Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7723391
Det kom upp en reklam om en sele som heter Boba carrier när jag var inne på Facebook. Är det någon som har testat den?
Selen har fotstöd för det lite större barnet, för rätt position.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Priset är $99
http://www.bobababycarrier.com
Jag tyckte den var fin i alla fall. Vad tycker ni? Har ni hört talas om den eller testat den?
Senast redigerad av Ellinor den ons jan 06, 2010 11:59, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Lundie
#7723406
Har aldrig sett den tidigare men den var riktigt fin. Tassar tråden :)
#7724142
visslan skrev:Jag förstod det som att den var ny och/eller under utveckling. De ville ha synpunkter! Så det är väl bara att påpeka avsaknaden av huvudstöd. :)
Jaha! Så är det säkert, läste inte så noga. :oops: Tänkte mest om någon här hade testat den. :)
#7724886
diddeldi skrev:det är en spännande idé, men jag tror att mina barn skulle ha ställt sig upp i fotstöden. fast alla barn kanske inte är såna som trycker ifrån med fötterna.
:iagree: Precis min tanke! Även lilla E hade försökt skjuta ifrån och B hade jag inte ens vågat introducera de där fotstöden för! :whut:
#7725205
Har också sett den reklamen på Facebook och viist är det en spännande idé.
visslan skrev:Jag förstod det som att den var ny och/eller under utveckling. De ville ha synpunkter! Så det är väl bara att påpeka avsaknaden av huvudstöd. :)
Vad de skriver på sin hemsida så är bärselen så pass hög i ryggen att de anser att huvudstöd inte behövs. Istället skall övre kanten av ryggpartiet stödja mindre barns huvud. Hur de tänkt med lite större sjalbarn/selbarn låter jag vara osagt... :|
Vinterhumlan skrev:
diddeldi skrev:det är en spännande idé, men jag tror att mina barn skulle ha ställt sig upp i fotstöden. fast alla barn kanske inte är såna som trycker ifrån med fötterna.
:iagree: Precis min tanke! Även lilla E hade försökt skjuta ifrån och B hade jag inte ens vågat introducera de där fotstöden för! :whut:
Tror mina barn också skulle ställt sig upp i benstöden. Jag knöt med benen utanför i sjalen redan från nyfödd (både i trikå och vävd). Gick inte med benen innanför, för då tryckte de ifrån med fötterna.
#7725228
Jag har också behövt fotstöd - min 4-åring är ju en lättviktare och vill fortfarande gärna bli buren men benen är långa och stödet inte så bra - mailade Manduca om detta och de sa att de valt bort det just pga säkerhetsaspekten - jag föreslog då ett flertal olika sätt som man skulle kunna utforma ett fotstöd så att barne INTE får chans att ställa sig upp, t.ex. kan ju stödet ha ett spänne typ som nyckelband har som går upp vid en högre belastning än viloläge på barnfot, eller så kan stödet utformas så att det sitter runt vristen och inte fotsulan och därmed göra att barnet inte kan ställa sig upp i det - fick dock inget mer än "tack för intressanta tips" typ...

Vi har gjort så att han har sina fötter i mina jackfickor :mrgreen: och det fungerar ju även om ett "riktigt" fotstöd vore det bästa.

Stod det några mått på sittyta etc?
#7732384
Hemsidan skriver
•body 15 inches wide and 16 inches tall
•19 inch shoulder straps that extend an additional 19 inches
•28 inch waist belt that extends to 50 inches
•5 inch waist belt
•weight of the carrier: 1.8 lbs

16 inches = 40.64 centimeters

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?