Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8214989
Jag har skaffat en ergo baby carrier och har inte provat den hemma än. provade den i affären och tyckte den kändes bra så jag chansade+att jag varit sugen på en bärsele länge..
Men du som har den,vad tycker du om den?
Min pojke fyller 6 månader snart och ska väl funka till han?
Det enda jobbiga som jag upplevde i affären var att han inte riktigt satt i mitten av selen och att benen inte riktigt hängde sådär "snyggt" i grodposition eller vad man nu ska säga..
Men det kanske kommer? :hmm:

I värsta fall får jag väl sälja den.. :roll:
#8215268
Jag gillar min! Och dottern (6 mån) somnar alla sina sovningar i den. Tycker den är smidig, lätt att ta på, lätt att få i barnnet (när man väl fått in snitsen) och går bra att få ut barnet när det somnat. Jag har hittills bara burit på magen och kan inte uttala mig om hur ryggbärandet funkar. Helt ok att få upp henne på ryggen, men jag har aldrig testat någon längre stund och hon har aldrig somnat där.
#8215297
Mikaela skrev:Jag gillar min! Och dottern (6 mån) somnar alla sina sovningar i den. Tycker den är smidig, lätt att ta på, lätt att få i barnnet (när man väl fått in snitsen) och går bra att få ut barnet när det somnat. Jag har hittills bara burit på magen och kan inte uttala mig om hur ryggbärandet funkar. Helt ok att få upp henne på ryggen, men jag har aldrig testat någon längre stund och hon har aldrig somnat där.
Aha men då är våra barn nästan lika gamla då antar jag? han fyller 6 den 20.. :wink:
Ok. Vad kul att höra. Hoppas jag också får in snitsen snart och funkar till oss också :)
Hur länge har du haft din?
#8215319
Min fyller 6 mån den 19:e...

Vi köpte den redan när hon var en dryg månad och trixade lite för att få till en bra sittställning när hon var så liten (hade inte babyinsatsen). Tyckte det funkade bra.

Nu när hon blivit så stor skulle det kännas bra att kunna sätta henne på ryggen, tror hon skulle vara mer nöjd att sitta där i vaket tillstånd på ryggen, så hon ser mer. Men än så länge vågar jag inte riktigt, eftersom jag inte vet hur jag ska få ur henne ur selen när hon somnat.

Tror inte du behöver oroa dig för att få in snitsen, det är inte så svårt. Sambon sitter ner på soff- eller sängkanten och på något vis sätter henne i knät ovanpå selen och sen drar han upp den bakom ryggen på henne och tycker det funkar bra. Jag föredrar att stå upp. Det som tar lite övning är att få in längden på alla banden, så att barnet sitter lagom högt. Men det är bara att testa.

Sen har vi ett bärskydd till också. Kanon! Så skönt att kunna ta en snabbis i trädgården utan att behöva ta ur henne ur selen, bylsa på kläder, gå ut en kortis (typ mata fåglarna och gå ut med komposten), gå in igen, ta ur selen, ta av kläder, sätta upp i selen igen. Sannolikheten att hon sover efter det är ju i stort sett lika med noll. Med bärskyddet är det ju bara att dra det utanpå och gå ut och in som man vill.
#8215332
Mikaela skrev: Nu när hon blivit så stor skulle det kännas bra att kunna sätta henne på ryggen, tror hon skulle vara mer nöjd att sitta där i vaket tillstånd på ryggen, så hon ser mer. Men än så länge vågar jag inte riktigt, eftersom jag inte vet hur jag ska få ur henne ur selen när hon somnat.
lossa på mittspännet (bröstet) sätt dig på sänkanten och luta dig bakåt så mycket du kan och hissa försiktigt ner barnet med axelremmarna. Så gör i alla fall jag :tumup:

Jag har också en ergo som vi är mycket nöjda med även om jag föredrar sjal.
#8217014
HannaGerda skrev:
Mikaela skrev: Nu när hon blivit så stor skulle det kännas bra att kunna sätta henne på ryggen, tror hon skulle vara mer nöjd att sitta där i vaket tillstånd på ryggen, så hon ser mer. Men än så länge vågar jag inte riktigt, eftersom jag inte vet hur jag ska få ur henne ur selen när hon somnat.
lossa på mittspännet (bröstet) sätt dig på sänkanten och luta dig bakåt så mycket du kan och hissa försiktigt ner barnet med axelremmarna. Så gör i alla fall jag :tumup:

Jag har också en ergo som vi är mycket nöjda med även om jag föredrar sjal.
Låter du barnet sova på selen sen då? Eller lyfter du bort den sen?
#8640046
Puffar lite med en fråga, har hittat en ergo på blocket och är förälskad, men när jag tittar på eden baby så verkar det som om den inte skulle vara bra på små personer, jag är 1,73cm lång och kallar mig inte liten, men jag väger normalt bara 52kg, är ergon fel för mig då?
#8658327
Hej,

min dotter är nu 7 mån och har framlidit större delen av sitt liv i vår ergo :). I början hade vi babyinsatsen men efter ca 3 mån kör vi utan. Jag tycker den avlastar superbra och är väldigt lätt att ta av och på. Smidig att ta i och ur barnet när man är på språng och suverän att söva i. Lätt att ta ur barnet när det sover för att sedan lägga ner i säng/vagn ed. Ryggbärning har jag bara testat några gånger men hon har börjat gilla det också. Lite trixigt att få till men ett tips är att kolla instruktionsvideon på ergos hemsida, jag kör varianten hip to back, det funkar bra!

Lycka till med ergon!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?