Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna (skala 1-5, där 5=högst)

1
1
2%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
7
16%
5
35
81%
Användarens profilbild
Av Be-Linda
#7523071
Gav en 5:a! Kan inte låta bli makens Lemongrass! Den har snabbt blivit ingosad och supermjuk! Ger helskön avlastning och dessutonm är den otroligt vacker med sin lyster! :love:
Användarens profilbild
Av kamalot
#7529916
5:a här också, köpte en begagnad här på Sjalbarn (tack, Empatikan! :heart: ), och förutom att vara vacker är Zara fantastiskt skön att bära i :vågen: Och den prassliga lappen som nämnts tidigare finns inte på min, här sitter det en vanlig vävd lapp som mittmarkering.
Användarens profilbild
Av beve
#7811502
Jag måste säga den är fortfarande en absolut favorit. Hade en Earth (tack CasaMia) 60 cm bred som var så bra nu på vinter, det var enklare att stoppa Ruben i (med overall). Nu har jag 4 stycken Zara och väntar på en till! Och känner inte byta eller sälja en av dem.

Z får en 5a från mig MEN jag måste säga jag hade alltid jätte svårt att hitta mittmarken när vi var på resa (alltid i bråttom, lite stressig :whut: )... kanske jag skulle sy en ny mark för nästa resa :D
Användarens profilbild
Av flindra
#7895928
Jag har nu använt min Zara Trigreen en vecka. Tycker den var mjuk och gosig redan från
början, tunn och fin. Jag tycker den är jättelätt att knyta, och knuten blir liten och fin.
Det enda lite negativa är att märket inte sitter i mitten, vilket gör det lite bängligt för mig
att få till vissa knytningar. Ska lösa det genom att sy fast egna markeringar.

Betyg: 5

Bild
Av FrokenG
#8615875
Är bara inne på min andra dag med Zaran men jag har använt sjalen mer än jag "behövt" just för att dt är smidigt. (Har en BBslen också som jag aldrig blir vän med.) Enkelt att knyta, älskar att den "hakar i sig själv" och knuten blir lite och smidig. Hela sjalen är smidig, jag har inte kunnat förstå hur man kan känna sig snygg i en sjal innan men nu... Kärlek! Enkel att justera och avlastar precis så mycket som jag behöver. En femma.

(Jag som annars är en selemänniska har inte ens tittat på selen sen Zaran kom.)
Användarens profilbild
Av AbbesMamma
#8616436
FrokenG skrev:Är bara inne på min andra dag med Zaran men jag har använt sjalen mer än jag "behövt" just för att dt är smidigt. (Har en BBslen också som jag aldrig blir vän med.) Enkelt att knyta, älskar att den "hakar i sig själv" och knuten blir lite och smidig. Hela sjalen är smidig, jag har inte kunnat förstå hur man kan känna sig snygg i en sjal innan men nu... Kärlek! Enkel att justera och avlastar precis så mycket som jag behöver. En femma.

(Jag som annars är en selemänniska har inte ens tittat på selen sen Zaran kom.)
När jag läser detta längtar jag ännu mer till jag får hem min Zara! Hoppas jag blir lika nöjd :)
Av sjalmamman
#8799228
Jag har två sjalar från Elleville, men inte så mycket annat att jämföra med, använde förr två ihopsydda Bära Barn- kortsjalar som blev till en långsjal.
Men sen köpte jag en Zara- sjal och den är både fin och smidig att använda. Väldigt nöjd med den! Och bekväm är den att bära i, tycker att den tom avlastar bättre än en ergonomisk sele. Har dock tröttnat lite på färgen, har en blå Zara-sjal och funderar på att köpa en till sjal i en annan färg :)

Någon som provat Ellevilles nya silkessjalar med 50% silke och 50% bomull?
Användarens profilbild
Av Ankhiana
#8820698
Rekommenderas varmt! :tumup:

+Jätte bra avlastning
+I och med mönstringen (tror att det beror på det åtminstone) så glider inte sjalen utan sitter där man knutit den (sjalen är med andra ord inte speciellt stretchig heller och det är ju en smaksak om man anser det positivt eller negativt)
+Väldigt skönt utan några kanter på sjalen, inga kanter som kan skära in om sjalen hamnar lite konstigt
-Inte lika mjuk som didymos sjalen här hemma men den blir säkerligen mjukare ju mer man använder den som det brukar vara med sjalar

En annan sak som kan vara värd att veta är att sjalen i 100% bomull är relativt tunn. Jag skulle dock klassa den som en "normal" sjal när det gäller hur tjock den är, inte bland de svalare sjalarna och inte heller bland det varmare. Det härliga svenska ordet "lagom" kanske kommer väl till pass? :wink:

Bild
Detta är snyggingen som köptes här! :)
Användarens profilbild
Av Intro
#8843754
Kan någon upplysa mig om hur storlekarna funkar? Vilken ska man ha om man är en kort person med stl 34/36 i normala fall, t ex?
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8869877
Det borde väl finnas fler som kan fälla omdömen om denna sjal? Jag är sjalnybörjare men har hunnit skaffa trikåsjal, ringsjal och bärsele :) Har läst på som en galning samt tittat på tusen bilder (känns det som) och velat som sjutton inför beställning av min första vävda sjal. Kom så fram till att det iallafall skulle bli en Ellevill och då började ångesten vilken modell och färg man skulle välja *suck* Så många fina! Idag kom jag till skott och beställde en Zara Chocco, omdöme kommer sen!

30/5-12 Idag kom sjalen, en dag efter beställning! Har provat att knyta en snabbis, redan det kändes bra. Fin var den också! Ska nu ut på hundpromenad och prova mer. Återkommer med recension när jag hunnit använda den ett tag.

27/8-12 Då var det dags för en mer utförlig recension. Har alltså haft min Zara (stl 6, ca 4,7 m) i 3 mån och hunnit använda den en hel del, kan dock bara jämföra m E. Paisley, ergonomisk sele och Mei Tai. Av dessa don så har denna bäst avlastning, den är väldigt bra. Den är mjuk, bekväm och lättknuten, underbart vacker med fin lyster. Har mest knutit fram än så länge då jag är nybörjare, den ger bra stöd när man knyter på rygg men i och med att den "fastnar" i sig själv lätt så kan det göra ryggknytningen svårare, dock är detta med att den inte glider lika lätt en egenskap jag gillar vid magbärning eftersom knytningen håller bra, så har man bara lärt sig ordentligt hur man knyter på rygg så tror jag det blir till en positiv egenskap även där.

Markeringarna på mina Ellevill sjalar tycks inte heller sitta precis vid mitten..

Har inte använt den så mycket ute i sommar då jag är väldigt varm av mig och tycker den blir för varm. Har däremot använt den en hel del inne, på kvällar samt mer och mer nu mot slutet av sommaren. Skulle även önska att Ellevill hade en smalare sjal att erbjuda också Jag ger denna sjal en 5:a då bristerna är så små. Rekommenderas!
Senast redigerad av Carolinah den mån aug 27, 2012 18:06, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av Nikospiko
#8870114
Jag är också nybörjare och har egentligen inte så mycket att jämföra med. Började med trikåsjal men när sonen vägde 7 kilo blev det för tungt och jag ville testa en vävd sjal istället.

Det finns ju att köpa olika begagnade sjalar här på forumet, men jag köpte en svart Zara från KokoBello, andrahandsorteringen för dryga 500-lappen. Den var superfin och jag har bara hittat en pytteliten knut på den. Vet ju inte om alla i andrahandssorteringen ser ut så men jag tyckte det kändes bra att börja med en lite billigare variant för att testa sjalen.

Jag är väldigt nöjd och tycker sjalen är mjuk och följsam, snygg och inte för "prålig" (jag trivs inte i sjalar som är för färgglada). Jag tycker inte den var märkvärt svårare att knyta än min gamla trikåsjal och min son älskar den. På minussidan är att den blir ganska varm nu under sommardagarna, att mittenmarkeringen är lite svår att hitta och inte sitter på mitten (!) samt att jag tycker att jag måste dra åt den en eller två gånger under långpromenader.

Jag har beställt en Ellevill i bambu och bomull som kommer på posten snart och det ska bli spännande att testa den också.

Hoppas du kommer trivas med din sjal, jag har inte ångrat mitt köp :)
Användarens profilbild
Av Disaia
#9092738
tassar
Användarens profilbild
Av LiselotteM
#9092777
Jag har en Ellevill Zara Niike och den är definitivt den sjal som blivit mest använd, både på rygg och mage. Lättknuten även på rygg, tycker jag. Nu är jag sugen på att prova Ellevill Paisley.
En femma i betyg från mig, för övrigt!
Användarens profilbild
Av anna76
#9240699
Jag har precis beställt min första Ellevill Zara, en orcid på rea. Kul att så många är nöjda med sina Ellevill Zara!! :vågen: Jag väntar barn nr 2 i oktober, så recension kommer senare.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?