Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
5
10%
2
20
40%
3
14
28%
4
8
16%
5
3
6%
Användarens profilbild
Av Lea
#41941
En bild också på min prins i BäraBarn-sjalen!

Bild

Det går ju alldeles utmärkt att även flaskmata i sjalen OCH ha armarna fria! :D
Av jojjo
#42260
Jag ger den en trea. Tycker den är bra för att använda när man ska ner i tvättstugan osv. Lätt att knyta och ta av och på...
Användarens profilbild
Av Ezereht
#42438
är den här sjalen i sådant tyg som har lite stretch, eller är det ett stumt tyg? Kollade på hemsidan deras men såg ingen info om det.
Användarens profilbild
Av Kristina
#42504
Det är ganska stumt, typ som antiguan och ellaroon. Lite samma "känsla" på tyget också, tjocklek, mjukhet osv.
Användarens profilbild
Av Alex
#51445
Nu, efter mycket träning, tycker jag att den är toppen!! Lille Kalle sitter som en prins! Fast inte längre än någon timme. Vi använder den dagligen för kortare promenader, samt in och ut ur affärer.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
#51486
Jag ger den en 2a.
Kom inte riktigt överrens med min.
Finns dock i fina färger
Användarens profilbild
Av Mia
#51538
Snygga färger. Bra, härligt tyg.
Min allra första sjal och då var den perfekt men när man upptäck hur mycket lättare det är med ringsjal är det lite slöseri med tyg att inte ha ringar på denna och då jag inte kan sy fick den byta hem...
Ger den betyg 3
Av LL
#68084
Tycker om min Bärabarn. Har inte använt den jättemycket, men det beror mest på att dottern redan var en bra bit över året när vi köpte den.

Jag tycker den är mycket snyggare än en ringsjal eftersom knut ser snajsigare ut än ringar, och dessutom avlastar den bättre än ringsjal (ringo) eftersom man kan dra ner tyget ordentligt över axeln. Men visst har ni rätt i att den kan vara lite svår att få till. Som med alla sjalar - det gäller att knyta hårdare och tightare än man någonsin tror.

Har använt Bärabarn-sjalen till snabbryggsäck också, men det är verkligen inget för längre stunder.

Den får en 3:a av mig.

/LL
Användarens profilbild
Av karra1
#94992
En 3:a får den härifrån.

Den är snygg, och jom jag kan faktiskt knyta den så det blir rätt bra!

Men det bästa av allt, maken testade den Lovisa i! Och han ska prova bära lillan också :shock: så egentligen borde den få en 5:a *s*

Den är en bra sjal när man ska ut och in ur bilen (hämta på skolan o.s.v.) nu när det är vinter och hon har overall på sig.
Användarens profilbild
Av boosten
#100819
Betyg:2
Det är bara att instämma i kören, den är grymt krånglig! Har gett upp att ha barnet i vagga, jag fattar helt enkelt inte hur det är tänkt att det ska gå!? Man får ju henne i armhålan bara! Fast jag hade ju alternativ, hade en Moby samtidigt, och den är ju betydligt enklare att få till, även om det tar mer tid. Den ligger nu och väntar på att Lillan ska bli stadig i nacken så vi kan bära upprätt, men även på att bli omsydd till ringsjal.

Har fö sett att Bära Barn börjat sälja ringsjalar. Tur det, men frågan är ju bara varför de inte slutar med kortsjalen helt..
Användarens profilbild
Av miapia
#103349
En tvåa. Min första sjal, som blivit använd så lite och som nu ligger någonstans (var???) och väntar på att få ringarna (som -även de - ligger var???) isydda. Måste fixa symaskin först bara...
Användarens profilbild
Av boosten
#103365
Jag vill göra ett tillägg till mitt inlägg ovan. Jag har testat mer nu, efter jag fått tydligare instruktioner än de som fanns i häftet som följde med, och vagga funkar bättre nu. Den funkar bra som hemmasjal då vi bär "japanskt" eller i vagga ibland. Men den ska fortfarande bli ringsjal!
Användarens profilbild
Av karra1
#104016
Jag gillar den mer och mer! Jag använder den dagligen för småsvängar eller 1h på stan eller så. Funkar toppenbra.

Testade bära Lovisa på ryggen med den och det funkade det med - hon väger 16 kg och är 115 cm lång :)
Av Marie Engvall
#108801
Ja, i höstas lanserades Bära Barns ringsjal. Finns idag i 4 designer men kommer snart i fler. Den har jättepraktiska fickor i olika storlek nertill så att mobilen, nycklarna osv precis får plats och man hittar dem lätt.
Användarens profilbild
Av Mia
#108832
Marie Engvall skrev:Ja, i höstas lanserades Bära Barns ringsjal. Finns idag i 4 designer men kommer snart i fler. Den har jättepraktiska fickor i olika storlek nertill så att mobilen, nycklarna osv precis får plats och man hittar dem lätt.
Hur kommer det sig att ni valt så tunna ringar?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?