Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
2
20%
3
2
20%
4
5
50%
5
1
10%
Användarens profilbild
Av April
#4997
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#5100
Amazonas Brazil är en lite enklare sjal om man jämför med storkisar och liknande. Den känns grövre i tyget, men ändå mjuk och mysig långsjal, vävd ganska glest i tuskaft.

Jag skulle nog inte rekomendera en Amazonas Brazil som första sjal till en nyfödd. Dels för att den inte är så smidig/stretchig som jag skulle vilja att en sjal till ett spädbarn skall vara, men kanske framför allt för att jag inte är säker på att den faktiskt skulle klara av flera års dagligt användande och att bli tvättad så många gånger som det krävs när man har ett litet kräkbarn när den nu är så glest vävd - men som (första?)sjal till ett äldre barn fungerar den alldeles utmärkt!
Jag tycker att den avlastar bra och är smidig att knyta trots att den inte har snedskurna ändar och den är helt klart värd sitt pris!

Sett enbart till kvalitet, slitstyrka och så skulle jag nog ge den en 3:a, men om man även väger in det relativt låga priset så ger jag den en 4:a!
(man får trots allt det man betalat för... :wink: )
Av Celerona
#5387
Har ju inga andra erfarenheter av sjalar, tycker att den är toppen med tanke på priset, och agnes trivs bra i den, sen borde vi öva mer på ryggknytning...

och sen så är den ju väldigt vacker min sjal.. :wink:
Användarens profilbild
Av mojsan
#9119
..köpte en brazil som första vävda långsjal, och tycker den är trivsam hemma, snabb o så. Myyysog, bella skrattar så gott när jag tar ner brazilen. Nackdel är väl knuten, som jag tycker blir lite för stor o klumpig, nu när jag har annat att jämföra med. (förtydligande: babuns knut är ungefär likvärdig, hoppiz o antigua blir nättare knutar)
Användarens profilbild
Av mojsan
#9130
..ryggsäck. Men enkelt höftkryss o (heter det enkelt kryss, tro?) funkar oxå för oss. Men du, du ska inte vänta till bärsjalsträffen o kolla? När den nu blir. Jag gillar brazilens lite grövre utseende, men mjuuk är den, men gillar min hoppis mer.
Användarens profilbild
Av mojsan
#9136
:wink: fast jag har nog mer strategin (!) att jag funderar o funderar o sen beställer jag, ibland är vägen kort från fundering till handling, s.a.s.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#9143
Vitsippa skrev: Vilka knytningar kan man göra?
Det beror lite på hur lång sjalen är och hur stor du själv är! :wink:

Jag är drygt 180cm lång och väger kring 65kg har den äldre och kortare varianten av brazil-sjalen (ca 4,4m nu när den töjts ut igen efter handtvätt) och jag kan knyta, dubbel-x, höft-x, ryggsäck och omslutet på ryggen (även om det sistnämna inte går särskilt bra, men det beror nog mer på min taskiga knytning än på sjalen :oops: )
Om sjalen inte räcker till att knyta dubbel-x får du göra som min långe pojkvän och knyta bas-x istället!

Lycka till! :lol:

(jag måste ju få passa på att hålla med i det mojsan skrev om att den är mysgo, för det är den verkligen, även om den kan se lite grov ut på bilder!)
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#13858
Bland annat på www.babyboden.nu
Av Celerona
#13876
babyboden har något ex på rea av den gamla modellen(den jag har) tycker den längden räcker. Är ca 168cm och väger kring 63 kg
kan göra ryggsäck, med och utan korsade band, tibetansk ryggsäck, höftx
dubbelX, och har lyckats med dubbelxomslut(knut bak)
Användarens profilbild
Av Mariadraken
#17497
Iofs går det inte att rösta längre men jag vill nog ge den en 4. Är mycket förtjust i min (färgen Mango) men jag kan inte knyta x-omslut med den och det beror mer på min figur än på att sjalen är av den gamla modellen.
Knyter mest höftkryss och vi trivs så bra jag och Ida.
/Maria
Användarens profilbild
Av Eld77
#83603
Den får en trea av mig. Det är en snygg och mysig sjal, men jag tycker den är svårknuten. Inte så glatt i ytan som jag vill, och ganska tjock, så knuten blir stor. Sen är den rätt varm också, vilket inte var så roligt i somras. Den funkar antagligen bättre nu på hösten. :)
Användarens profilbild
Av Sandrisen
#850437
Jag älskar denna sjal så den får en 5:a av mig!

Den är enkel att knyta med och det är ett mycket skönt material som både jag och sonen älskar. :loving:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?