Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
20%
3
Inga röster
0%
4
4
80%
5
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av April
#4991
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Alven
#16696
Nu har jag använt en lånad Babylonia i tre dagar och vågar mig på ett omdöme.

Första intrycket var att den var väldigt grov och sträv (jag kämför med min storkis). Men efter att ha knutit på mig den ändrade jag mig lite, den är luftigare än storkisen och därmed lite svalare. Den kändes inte alls sträv när jag väl fått på mig den. Den var i längsta laget för mig (tror att den är 4,9 eller nåt) men det är ju inte sjalens fel. Egentligen tycker jag att det är jättebra att Babylonia finns i lite udda längder (om man jämför med andra vävda sjalar) så att den passar dem som inte gillar "standardlängderna" 4,1 m, 4,6 m eller 5,2 m.

Den får en 4, eftersom jag tycker att den är lite för sträv för mig...
Användarens profilbild
Av Helena
#16758
Alven skrev:Nu har jag använt en lånad Babylonia i tre dagar och vågar mig på ett omdöme.

Första intrycket var att den var väldigt grov och sträv (jag kämför med min storkis). Men efter att ha knutit på mig den ändrade jag mig lite, den är luftigare än storkisen och därmed lite svalare. Den kändes inte alls sträv när jag väl fått på mig den. Den var i längsta laget för mig (tror att den är 4,9 eller nåt) men det är ju inte sjalens fel. Egentligen tycker jag att det är jättebra att Babylonia finns i lite udda längder (om man jämför med andra vävda sjalar) så att den passar dem som inte gillar "standardlängderna" 4,1 m, 4,6 m eller 5,2 m.

Den får en 4, eftersom jag tycker att den är lite för sträv för mig...
Men den finns ju inte i udda längder, för om den tvättas så krymper den ju till standardlängderna, har jag fått för mig???
Användarens profilbild
Av Alven
#16809
Helena skrev:Men den finns ju inte i udda längder, för om den tvättas så krymper den ju till standardlängderna, har jag fått för mig???
Aha, då var min lånade Babylonia otvättad i så fall. Det tänkte jag inte ens på eftersom jag altid tvättar mina sjalar innan jag använder dem (som med allt annat tyg som kommer i kontakt med babyn). Den var iaf väldigt fin!
Användarens profilbild
Av Helena
#16811
Alven skrev: Aha, då var min lånade Babylonia otvättad i så fall. Det tänkte jag inte ens på eftersom jag altid tvättar mina sjalar innan jag använder dem (som med allt annat tyg som kommer i kontakt med babyn). Den var iaf väldigt fin!
Så står det iallafall på Stellaris hemsida, att sjalen krymper efter tvätt. Fast jag tror att många hade gillat en sjal i längden 4,9.
Vilken färg var det du lånade?
Användarens profilbild
Av Alven
#16813
Jag lånade en enfärgad grå. Jag skulle på begravning i Gbg och ville inte ta min Ullistork. Inte för att nån hade brytt sig (troligtvis) men för mig kändes det megafel med en rödlilarosagrönrandig sjal på en begravning... :? Och Antiguan (rödruta) är ju ännu värre...
Av LL
#17275
Jag har haft min Babylonia ett par månader och trivs bättre och bättre med den. Kan hålla med Alven om att den är lite sträv i tyget, men det är inget som stör mig.

Avlastar skönt och är alldeles lagom töjbar tack vare diagonalvävningen. Den är lätt att knyta, smidig för att vara vävd. Tycker den avlastar bra.

Ett STORT PLUS för att den är färgad med giftfria färger och tillverkas inom ramen för Fair Trade (läs på Stellaris hemsida).

Färgerna är fina. Skulle dock uppskatta om det vore lite mer lyster i tyget, men det är ju en smaksak. Gillar att den finns i grått - en neutral, diskret färg som bör passa dem som inte vill köpa mörkblått.

Än så länge finns inga knytinstruktioner, men det är visst på G.
Användarens profilbild
Av marlene
#31821
Jag måste väl skriva nått jag med nu när jag har en babylonia :)

Jag gillar den jätte mycket, jag har ju inte provat nån annan vävd sjal så jag har ju inte direkt nått att jämföra med men jag tycker att den avlastar jätte bra är mjuk och skön och så klart helt underbar färg. Jag blir glad när jag ser den :lol: Längden var också perfekt för mig, det är den 4,9 m tvättad så enligt uppgift ska den vara ca 4,8 meter lång. Den räcker precis till X-omslut på magen med knuten på ryggen.

Här har Kristina knäppt mitt när jag håller på att knyta ryggsäck (tänk om jag fick wille att ha en svalare mössa än hans gröna mössa :roll: )


Bild
Användarens profilbild
Av April
#89959
Jag har inte trivts med de "Babyloniorna" som jag haft hemma. Första som jag fick var tyvärr felgjord, så det berodde naturligvis på det :-D Den andra, som är en kortsjal, tycker jag är lite svårknuten och att den liksom glider... Men jag har inte använt den så mycket, så jag kanske inte är rätt person att svara.

Den kanske blir bättre när man använder den mycket???

KRam
Användarens profilbild
Av Anso
#196784
Omröstningen gällande "Babylonia" fortsätter men för att förtydliga det hela så finns det nu en ny omröstningstråd för "BB-slen" som är det nya namnet efter vidareutveckling av sjalen.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?