Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
2
2%
3
7
6%
4
26
23%
5
80
70%
Användarens profilbild
Av Mia
#131148
Detta är nog den enda sjal som fått full pott av mig!
Jag har en Jacob som är super!
Dock vågar jag inte lova att det blivit full pott även för de randiga Didysarna..
Användarens profilbild
Av Blixa
#140873
Nu har jag ju plötsligt två didysar att jämföra med. En begagnad indio och en ny Jim. De är lite olika i kvaliteten men får en femma båda två. Indion är mycket mjukare. Tror att det är en kombination av vävsätt och att den blivit använd längre. Jim känns luftigare och inte alls så stel som jag trodde att den skulle vara när jag packade upp den. Redan efter en tvätt och en omgång med strykjärnet blev den mjukare och efter några dagars användning blev den supergosig.

Jim är ju dessutom den snyggaste färg jag sett på en sjal någonsin och bara det är värt ett högt poäng. :tumsup:
Av FiaLisa
#192528
Efter att ha burit med några olika sjalar (Hoppediz, Storchenwiege, Didymos) i knappt två månader vågar jag nu mig på att recensera.

Tunn, mjuk, följsam och avlastar mycket väl. Den är dyr, men eftersom den är så bra och finns i flera fina färger, får den en 5:a. Jag har en Julian och att dess kanter har olika färger är jättebra eftersom det då är ganska enkelt att hålla reda på vad som är vad på sjalen.
Senast redigerad av FiaLisa den fre jul 07, 2006 12:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
#207757
Jag älskar min Didy nino herbst!!! Den är helt underbar, mjuk och gosig och lättknuten. Har även testat en indio rubin som också den var helt fantastisk.
Användarens profilbild
Av Malla
#240070
Jag gav den en 5:a.

Didyn är min favorit av de långsjalar jag har provat.

Mjuka, gosiga, lagom stretchiga och avlastar bra. Lika stadig som storken och lika mjuk som easyn.

Min begagnade Nino är tunnare än min nya indio, men det kanske beror på att den använts mer. Båda är härliga, men indion glider inte riktigt lika bra som Ninon, men är å andra sidan lite gosigare.

Toppensjalar båda två!

Nu har jag skaffat min tredje Didy, en Iris - Didy är fortfarande favorit alltså! :wink:
Senast redigerad av Malla den fre sep 22, 2006 19:44, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Axels mamma
#240109
Får en 5:a mig också. Mjuk och gó! Underbara färger som verkligen häller. Många att välja på.
Själv har jag en Katja och en Wellen granat (på väg hit) i längsta längden.
En 4,7m Till och (förhoppningsvis, snart) en 4,2m Eva...
Användarens profilbild
Av annikar
#252710
Jag har en röd ellips som jag haft i ett par månader nu och jag älskar den! Måste ge den en 5:a.
Otroligt mjuk och följsam i tyget redan från första början. Och den blir bara mjukare oh mjukare. Precis lagom tunn men ändå ordentligt avlastande.
Jag har tidigare ägt en hoppediz och en röd bebina och didyn är den skönaste av dom.

Skulle bara önska att det fanns en lika skön chokladbrun didy också, det är min högsta önskan :wink:
Av loluna
#341394
Jag ger Didysar en Femma! Den bästa sjalen jag har någonsin provar, och jag har haft en del;) och ändå har jag 4 stycken dydisar nu, och indra andra märke...fina i färgen, läkknkutna, gosiga...priset är en absolut minus, men jag tycker att de är värda sitt pris i guld :lol:
Användarens profilbild
Av Key
#354244
Minns INTE vad jag röstade, men tror det var en 5:a. Har en lång lång Björn (stl 7) och en Indio Krokus (stl 6) och gillar båda skarpt. Björnen vilar oftast eftersom det blir mest ryggknyt, men tycker Didy är den BÄSTA vävda sjalen :) Indion är nog lite mer poppis än den randiga...
Användarens profilbild
Av Isanna
#354270
En klar 5:a för Didymos av mig. För tillfället har jag tre stycken, en Lisa, en Iris och en Eva. Lisa är min absoluta favoritsjal och hon är otroligt mjuk och go, men framförallt stadig och otroligt skön att bära i. Didymos är relativt tunna, de finns i massor med snygga färger och de är formidabla att bära i.

För att jämföra med Easycare (har haft två, har en kvar) så är Easycare liiite mjukare och goare, men Didymos har inte samma "svaj" som Easycare och jag upplever därför Didymos som stadigre, den sitter kvar där jag knutit den medan Easycare har en liten förmåga att töjas.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
#354315
den här är lite svår att sätta betyg på...

min favorit är indio smaragd för den fantastiskt vackra färgen :heart:

och jag har en indio med ull som också är urskön men inte helt
hundra min färg i ljusbått och natur

tillsist i min ägo, en wellen silver som också känns lite tråkig men
ändå är väldigt vacker och speciell med sitt böljande mönster

didymos får högt betyg av mig för sina olika material och färgvariationer
men eftersom de är olika i vävsättet så blir det ju avgörande för hur det
känns att knyta och bära... svårt att ge ett och samma betyg då

mina får en stark 4:a för att de är alldeles speciella
(...och för att jag sparar 5:an till en annan sjal)
Användarens profilbild
Av mica
#354330
4

Tygmässigt gillar jag både min Lisa och Julian.
Julian har dock visat sig vara lite tråkigare i färgen än jag hade hoppats.
Lisa var ett impulsköp och den passar verkligen till allt.
Och så gillar jag de sneda ändarna.
Användarens profilbild
Av Dafe
#354356
Min IRIS får en femma av mig också! Det är den bästa sjalen jag har och den bästa jag provat. Den är lagom tunn, lättknuten, mjuk och fin. Behöver aldrig strykas, manglas eller så - den är "snäll" ändå!! Jättebra avlastning och därför slår den till och med den Easycare som jag också har. :tumup: :tumup: :tumup: :tumup: :tumup: Fem tummar!
Användarens profilbild
Av Snurrfian
#355284
Den får en fyra av mig och hade nog fått en femma om det inte hade varit för fållarna, jag tycker att de känns klumbiga och skär in i ibland. Jag har en bag Julian som är väldigt mjuk och gosig så det kan jag inte klaga på, men den är kanske lite för ljus så jag drar mig lite för att anväda den så att den inte ska få fläckar som inte går bort... ;)
Användarens profilbild
Av Panakeia
#487137
Mjuk och gossig sjal.
Ska tillägga att jag utgår från min egna lars nu, alltså en variant i färgväxande bomull, de är inte riktigt samma kvalité på som de andra randiga sjalarna, många säger att de är tunnare och mjukare....
Fick faktiskt en femma av mig....kan liksom inte komma på nått dåligt med den......
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?