Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7258777
Jag är nybörjare på att bära! Jag har en baby björn sele som jag trivs rätt bra med, men jag förstår att det kommer att bli svårt att bära länge med den (sonen är snart fyra månder, och liten), och jag blir trött i ryggen av den också. Jag har köpt en Mei Tai (KeLiMaLu, Tradera) som är alldeldes för stor, och jag tror att jag kommer att ha svårt att ta mig för att knyta den även sen när sonen blir större. Ja, nu har jag kommit fran till att jag VILL ha en sele, men en bra! Jag har hittat två som verkat passa (enkla, billiga, men bra): Action Baby carrier och Manduca. Nån som tycker nåt om dem, skillnader, nack-fördelar?

Jag ska tillägga: min kille gillar INTE att bli för varm.

Vad tror ni? :hmm:
#7258786
Du har ju även Patapum som är en billig men bra sele (billigare än Manduca). Den finns i två storlekar, Baby och Toddler. Nu när din son börjar bli så stor så kan det vara en bra idé att köpa Toddlern på en gång. Jag gillar Toddlern, den sitter väldigt bra tycker jag. De är ju simplare så den är ju ingen skönhet precis :)

Ska din sambo också bära?
Hur är ni i kroppsstorlekarna du och din sambo?
Manducan passar bra på de som är större (kraftigare/vältränad). Jag har skrivt en trådom min och min sambos erfarenheter av Manducan.

Jag har ingen erfarenhet av Action baby carrier så någon annan kanske kan komma med sina erfarenheter där.
#7258806
Aha, många nya tankar!!
Jo, jag är rätt vanlig, typ Medium-tjej, min partner är typ 185 och aningens kraftig, men normalbyggd tror jag man kan säga. Han ska också bära förstås, men jag är ju egoistisk så jag vill att selen ska passa MIG i första hand. han får ta min gamla Baby Björn... Fast när jag tänker efter vore det ju bra om han också kan bära, särskilt sen när killen blir större. Hmmm...
#7258827
Det jag tycker du ska göra är att efterlysa en selträff där du bor. Det finns säkert folk som har olika selar du och din sambo kan få prova. Då kan ni får prova er fram vad som passar just er.
Bor du i Umeå med omnejd så finns det i alla fall i mitt hushåll en Beco Butterfly II, Manduca och en lånad Patapum Toddler som du kan få prova. Nu är Toddlern Streams men du får med all säkerhet prova den, hon har även en Ergo du säkert får prova också.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?