Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ingah
#9028952
ylvast skrev:
Ingah skrev:Man ska visst inte gå in på hennes sida och kolla, blir ju sugen på mera då :D . Dock är elefanter inget för mig, men de är naturligtvis snygga de också...

Har idag betalat min Melkaj och hoppas på att den kommer innan helgen!!! *nyfiken*

Verkligen fina bilder och fina Melkajer ni har!
Vilken blev det?
nr 822 blev det :)
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9029193
ylvast skrev:Fin! Har fortfarande beslutsångest angående banden. Borde kanske starta en egen tråd "ylvas melkaj-problem"... har ni märkt att ni startat en elefantinflation på hennes blogg :lol: ?
Ja, det där är ju jättesvårt att råda i eftersom vad man föredrar kan vara så olika.
Av ylvast
#9029201
Ingah skrev:
ylvast skrev:
Ingah skrev:Man ska visst inte gå in på hennes sida och kolla, blir ju sugen på mera då :D . Dock är elefanter inget för mig, men de är naturligtvis snygga de också...

Har idag betalat min Melkaj och hoppas på att den kommer innan helgen!!! *nyfiken*

Verkligen fina bilder och fina Melkajer ni har!
Vilken blev det?
nr 822 blev det :)
Den med bilar? Fin!
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9029447
ylvast skrev:Fin! Har fortfarande beslutsångest angående banden. Borde kanske starta en egen tråd "ylvas melkaj-problem"... har ni märkt att ni startat en elefantinflation på hennes blogg :lol: ?
Ha ha! Va' kul :D
och iaf en till som valt att göra " mina" band markeringar :D
ja, hennes grejer är verkligen sjukt vackra! Och det blir ju inte sämre av att de är så BRA!
:heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9029455
Carolinah skrev:En lite bättre bild:

Bild

Kom på en liiiten nackdel, tycker detta är den svåraste luvan att få upp själv, den viker sig lätt liksom, dock är den bland de bästa när den väl är på plats.
Vilken fin bild! ( o vackert barn :heart: )
Men jag instämmer! Det ÄR svårt att få luvan på plats utan hjälp! Jag har den för det mesta inrullad inuti som en "liten kudde" ist. Stöder bra åxå, då den når då pass högt i nacken ( toddler size). Funderar på att förlänga banden, och kanske komplettera med ytterligare ett band mitt på...
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9030088
:heart: :heart: Foto session melkaj mei tai :heart: " toddler size" :heart: med utbredbara band :heart:
Bild
:heart: uppsjalande av 9 mån bebis. han är ca 75 cm lång. Bredden syns ganska bra här.
Bild
:heart: såhär sitter han
Bild
:heart: såhär blir det med min 3 åring i den. Hon är ca 100-105 cm lång
Bild
Bild
Bild
jag är, som ni kanske förstått vid det här laget, GALET nöjd med min vackra MELKAJ
:heart: :heart: :heart:
Senast redigerad av Mammazenita den mån dec 10, 2012 12:48, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av Ingah
#9030176
ylvast skrev:
Ingah skrev:
ylvast skrev:
Ingah skrev:Man ska visst inte gå in på hennes sida och kolla, blir ju sugen på mera då :D . Dock är elefanter inget för mig, men de är naturligtvis snygga de också...

Har idag betalat min Melkaj och hoppas på att den kommer innan helgen!!! *nyfiken*

Verkligen fina bilder och fina Melkajer ni har!
Vilken blev det?
nr 822 blev det :)
Den med bilar? Fin!
Ja, det är den! Blev förtjust i den så fort jag såg den, tycker nog den broderade sidan är snyggast (på bild iaf). Kan säga att när jag kollade hennes tygurval tilltalade det tyget mig inte särskilt mycket, visst var det snyggt och bättre än många andra, men på färdig produkt ser det ännu bättre ut :).

Dock blev jag fundersam på axelbanden nu. När jag beställde stod det bredd 25 cm, vilket jag tolkade som utbredbara. Det märkliga var att det inte fanns någon bild som visade det som det gör på de andra, ex Mammazentias. Nu står det att det är 12 cm breda :hmm: . Nåja, det visar sig. Tror inte det spelar mig någon större roll då de "vanliga" axelbanden också ser grymt bekväma ut om jag kollar på Carolinahs bilder, bättre än på en sele iaf. Men kanske skulle ha tagit en skärmdump på texten? Får invänta produkten och se vad det är för något helt enkelt...

Vilka härliga bilder från er båda två, Carolinah och Mammazenita :heart:
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9030319
Hon levererade galet snabbt ! Betalade på lördagen, och på måndagen hade jag den i min hand ! :vågen:
Användarens profilbild
Av Ingah
#9030931
:vågen: Idag kom den. Tur att jag ändå hade planerat ett besök till posten för att hämta andra brev :).

Jag har inte provat den ännu men den verkar väldigt fin och bra av det jag sett ännu :love: . Sambon bara skakar på huvudet och säger "inte mera, du har ju så mycket sjalar redan", men tror inte jag ångrar detta köp :D

Ska se om vi kan få till det med knytning och evt även få till några bilder i helgen...
Av ylvast
#9036512
Bildbevis är ett måste!

Nästa velande, vilken storlek ska man ha?! Mitt barn är snart sex månader, men bara en cm kortare än carolinahs. Så just NU är hon väl en standard, men hur länge? Någon som vet måtten på standard/toddler?

Edit: läste tråden igen och såg att toddlerm är på 45 cm och det blir nog alltför stort. Ska nog börja beställa imorgon. Någon med broderiförslag? Funderar på om hon kan göra snöflingor, Eyra betyder just det på walesiska.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9041443
ylvast skrev:Bildbevis är ett måste!

Nästa velande, vilken storlek ska man ha?! Mitt barn är snart sex månader, men bara en cm kortare än carolinahs. Så just NU är hon väl en standard, men hur länge? Någon som vet måtten på standard/toddler?

Edit: läste tråden igen och såg att toddlerm är på 45 cm och det blir nog alltför stort. Ska nog börja beställa imorgon. Någon med broderiförslag? Funderar på om hon kan göra snöflingor, Eyra betyder just det på walesiska.
Låter fint! :tumup: lycka till!!
Användarens profilbild
Av saferide
#9047424
Nu har den kommit men känns för stor :( axelbanden liksom glider ned och sitter inte alls bra känns det som :((
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9047455
saferide skrev:Nu har den kommit men känns för stor :( axelbanden liksom glider ned och sitter inte alls bra känns det som :((
Trist om den inte motsvarar dina förväntningar:( glider den nerför axlarna? Hon visar ett sätt på bloggen att knyta, så det blir ett band över bröstet. Kanske värt att testa? El korsa?...
Jag testar den gärna !! Är nästan lite sugen på att beställa äv. En med Manchester band el en wrap ... ( som bekant blir jag lätt lite lätt besatt;))
Ses!
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9047688
saferide skrev:Nu har den kommit men känns för stor :( axelbanden liksom glider ned och sitter inte alls bra känns det som :((
Jag gör tibetansk avslutning om jag knyter ryggsäck.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?