Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av RosiePosie
#1618673
Bara för kännedom om någon skulle vara intresserad någon gång:

Införskaffade en sådan för den var så snygg och billig. Dock stoooor för min lilla som är född juni -08.
Nu har jag äntligen sytt om den, (vilket var lätt) så om någon funderar på att köpa eller har en osv. etc. och vill veta hur jag gjorde för att den skulle passa bra, så kan jag förklara hur jag gjorde.
Av RosiePosie
#1619333
tussan skrev:Min va också stor. Nu är lilltjejen 11 månader så nu passar den.
Tänkte jag kunde sprätta upp det jag har sytt in nu, så passar den nog när han blir större! :app:
Användarens profilbild
Av Lindiwe
#1619352
tussan skrev:Min va också stor. Nu är lilltjejen 11 månader så nu passar den.
Lite OT...
Hur är den att bära i nu och hur stor är din tös? Min dotter väger 12 kilo och jag letar efter en bra MT som avlastar bra och som är lite högre än vad min Kozy är.
Av RosiePosie
#1624420
Lindiwe skrev:
tussan skrev:Min va också stor. Nu är lilltjejen 11 månader så nu passar den.
Lite OT...
Hur är den att bära i nu och hur stor är din tös? Min dotter väger 12 kilo och jag letar efter en bra MT som avlastar bra och som är lite högre än vad min Kozy är.
Då ska vi se.. Sent svar, men men.. :wink:
Tycker den är kanon att bära i. Men den är på snäppet för låg. Vet inte hur hög Kozyn är iofs. Wille väger 7-8 kg så för en 11-månaders är den nog för liten kan jag tänka mig. Eller ja, bred nog men inte hög nog.. Tor jag..
Av tussan
#1635860
Min tjej är 11 månader nu, hon väger ca 11kg. Hon sitter super bra i sin mei tai nu. Dock vägrar mannen min använda den, så vi har köpt en ergo också.
Användarens profilbild
Av Nemo
#1669782
Jag har också köpt en sådan men den är ju alldeles för bred för lillan (har iofs inte testat på ett tag nu, men såååå fort växer hon väl ändå inte). Jag skulle jättegärna vilja veta hur du gjorde för att få den lite smalare! :D
Av RosiePosie
#7192036
Då ska vi se..

Nedre delen:
Jag tyckte att borden/kanten (eller stavas det bård? :hmm: ) var helt överflödig. Det är den som gör MT:n så bred. Utan den, blev bredden perfekt.
Så den ville jag ha bort. Klippte i sömmen vid midjebandet, lika mycket som borden är.
Vek in så borden försvann och nålade fast.

Övre delen:
Finns ingenting att klippa i här.. Så jag vek helt enkelt bara in borden. Axelbanden följer ju med när man viker in, men dom lägger man bara ut igen.
Kanten blir lite tjockare här eftersom det blir dubbelvikt, men jag tycker inte att det är något som märks av.
Så sicksackar jag det som är avklippt. Och syr ihop! Måste tillägga att jag har kortat av alla band också, som ju är meeeeterlååånga! :siishah: :P


Så, nu är det bara att strömma in med frågor på min luddiga beskrivning. Haha!! :wink:
Men om man kompletterar med bilderna så kanske det klarnar lite!?
Av Maria Segedi
#7192454
Förstår, men axelbanden hamnar ju fel, det förstår jag inte hur du gjort?

Edit: jag tror jag gör min egna variant och viker hela sidan dubbel från axel till midjeband och syr, utan att klippa. Så man kan sprätta upp till större barn sedan.
Av RosiePosie
#7196255
Maria Segedi skrev:Förstår, men axelbanden hamnar ju fel, det förstår jag inte hur du gjort?

Edit: jag tror jag gör min egna variant och viker hela sidan dubbel från axel till midjeband och syr, utan att klippa. Så man kan sprätta upp till större barn sedan.
Egna varianter är alltid bäst! :tumup:
Axelbanden vek jag ut igen, eller ja.. La lite dubbelt så att de hamnade rätt igen.. :roll:
Av foxmother
#7657927
Ville bara skriva att jag verkligen blev positivt överaskad när jag provade min mei tai KeLiMaLu, som jag köpt billigt på tradera. Supersnygg, välsydd, jättebekväma axelband (breda) smalt midjeband tyvärr, men det störde mig inte så mycket som jag trott. Lätt att knyta och avlastade förvånansvärt bra. Men den är som sagt stor, min son är 7 månader och den funkade fint med honom i, viker ner den översta delen, verkar som om det är så man ska göra för det blir perfekt med en mjuk kant uppe också. Min första mei tai, har burit massa i elastisk bärsjal, lite i vävd och lite i manduca innan. Har inte varit på någon långpromenad iofs, men det kändes väldans bra den korta tur jag tog. Mycket nöjd och tycker att den är väldigt prisvärd, går verkligen att få tag på lätt på tradera.
Av Nisse
#7949266
foxmother skrev:Ville bara skriva att jag verkligen blev positivt överaskad när jag provade min mei tai KeLiMaLu, som jag köpt billigt på tradera. Supersnygg, välsydd, jättebekväma axelband (breda) smalt midjeband tyvärr, men det störde mig inte så mycket som jag trott. Lätt att knyta och avlastade förvånansvärt bra. Men den är som sagt stor, min son är 7 månader och den funkade fint med honom i, viker ner den översta delen, verkar som om det är så man ska göra för det blir perfekt med en mjuk kant uppe också. Min första mei tai, har burit massa i elastisk bärsjal, lite i vävd och lite i manduca innan. Har inte varit på någon långpromenad iofs, men det kändes väldans bra den korta tur jag tog. Mycket nöjd och tycker att den är väldigt prisvärd, går verkligen att få tag på lätt på tradera.
:iagree:

Håller med på allt!
I det stora hela är jag nöjd!
Passar nog inte så bra på pluttbebisar, men min dotter som är 8 månader passade den hyffsat på!
Dock får jag vika upp midjebältet lite då den är lite hög, men hon växer ju i den :) .
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?