Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7149151
Jag är precis i tagen med att sy en mei tai. Mina funderingar är bland annat om det är skönast att ha breda axelband lite som en sjal eller om jag ska sy dem vadderade, typ som på en ryggsäck. Och om det är bäst att sy en mei tai som är insvängd i sidorna (Bellisbellan) eller en med rak panel (Knyttet).

Så jag hakar på, och ni som provat. Berätta gärna vad ni tyckte!!
#7149223
Lonicera skrev:Jag är precis i tagen med att sy en mei tai. Mina funderingar är bland annat om det är skönast att ha breda axelband lite som en sjal eller om jag ska sy dem vadderade, typ som på en ryggsäck. Och om det är bäst att sy en mei tai som är insvängd i sidorna (Bellisbellan) eller en med rak panel (Knyttet).

Så jag hakar på, och ni som provat. Berätta gärna vad ni tyckte!!
Nu har jag testat lite olika sorter... Insvängd eller rak panel tycker jag mest är en utseendefråga - vilket man tycker är snyggast så att säga. Breda axelband avlastar mycket bättre än tunna vadderade, tycker i alla fall jag som har rätt så ömma axlar och nacke. Midjebältet vill jag ha vadderat, för annars skär det in på mig. Sedan beror passformen på hur axelbanden är vinklade och hur hög och bred MT:n är. Längden på midje- och axelband är också en smakfråga - hur man vill knyta...
Testa att sy en av ett lakan eller nåt och modifiera tills du är nöjd. Då kan du ta det finare tyget och sy en MT som verkligen passar dig =)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?