Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av helst
#7350184
Hej,
jag har burit i långsjal på mage och rygg, men nu är sonen 1 år och vill ofta upp och ner så det blir allt mindre sjal. Jag bär en del i ett afrikansk tyg, men får inte till knytningen alla gånger...
Är nyfiken på sele, men vill ha en som man kan ta på och av själv, har förstått att det inte går med alla. Jag brukar fixa ryggknytningen själv med sjalen, även om det tar ett tag...kan det verkligen vara värre med sele...
Jag tycker om att bära ganska högt på ryggen, får lätt ont annars; jag är 164 och normalbyggd(kan man säga så..låter lite perverst :shock: );sonen är liten, men jag vill gärna ha ngt jag kan bära länge till i...Har ni bra råd? har varit rätt så sugen på Beco 4th, kan den passa mig tror ni?
Jättetacksam för råd och ideér! :heart:
Användarens profilbild
Av Isanna
#7350225
Alla selar jag tänker på (Beco 4th, Beco Butterfly, Angelpack, Manduca, Ergo och dylika) är det inga problem att ta på sig själv, särskilt inte om du redan kan bära på ryggen med sjal. Sele är plättlätt. Butterflyen har lite fler funktioner men de är alla av samma typ egentligen, ergonomiska bärselar som man kan bära med både på rygg och mage.

På edenbaby.se finns det en bra jämförelse mellan många selar med olika mått och så. Kika där.
Av helst
#7351363
Tack för era snabba svar! Ja jag har tittat på edenbabys hemsida, men blir ändå inte klok på allt man ska tänka på... :? Hade nog anat detta att det borde gå att få en sele själv på ryggen om man kan knyta en sjal, men blivit förvirrad då det är så många som verkar föredra en sele framför den andra eftersom dom inte kan få upp den ena själv.

Jag är nog mest inne på ngn Beco eller Angelpack, men undrar om man då bär tillräckligt högt på ryggen :hmm:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?