Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zircona
#8184961
Där fick jag för att jag inte gjorde research först... Har precis fått hem min traderade mei tai och ja, den är STOR. Funderar på om jag ska sy om dem eller lägga den på hyllan i några månader. Min 6½kg 4mån bebis försvinner i den.
Användarens profilbild
Av dolvis
#8184983
Vi köpte en sån när tjejen växt ur patapumen runt 1,5 år. Det var just bredare sittdel vi ville åt, och den var verkligen skitbra! Men jag förstår om små bebisar försvinner i den...
Av thulo
#8188046
Sitter och tittar på KeLiMaLu mei tai på Tradera och funderar om det är värt att buda? Har en liten kille på 4 månader och 6,5 kg ca och 65cm lång, han kanske är för liten än för en sån?
Hur är en sån om man är "lite" smårund då? Jag är 165 cm och väger ca 95
Av Flaxa
#8189274
Om han är för liten nu, så lär han växa i den. =)

Och banden/remmarna räcker till. De är långa och bra. Jag är i din storlek (fast längre) och det är inga problem.
Av thulo
#8189761
Avlastar en Mei Tai lika bra som en vävd sjal?
Bär för tillfället i en trikå och Manduca, tycker bäst om trikån än.
Användarens profilbild
Av CarroGilles
#8299909
thulo skrev:Avlastar en Mei Tai lika bra som en vävd sjal?
Bär för tillfället i en trikå och Manduca, tycker bäst om trikån än.
Jag tycker att vävd sjal och mei taien har lite olika användningsområden. Mei taien har jag mest använt som avlastning vid matlagning, till och från dagis och lekplatser, vid amning utomhus etc. När jag vetat att det varit sömn som gäller då har jag nog föredragit sjalen...
Kunde dock aldrig vänja mig vid Manducan som för mig bara kändes klumpig och svårinställd. Fick jag välja endast ETT bärdon skulle det bli mei taien.
Användarens profilbild
Av Zircona
#8425696
Tyvärr funkar den inte alls på mig. Måste knyta den jättehårt för att lilla E ska sitta bra och då skär den in i min kropp och är så obekväm att jag bara kan bära korta sträckor. Den funkar dock väldigt bra på min man som är längre och inte lika svankryggad som mig.
Användarens profilbild
Av namera
#8479830
För oss funkar den utmärkt (men bättre på långa sambon än på mig). Däremot hade den aldrig funkat när sonen var nyfödd, det är den alldeles för stor för. Vi har använt den från att han var 7-8 månader och kommer nog kunna använda den flera år till. Sambon hälsar att han framförallt gillar de breda axelbanden.
Av FrokenG
#8511923
Ok, nu har jag också testat. Å den är verkligen skitstor :siishah: Nu hade jag ju tänkt den till sonen på två år men frågan är om den inte är för stor för MIG. Viker jag den där nere (två snurr) så är den ändå nästan för hög för min överkropp, axelbanden kommer liksom högre än vad mina axlar är (jag är 164 cm).

Edit: den funkar men det är ganska precis. Sonen får till och med lite huvudstöd av sjalen :tumup:

Lätt (tunn) och smidig annars, lätt att stoppa ner i väskan och ha som reservbärande :tumup:

Mycket nöjd! Hade det varit ett grövre tyg över axlarna och runt midja hade den varit perfekt (det är väldigt tunnt).

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?