Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9021698
Nu är den här!!! & den är, om möjligt, ännu finare och bättre än jag väntat. Helt enkelt PERFEKT!! Älskar den :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9022337
Klarar tyvärr inte att ladda upp bild, får inte till det hur jag än gör :cry: ...
Men kan verkligen rekommendera att beställa en mel Kaj !! Tycker extremt prisvärd, outstanding i utseende och komfort, samt att hon är så trevlig och tillmötesgående !!:tumup:
Användarens profilbild
Av Ingah
#9023473
Ni verkar ju så sjukt nöjda med era Melkajer!

Har spanat in hennes sida och hittat en färdig som jag gillar skarpt. Har aldrig använt MeiTai förut, men får inte riktigt till det med sjal på ryggen så jag bär mest på mage fortfarande. Sele har jag aldrig gillat men kanske att detta kan vara något? Hur stor är standard size och hur länge tror ni man kan använda den? Den jag gillar är standard eller ska man specialbeställa en som är större för att utöka användningstiden?
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9023558
Ingah skrev:Ni verkar ju så sjukt nöjda med era Melkajer!

Har spanat in hennes sida och hittat en färdig som jag gillar skarpt. Har aldrig använt MeiTai förut, men får inte riktigt till det med sjal på ryggen så jag bär mest på mage fortfarande. Sele har jag aldrig gillat men kanske att detta kan vara något? Hur stor är standard size och hur länge tror ni man kan använda den? Den jag gillar är standard eller ska man specialbeställa en som är större för att utöka användningstiden?
Precis så är det för mig med så jag tror MT skulle passa dig perfekt. Det jag gillar extra mkt m Melkaj är huvan o materialet i banden, det ger verkligen stadga, knuten sitter bra mm. Huvan är också riktigt bra o snygg dessutom. Minns inte vilken stl jag har, måste kolla, men den går upp högt på min 7 mån som är 70 cm. Ska försöka ta o ordna m lite bilder snart.
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9023562
Mammazenita skrev:Klarar tyvärr inte att ladda upp bild, får inte till det hur jag än gör :cry: ...
Men kan verkligen rekommendera att beställa en mel Kaj !! Tycker extremt prisvärd, outstanding i utseende och komfort, samt att hon är så trevlig och tillmötesgående !!:tumup:
Du laddar inte upp bilder här utan länkar till annat ställe där bilden ligger ex Facebook, Picasa o dyl. Antingen t sidan så man får klicka på länken el t själva bilden (jpg i koden) så syns bilden direkt i inlägget här.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9023895
Carolinah skrev:
Mammazenita skrev:Klarar tyvärr inte att ladda upp bild, får inte till det hur jag än gör :cry: ...
Men kan verkligen rekommendera att beställa en mel Kaj !! Tycker extremt prisvärd, outstanding i utseende och komfort, samt att hon är så trevlig och tillmötesgående !!:tumup:
Du laddar inte upp bilder här utan länkar till annat ställe där bilden ligger ex Facebook, Picasa o dyl. Antingen t sidan så man får klicka på länken el t själva bilden (jpg i koden) så syns bilden direkt i inlägget här.
Jag vet! Men får inte till det ändå :oops: ...får sätta mej " en regnig dag och verkligen pröva gen....
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9023901
Ingah skrev:Ni verkar ju så sjukt nöjda med era Melkajer!

Har spanat in hennes sida och hittat en färdig som jag gillar skarpt. Har aldrig använt MeiTai förut, men får inte riktigt till det med sjal på ryggen så jag bär mest på mage fortfarande. Sele har jag aldrig gillat men kanske att detta kan vara något? Hur stor är standard size och hur länge tror ni man kan använda den? Den jag gillar är standard eller ska man specialbeställa en som är större för att utöka användningstiden?
Min är en toddler ,( med utbredbara band i bomull , så vet inte hur de vadderade i Manchester är...) den passar min son (som är 9 mån , 76 cm ) med " lite att växa i" som jag ville ha det :) om du berättar ditt barns mått när du beställer så hjälper hon till så det blir bra. Lycka till!! Tror INTE du ångrar dej :tumup: var förresten likadant för mej, svårt få till sjal på ryggen, och sele alls inte lika bekväm ( + känns lite " plastigt"). ÄLSKAR Mei Tai !! Har ytterligare en som är jätteskön att bära i och de använder jag många timmar dagligen , utan att få ont i min ngt problematiska rygg. :vågen: selarna jag har får mest hänga pga komforten.
Användarens profilbild
Av Ingah
#9024057
Mammazenita skrev:
Ingah skrev:Ni verkar ju så sjukt nöjda med era Melkajer!

Har spanat in hennes sida och hittat en färdig som jag gillar skarpt. Har aldrig använt MeiTai förut, men får inte riktigt till det med sjal på ryggen så jag bär mest på mage fortfarande. Sele har jag aldrig gillat men kanske att detta kan vara något? Hur stor är standard size och hur länge tror ni man kan använda den? Den jag gillar är standard eller ska man specialbeställa en som är större för att utöka användningstiden?
Min är en toddler ,( med utbredbara band i bomull , så vet inte hur de vadderade i Manchester är...) den passar min son (som är 9 mån , 76 cm ) med " lite att växa i" som jag ville ha det :) om du berättar ditt barns mått när du beställer så hjälper hon till så det blir bra. Lycka till!! Tror INTE du ångrar dej :tumup: var förresten likadant för mej, svårt få till sjal på ryggen, och sele alls inte lika bekväm ( + känns lite " plastigt"). ÄLSKAR Mei Tai !! Har ytterligare en som är jätteskön att bära i och de använder jag många timmar dagligen , utan att få ont i min ngt problematiska rygg. :vågen: selarna jag har får mest hänga pga komforten.
Den största farhågen är ju att han ska växa ur den för snabbt. Fick svaret att standard-storleken rekommenderas från 8 mån till 2-2,5 år och toddler tror jag från 18 mån till 3 år. Men min grabb är ungefär lika stor som din tror jag, han är väl lite drygt 70 cm nu iaf, så det kanske är lika bra att ta en större storlek? Det skiljer visst ca 5 cm på storlekarna på sittytan, hur mycket det nu gör i slutändan. Sedan vet man ju inte heller hur mycket man kommer att bära när han är 3 år. :hmm: Hmm, vad jobbigt det blev nu när man började fundera lite. Men fick nog några dagar extra betänketid då hon skulle resa bort över helgen.

Det hade varit kul om du hade lyckats få upp lite bilder på hur den passar på din son så man kan jämföra lite.

Hade funderingar på att testa en hybrid ett tag eftersom jag gillar selens avlastningsbälte, men inget annat med den. Och utbredbara axelband känns nästan som ett "måste", har fått för mig att det på mig ger bäst avlastning. Men dessa verkar ju vara ett fullgott alternativ...
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9024192
Min är en standard, kollade nu. Den känns lite lite stor för min sju mån på ca 9 kg o 70 cm. Jag tror på att välja ngt som passar för stunden o en bit framöver o sen skaffa en till om det behövs, det är ju svårt överlag med prylar som funkar hela användningstiden, tänker bilbarnstol, vagn mm. Barnet o behoven förändras ju. Jag föredrar helt klart dessa axelband gentemot de utbredbara på min andra, det är dock två helt olika material. Ej vadderad utbredbar Manchester vore nog rätt skönt :)
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9024195
Hon gör ju äv. En fantastisk wrap conversion :heart: kolla den!!
Har försökt en lång stund nu ikväll att få hit en bild, men lyckas inte :oops: men det finns en bild på " familjeliv" (som jag försökte länka från). Kan äv. Messa/ maila bild om du pm ar ditt nr/ adress:)
Mätte den o sittdelen är nästan 45 cm och panelens höjd ca 47cm. Och det passar oss bra! (Gillar ej när det " slutar på halva låret"...) men panelen ÄR hög, Leo trivs med det, men ett annat barn kanske känner sej instängd? Och vill kunna ha armarna utanför?, men man kan ju äv. Vika den ett varv om man vill...
Det är klart att den ska passa barnet NU, om ett halvår kanske hen vägrar sjal :wink: men " lite att växa i skadar ju inte :wink:
Lycka till!!
Senast redigerad av Mammazenita den tor nov 15, 2012 23:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9024200
Carolinah skrev:Min är en standard, kollade nu. Den känns lite lite stor för min sju mån på ca 9 kg o 70 cm. Jag tror på att välja ngt som passar för stunden o en bit framöver o sen skaffa en till om det behövs, det är ju svårt överlag med prylar som funkar hela användningstiden, tänker bilbarnstol, vagn mm. Barnet o behoven förändras ju. Jag föredrar helt klart dessa axelband gentemot de utbredbara på min andra, det är dock två helt olika material. Ej vadderad utbredbar Manchester vore nog rätt skönt :)
Hon sa att det inte funkar att göra utbredbara i Manchester då den har "två vänstersidor". Tror hon menade att den bara är " randig " på ena sidan och blir då fel till " vänd sidan".
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9024205
Sen kan jag tipsa om en liten " finess" jag bad om :wink: : att få en markering ditsydd på ändarna av midjebandet . Gör att man inte sv misstag knyter upp fel band när man ska ta ner barnet ( på mej blir banden ung lika långa) syns på blogg bilderna (nr 819). Jag tycker det blev ur bra! :tumup:
Användarens profilbild
Av Ingah
#9024219
Tror det får bli den som finns färdig i standardstorlek, det var ju trots allt den jag blev förtjust i från början. Den passar ju ett tag iaf, så får man se om det blir en till vartefter. Det går ju inte att sia om framtiden.

Synd att det inte funkade med utbredbara axelband i Manchester, tror också det hade varit skönt, men man kan ju inte få allt. Men bra tips det där med markering på midjebanden, ska se om jag kommer ihåg att be om det och om det funkar att göra på en MeiTai som redan är färdig. Annars får jag göra någon egen markering av något slag.

Mammazenita: hittar inte dig på familjeliv. Måste man vara registrerad? Du kan inte testa att länka URL:en istället? Eller har du testat det också?

Tack för synpunkter, nu är de bara att vänta ur helgen innan jag hör något mera så får vi se om det blir bra eller inte :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?