggen i vävd sjal så förlorade de all dragningskraft för för mig finns det inget som slår komforten av en bra knuten sjal.
Nej, säg inte så :-) Jag hoppas vkligen på den för det känns liknade en sjal men ändå enkelheten som med en sele.
Jag har inte provat just BB-tai :wink: Problemet för mig har varit att jag inte kunnat spänna banden så hårt som jag önskat..
Jag har provat BB-tai och tyckte att den var jätteskön att bära i :) , men den har tyvärr för korta axelband för mig. :( Så synd för Pineapple är så snygg. :love:
Användarens profilbild
Av namera
#8461721
dolvis skrev:Jag har en KeLiMaLu som jag tror hemsys av någon, men som säljs ofta och till ok priser på tradera. Den har utbredbara band. Men obs att den är stor i sittdelen, passar bäst till större barn, inte bäbisar.
Vi har också en KeLiMaLu och är nöjda med sittdelen, fast då började sonen bäras i den först vid 6-7 månaders ålder förvisso. Och det är jätteskönt att den har breda band. :vågen:
Av Enid
#8470964
Clee skrev:Eden Mei Tai har väl också utbredbara axelband? Hört gott om den!
Den har breda axelband men de är inte vikta där de är påsydda vilket jag tycker förtar en del i komforten man vill åt med de utbredbara axelbanden. Jag har inte provat just EdenMTn men flera andra både köpes och hemsydda MTs med såna raka breda axelband.


Appropå bärkomfort så provbar jag i min nysydda MT ikväll och blev urnöjd! 16kg-barnet orkade jag bära på magen tom och det kändes ungefär som att bära ett 8kg barn i en vardagsknuten alldeles ordinär långsjal :siishah: halva vikten kändes borttrollad :shock: .


Viktigt är också att axelbanden är breda hela vägen så man kan bre ut de i ett kryss över ryggen/bröstet på bäraren OCH över rumpan på barnet :tumup: . Lååååånga ska axelbanden vara också!
Av Clee
#8471243
Enid skrev:
Clee skrev:Eden Mei Tai har väl också utbredbara axelband? Hört gott om den!
Den har breda axelband men de är inte vikta där de är påsydda vilket jag tycker förtar en del i komforten man vill åt med de utbredbara axelbanden. Jag har inte provat just EdenMTn men flera andra både köpes och hemsydda MTs med såna raka breda axelband.


Appropå bärkomfort så provbar jag i min nysydda MT ikväll och blev urnöjd! 16kg-barnet orkade jag bära på magen tom och det kändes ungefär som att bära ett 8kg barn i en vardagsknuten alldeles ordinär långsjal :siishah: halva vikten kändes borttrollad :shock: .


Viktigt är också att axelbanden är breda hela vägen så man kan bre ut de i ett kryss över ryggen/bröstet på bäraren OCH över rumpan på barnet :tumup: . Lååååånga ska axelbanden vara också!
Ah, bra att veta då jag var nära på att köpa en sådan till en vän! Vill ju ha "viksydda"! :tumup:
Av Clee
#8471345
FrokenG skrev:
Clee skrev: Ah, bra att veta då jag var nära på att köpa en sådan till en vän! Vill ju ha "viksydda"! :tumup:
BB-tai har "viksydda" och breda band hela vägen :tumup:
Ja, det har jag förstått! :) Nu sa dock vännen att hon kanske kan sy en själv, så vi får se hur det blir...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?