Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
3%
2
5
13%
3
4
11%
4
19
50%
5
9
24%
Användarens profilbild
Av Grönöga
#1746974
Har haft vår toddler i lite mer än ett år nu och älskar den! Vi beställde utan att ha provat den först och visst tog det lite tid innan man lärde sig knepen med att få den rätt inställd men efter ett tag så satt det.

Sonen är snart 3 nu och sätter sig nöjt i selen då vi är iväg och han tröttnat på att gå själv. Tycker den är väldigt bekväm och framförallt stadig med tanke på att sonen är rätt lång för sin ålder och ändå får ordentligt med ryggstöd.
jag velar mellan 4 och 5 men den får en fyra då det är lite krångligt/klumpigt att ställa in den rätt.
Användarens profilbild
Av malinmedflera
#1777926
Jag är toppennöjd med vår patapum toddler, har hyrt den och kommer definitivt att köpa loss den när hyrtiden går ut!
Jag är 1.65 och drar xl i kläder och min lilla bärtös är snart två och väger dryga femton kilo, men jag bär henne lätt ganska långa stunder. Hon verkar sitta bekvämt i den och för mig skär den inte in någonstans.
Av legenden29
#7614897
En fyra kommer härifrån. Jag tycker den är helt klart prisvärd. Avlastar bra (jag drar 38/40 upptill o är 165 lång), skär inte in på mig el sonen, lätt att "pimpa", slitstark o enkel design.
Användarens profilbild
Av zink
#7614916
Instämmer med legenden typ.

Klart prisvärd! Bra mycket biligare än Ergo t ex.

Vi hade en Ergo en kort stund men gillade den inte för att remmarna var så klumpiga, väldigt vadderade. Åsså den där fickan som var onödig för oss.

Patapum:en är just enkel. Rakt av. Man kan ju fälla ihop den i sig själv med trycknapparn aoch hade runt midjan också.

Men det tog ett tag att bil vän med den efter Patapum Baby p g a de där extraremmarna. Fast i Baby'n bar vi bara mage och med Toddlern bara rygg - så det påverkar också...

Jobbigast i början att knäppa loss å lägga ned sovande barn ur remmarna men man har ju snabblåsen så!

OBS! Ett stort minus om man vill sälja vidare är att den blir helt urblekt efter en tvätt. De svarta vi har i a f och det säger andra också.

För diverse bildjmf med Manduca, Ergo & Beco se denna tråd:

"Patapum Baby & Toddler jmf Manduca (snart Beco oxå) *bilder*"

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=102519
Användarens profilbild
Av Anneli Y
#7718677
4:a gav jag...

Plus för smidighet,lätt viktmässigt,bra med väska som man kan fästa på baktill eller ha över axeln,mjuk i tyget och lätt att trä i barnet i den,priset är också väldigt bra!

Minus för något tråkig design,eller nja den kunde sett lite roligare ut,nätet är väl sådär tycker jag till huvudet,hade hellre sett en tyg bit där uppe med!
Lite låg till större barn när man bär på ryggen,hade velat ha liiiite bättre stöd... :app:


Kanon sele iaf som jag verkligen rekommendera!
Användarens profilbild
Av Stark
#7718684
Jag hatar min... Eller hatar är väl för hårt egentligen. Jag får helt enkelt inte till den alls utan bär i den i nödfall och får då ont i axlarna inom 10 minuter. Har en baby som jag älskar och som funkat super hela tiden, men toddlern kan jag bara inte ställa in.

Vad gäller huvudstödet så ör det en del som jag gillar. Jag har dock tagit bort resårbanden och satt snören istället och knyter ihop stödet.
Användarens profilbild
Av Stark
#7718686
Jag hatar min... Eller hatar är väl för hårt egentligen. Jag får helt enkelt inte till den alls utan bär i den i nödfall och får då ont i axlarna inom 10 minuter. Har en baby som jag älskar och som funkat super hela tiden, men toddlern kan jag bara inte ställa in.

Vad gäller huvudstödet så ör det en del som jag gillar. Jag har dock tagit bort resårbanden och satt snören istället och knyter ihop stödet.
Användarens profilbild
Av mimme
#7760902
Jag kom aldrig överens med extraremmarna. tyckte det var väldigt bökigt att få i ett barn på ryggen när jag var själv... Mycket snabbare och enklare med en sele utan sådana extraremmar. Har ergo som favorit (men ska nu börja bär i manduca som nog kan ta över) har oxå en patapum babay som funkar finfint, tills barnet blir för långt, men de där extraremmarna... Nä, funkar absolut inte för mig.
Av FrokenG
#8560693
En fyra får den av mig. Har nu burit båda barnen i den (7 månader och 2 år) och den är smidig, avlastar bra och de extra remmarna är inte så irriterande som jag hade fasat för.

Axelremmarna är ganska tjocka och det blir lite klumpigt när man bär på mage. När jag bär på ryggen tänker jag inte ens på det och det är väl så Toddlern främst är tänkt att användas, på rygg.

De mindre remmarna gör att barnet kommer riktigt nära, stort plus!

Det blev ingen femma för Boba 2G är snäppet bättre att bära stora sonen i.
Av Hilda
#8584524
Jag och sambon skall nu köpa varsin sele, en baby carrier till lillan och en toddler till brorsan. Ni nämnde något om "nu med det nya huvudstödet", vad innebär det? Till babycarriern har jag set att det följer med en "huva". Går den att ta på om barnet somnar på ryggen, eller måste man ha hjälp då?
Toddlern, om han somnar, funkar den högre ryggen som huvudstöd då? Han är väl ungefär 90 cm lång...
Av FrokenG
#8584730
Hilda skrev:Jag och sambon skall nu köpa varsin sele, en baby carrier till lillan och en toddler till brorsan. Ni nämnde något om "nu med det nya huvudstödet", vad innebär det? Till babycarriern har jag set att det följer med en "huva". Går den att ta på om barnet somnar på ryggen, eller måste man ha hjälp då?
Toddlern, om han somnar, funkar den högre ryggen som huvudstöd då? Han är väl ungefär 90 cm lång...
Vet inte vad det nya huvudstödet är för ngt, jag har haft nätet till både min baby och nu till toddlern. Det funkar bra även när man är själv. Toddlern är inte tillräckligt hög för att ryggen ska funka som huvudstöd. Däremot somnar ju destörre gärna med huvudet på din rygg och då är huvudstödet utmärkt till att bara stötta upp om det skulle behövas. Hoppas ni blir nöjda :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?