Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av vamp1980
#7096337
är det någon som gör det? menar att jag har sett en bild på en man som cyklade med barnet på ryggen i en beco..
Av vamp1980
#7096426
bara undrar om det är någon som gör det och om det går bra.
Användarens profilbild
Av ZaZi
#7096509
Jag skulle aldrig i livet cykla med liten bebis.
Vad händer om man ramlar? Krockar? Nej, jag kan inte tänka tanken fullt ut.
Ett barn ska sitta i barnsits i hårdplast och ha hjälm på huvudet om det ska färdas på cykel. Och är barnet för liten att sitta i sådan eller för liten att bära hjälm så tror jag det finns cykelkärror man kan placera babyskyddet i om man måste cykla, men det vet jag väldigt lite om. Har aldrig använt sådan själv.
Användarens profilbild
Av katha
#7100939
Ursäkta om jag stöter mig med nån nu, men hallå... Riskera era egna liv men inte era barns!
Dessutom är det olagligt. Har pratat med polisen och dom kan ge böter för det, dels för att det ät lag på att ha hjälm och för att skjutsa utan babyskydd/ barnstol. Det kan också väckas åtal för att riskera annans liv...
Jag vet ingen som blivit det men var rädd om det viktigaste du har!
Användarens profilbild
Av tinaw
#7101398
En bebis sitter inte speciellt säkert i barnstolen och hjälmarna kan skada nacken på dem av tyngden vid krock. Det skulle jag aldrig i livet våga. Vi har nog bara olika information om vad som är säkert och inte.
Användarens profilbild
Av cocco
#7158141
Vi har gjort det fungerade jättebra.

Om man ramlar så tror jag nog att barnet sitter säkrare i selen än iväg slängd fastspännd på en cykel.
Användarens profilbild
Av Din mamma
#7158188
tinaw skrev:En bebis sitter inte speciellt säkert i barnstolen och hjälmarna kan skada nacken på dem av tyngden vid krock. Det skulle jag aldrig i livet våga. Vi har nog bara olika information om vad som är säkert och inte.
Berätta mer plz!
Av lottamira
#7163725
Som sagt, det är olagligt...Att cykelhjälmen skulle skada barnet har jag svårt att tänka mig, de är ju till för att skydda och väger väldigt lite !?

Tror absolut att barnet sitter mer skyddat i en barnsits än i sjal/bärsele....!
Användarens profilbild
Av Beckah82
#7163733
Jag skulle inte göra det. Av samma anledning som jag inte har en bilbarnstol av skumgummi tex ;-)

Jag vill ha barnet sittandes i hårdplast och med hjälm på om något händer. jag vill inte landa på bebisen om jag trillar.

Men bebisar sitter ju inte så bra i en cykelstol? nej, alldeles riktigt och innan de gör det skulle jag inte ut och cykla med en bebis. För att jag skulle cykla med en bebis så kräver jag att den är så gammal och stadig att den sitter bra i en cykelsits och har en hjälm som passar och sitter bra.

Jag har inte sett några undersökningar eller test, jag går enbart på vad som känns självklart i min värld. Har inte reflekterat så mycket över detta.
Användarens profilbild
Av Indah
#7163751
Men är det olagligt att skjutsa utan bilbarnstol? Okej att man inte sätter barnet på pakethållaren men i en cykelkärra då? Eller är cykelkärra för "nytt" påhitt att det inte har kommit med i lagen?
Ursäkta om det är en dum fråga men jag vill bara ha mer kött på benen.
Användarens profilbild
Av tinaw
#7163758
Indah skrev:Men är det olagligt att skjutsa utan bilbarnstol? Okej att man inte sätter barnet på pakethållaren men i en cykelkärra då? Eller är cykelkärra för "nytt" påhitt att det inte har kommit med i lagen?
Ursäkta om det är en dum fråga men jag vill bara ha mer kött på benen.
Det är lag på hjälm, inget annat mig veterligt. Även hjälm i cykelkärra, trots att mycket talar emot det och remissinstanserna var emot.
Användarens profilbild
Av snisk
#7167383
blir nyfiken.
cyklar ni med barnet på magen eller ryggen?

nu har jag provat, fast med en sovande bebis i omslutet kryss på magen. vi cyklade inte så långt och det gick hur bra som helst. fick en rätt så stark gravidflashback :)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?