Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
5
10%
2
20
40%
3
14
28%
4
8
16%
5
3
6%
Av Marie Engvall
#109242
Tunna på vilket sätt? De ringar vi har valt är valda pga färg, form och kvalitet (håller för närmare 200 kg).
Användarens profilbild
Av marlene
#109245
Marie Engvall skrev:Tunna på vilket sätt? De ringar vi har valt är valda pga färg, form och kvalitet (håller för närmare 200 kg).
Dom är tydligen tunnare än andra ringsjals ringar som finns på marknaden ex från www.slingrings.com det verkar som att många tycker att det ger ett lite bräckligt intryck.
Användarens profilbild
Av Mia
#109259
marlene skrev:
Marie Engvall skrev:Tunna på vilket sätt? De ringar vi har valt är valda pga färg, form och kvalitet (håller för närmare 200 kg).
Dom är tydligen tunnare än andra ringsjals ringar som finns på marknaden ex från www.slingrings.com det verkar som att många tycker att det ger ett lite bräckligt intryck.
Jag har ingen personlig erfarenhet av Bärabarn som ringsjal men har hört att många "vana ringsjalare" reagerat på detta och var bara nyfiken.
Användarens profilbild
Av marlene
#109265
Mia skrev:
marlene skrev:
Marie Engvall skrev:Tunna på vilket sätt? De ringar vi har valt är valda pga färg, form och kvalitet (håller för närmare 200 kg).
Dom är tydligen tunnare än andra ringsjals ringar som finns på marknaden ex från www.slingrings.com det verkar som att många tycker att det ger ett lite bräckligt intryck.
Jag har ingen personlig erfarenhet av Bärabarn som ringsjal men har hört att många "vana ringsjalare" reagerat på detta och var bara nyfiken.
Jag har heller ingen erfarenhet av den köpta bärabarnsjalen som ringsjal (jag har ju min som jag har sytt om själv men på den är det ju ringar från slingrings) Men det verkar som att det enda man har hört igentligen om den köpta är funderingar om dessa tunna ringar :)
Av loluna
#149795
fina färger, men gud vad krångligt att få till den att sitta bra!!! (därför fick jag inte den tilll att avlasta bra heller)...en trea...lite generös får man ju vara :)
#330291
Fastnade själv för BB sjalen just för att det var fina färger och att den är svensk gör inte saken sämre tycker jag... tycker det är lätt att knyta den och om man bara drar lite i den kanten som man har mot halsen så blir det snuggt nog tycker jag och knuten den kan man ju ha vart man vill... det blir olika fö rmin del ibland framför axeln och ibland på motsatt höft... det beror på vad som känns bra just då...jag anväder även ringsjalen från BB och bär både bebisar och större barn utan problem. Sen att den är lite kortare... skönt när det är blött ute och man står och ska ta ur barn ur bilen och i sjalen... Jag hade gärna haft den lite längre så jag kunde gjort ett enkelt omslut så man kunde variera bärandet ytterligare. men idag är den ju fållad och ringsjalen har fickor i svansen utan att bli bylsig... tyget är tunnare och passar därför både till sommar och vinter bärande eftersom den alltid känns smidig. Den skrynklar lätt så ett tips är att stryka den efter tvätt så blir den mindre "tvätt skrynklig" Jag har inte sett BB sjalen tidigare förrän jag började bära mitt yngsta barn i den... tidigare i år!
Så det verkar som om tilvlerkaren lyssnat!!
Av Morrigan
#372610
tycker att bb-sjalen är helt ok, det är min första kortsjal och jag hade inga problem med knuten, men det är jobbigt att bära länge.... :D
Användarens profilbild
Av schmut
#467729
billig, snygg men svår att få att fungera med nyfött barn i vagga
Användarens profilbild
Av surfgirl
#475587
Tycker att det är jättesvårt att få till knuten, men jag är ju nybörjare på det här med sjalar :D .
Användarens profilbild
Av Panakeia
#487134
mycket smidig sjal, lagom längd för knytning över en axel bara.
Kanske dock inget för den som är nybörjare, då den e lite svår att få till på ett bra sätt, man måste våga slita å dra lite för att få det bra!
men hlet klart en av mina favvisar!
Användarens profilbild
Av Bettan
#514466
Jag verkar vara en av de få som verkligen gillar min bärabarnsjal. Den används varje dag till och från dagis, till och från bilen osv. dvs kortare sträckor när jag inte giter använda en långsjal. Jag håller med om att den kan vara lite svår att få till perfekt, men är mycket lättare att bre ut ordentligt över axeln än en sjal med ringar. Så det väger upp anser jag. Jag har funderat över att sy ringar i den, men tvekar varje gång. Nej, jag gillar den som den är. Den får en 4a av mig. Ingen femma - då skulle den vara lättare att få till och lite billigare. Men tyget i sig är underbart mjukt och följsamt, det drar också upp betyget något. Dock är det nog inte en sjal för den totala nybörjaren och förstagångsföräldern.
Användarens profilbild
Av Sandrisen
#824068
Jag älskar min Bära Barn sjal. Knuten tycker jag är lätt att få till, men i början gled den ner mot brösten, men det var innan jag förstod hur jag skulle göra. Ångrar att jag inte köpte den tidigare bara så man hade fått bära lilleman i vagga också.

Tyget är helt underbart gosigt och både jag och lilleman älskar den. Den får helt enkelt en 4:a av mig. :heart:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?