Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7732568
SQ skrev:Huvudstöd är ett måste. ryggen är ju inte alls hög, inte tillräckligt för ett barn över året. Zelda sover ju gärna på ryggen, och då är huvudstöd ett måste. Fotstödet är jag lite kluven till. Vist vore det bra, särskillt för A när hon var liten och nu för Z, de båda har ganska långa ben som kunde behöva lite extra stöd. För oss är alla selar för smala i sittsen. Men hon skulle garranterat ställa sig upp. Funderar på om man skulle köpa en Manduca eller Beco och sy dit fotstöd? Frågan är bara hur man skulle utforma dem.
jag skulle nog fästa dem med clipsspännnen runt avbärarbältet. På så vis kan du ha samma fotstöd till olika selar, Teoretiskt även till sjal, och du slipper sy i selen med tanke på andrahandsvärde. Men jag vet inte alls hur väl det skulle funka...?
#7741665
åh vilken bra ide! har faktiskt aldrig tänkt på att det skulle behövas, men bär heller inte så långa barn ofta. men nästa gång jag gör det kan jag prova, det vore ju så lätt att fixa själv, bara trä ett par band eller nåt över midjebältet :P som stigbyglar!
Användarens profilbild
Av Jason
#7881159
mammagumman skrev:
Paul skrev:Det verkar inte finnas något huvudstöd dock? :?
Boba har huvudstöd :tumup:. Och jag är partisk eftersom jag säljer denna sele 8)
Kanske den äldre modellen inte hade :hmm: Nåja, det är ju sak samma nu när det finns en nyare :D
#7922991
Intressant! Den var ju snygg... Har också en 4a åring som mer än gärna blir buren. Så sent som igår så satt han en timme på ryggen för att testsitta lillebrors nya bärsele och då kändes det som om fotstöd hade varit bra. Annars så får han alltid åka sjal och då känns det inte som fotstöd behövs...
#7979693
Nu är det ju en bunt folk som har dessa - hur funkar det med fotstöden i praktiken?

Efts den komemr fårn landet där företag stäms hejvilt för brister i produkter lär de ju ha tänkt på detta... Eller?

Kanske är det som med säkerhetsstigbyglar (som Panakeia beskriver ungefär) att de löser ut om de ställer sig?
#7980977
cinclus skrev:Nu är det ju en bunt folk som har dessa - hur funkar det med fotstöden i praktiken?

Efts den komemr fårn landet där företag stäms hejvilt för brister i produkter lär de ju ha tänkt på detta... Eller?

Kanske är det som med säkerhetsstigbyglar (som Panakeia beskriver ungefär) att de löser ut om de ställer sig?
det stämmer att de löser ut om barnet trycker ifrån för mycket. det verkar vara lite olika om folk använder fotstöden eller inte, man får utgå från vad barnet vill.
#8474226
Gammal tråd men jag fyller på. Fick hem min idag och är helnöjd :tumup: Har tidigare burit sonen på två år i Beco och Patapum Baby och det va stor skillnad.

Bra grejer med Boba: Bred sittdel, hög rygg, tyg som smiter åt på sidorna om ryggen, rejäla axelband utan att va klumpiga och de är böjda så de sitter som en smäck, bra spännen och det första höftbältet som verkligen smiter åt. Huvudstödet är lätt att få upp och bra att det går att knäppa loss. Fotstöden funkar bra (jo, sonen ställer sig upp men han kommer ingenstans och det är inte jobbigt, tvärtom blir det tom lättare att bära då).

Jämförelser:
Boba vs Patapum. Boban känns mer genomtänkt trots att jag älskar enkelheten med Patapum.

Boba vs Beco 4th. Becon känns mer trång för sonen än Boban gör. Känns som om han sitter skönare och inte bara ihopklämd uppe på ryggen. Han kommer även bättre med benen i Boban trots att han bara är ca 84 cm lång.
#8474337
Boban har varit perfekt för en 4½-åring (ca 110 cm) när man vill "våga" sig ut på längre turer i stad och skog och inte riskera att kapsejsa med ett uttröttat barn :tumup: (Samt veta vars han är någonstans, förutsatt han är på bärhumör då...) Nästa helg komemr den väl till pass på musikfestival räknar vi med. Sonen vill verkligen åka rygg. Fast han kalalr den för "sjal" ;-)
diddeldi skrev:
cinclus skrev:Nu är det ju en bunt folk som har dessa - hur funkar det med fotstöden i praktiken?

Efts den kommer från landet där företag stäms hejvilt för brister i produkter lär de ju ha tänkt på detta... Eller?

Kanske är det som med säkerhetsstigbyglar (som Panakeia beskriver ungefär) att de löser ut om de ställer sig?
det stämmer att de löser ut om barnet trycker ifrån för mycket. det verkar vara lite olika om folk använder fotstöden eller inte, man får utgå från vad barnet vill.
För ett stort barn var de alldeles för snabba att lösa ut och skorna rymdes knappt. Så jag kör med två korta spännremmar från ClasOhlsons istället, några deci långa är de väl.

Utan de remmarna skulle ett stort barn som sonen få kramp, han får det rätt så ofta nu t ex när han sitter på toa o s v.
#8474338
FrokenG skrev:Jämförelser:
Boba vs Patapum. Boban känns mer genomtänkt trots att jag älskar enkelheten med Patapum.
:iagree:
#8483319
D snart 3 år och 14 kg 96 cm älskar att sitta på ryggen i Boban. Det är faktiskt ett himla tjatande om att "jag vill sitta på din rygg i selen mamma". Han vill ha fötterna i fotstöden och vi tar av skorna på honom då, de har aldrig löst ut men han sitter lugnt också. När vi var på semester så sov han middag på ryggen :loving:
#8486006
Här är ytterligare en väldigt nöjd innehavare av Boban. Har burit yngsta i den sedan han var året cirka......han är nu 2 år + 3 månader.....fast nu har vi i veckan gått över till Oh snap. Boban har inte gjort sitt ännu....lite smidigare/mjukar och lättare att liksom bara slänga med :-). Sedan har vi ju en 3½-åring också så det kan vara bra att flera :-).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?