Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
3%
3
7
8%
4
23
25%
5
60
65%
Användarens profilbild
Av lillasara
#1149324
Eftersom sjalen ändå är så pass smidig (jag har iofs bara testat Hoppediz förutom den här när det gäller vävda sjalar) så har jag faktiskt inte nånting emot de raka ändarna.

Jag och min lillprins älskar vår Hav!

Har bara något sånär vettig bild från när vi provade ryggknyt (med mycket tveksamt resultat...) första gången:

Bild
Här är Hugo 6 månader, gillar verkligen att sitta på ryggen!
Användarens profilbild
Av zero.sara
#1194972
Lagun 4,7
+ avlastar bra
bred och ändå smidig att få till, särskilt på ryggen

- det saftiga priset
Användarens profilbild
Av Picea
#1525680
Jag har inte provat några andra så jag har inget att jämföra med, men den får en femma. Jag är bara nöjd.
Användarens profilbild
Av hcvc
#1556644
Köpte en Helröd 4,7 (5,05 i verkligheten) som jag nu sålt vidare. Lite styv och halkig/ glansig som helt ny, som att den var övermättad med färg. Blev mjuk och oglansig direkt efter en tvätt+strykning och behövdes inte "gås in".

Så här tycker jag: För lik trikå för min smak, upplever att barnet sjunker ner och att fållarna skär in eftersom de blir såpass mycket hårdare än den mjuka sjalen. Påtagligt sämre avlastning än Storchenwiege, randig Didymos, Ellevill Zara. Känns bredare än andra sjalar på 70 cm. Lite tveksam till kvaliteten vad gäller både färg och tyg. Verkar fort bli blekta ränder och tyget känns inte lika tålig som andra tjocka, korskypertvävda sjalar (ex Didymos, Storchenwiege, Hoppediz). Är liksom mer likt ett "vanligt" tyg än de andra ovan nämnda, som är mer "vävstols-vävda" - men det är ju också därför den är så mjuk och inte behöver "gås in". Aningen svalare än randig Didymos eller Storchenwiege, varmare än Zara och Wellen. Allt som allt inte mer än en trea från mig. Och sedan tillkommer ju ett STORT minus för det höga priset! Men raka ändar var trevligt tycker jag!
Användarens profilbild
Av Jolin
#7183921
Mitt förhållande till min eld har gått lite upp och ner. Den har varit ute under säljes ett par gånger men sedan när jag burit i den igen för att testa så har jag alltid ångrat mig och tagit ner annonsen. Nu är den otroligt mjuk och gosig och jag säljer den inte! Jag har även haft ett hav som inte alls var lika mjuk och mer blekt vid fållen.
det blir en stark fyra.

+
Mjuuuuuk
snygg :-)
avlastar bra

-
raka ändar, inget mitt märke,
lite enformiga i utseendet (didy har ju betydligt fler varianter och det kommer nya hela tiden).
Olikfärgade fållar som hoppe hade faktiskt också varit bra.
dyr
Av Jinxan
#7426456
Lin skrev:Jag har en easycare 5,2m som jag är jättenöjd med!
Jag tycker om tyget, det är skönt, ganska tunt och väldigt smidigt. Förhållandevis lätt att knyta, avlastar väldigt bra och så fin att jag blir lycklig varje gång jag tittar på den! :D :wink:
Jag kan citera Lin ;)

Jag gav den dock en fyra, för jag gillar inte riktigt dom raka ändarna, den har inget mittmärke, men jag har sytt dit ett eget nu
Av IEDN
#7493952
Jag har en lava på 5,2 och jag fullkomligt älskar den :loving: och därför får den en 5:a utav mig. Ända minus jag kan komma på är att den saknar mittmarkering vilken kan bli lite krångligt ibland när man står med bebis i famnen och ska kyta på sig sjalen.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
#7523074
Gav en 4:a. Har en Lava som är det mjukaste och vackraste man kan tänka sig, men jag har haft 2 andra EC som båda varit stela och strama... :D
Användarens profilbild
Av SaraLj
#7870959
Lin skrev:easycare Norrsken (design 11), 4,2m:

Bild
Hurra! Jag har en sån färgkombination och har länge undrat vad den kan heta. Norrsken! :vågen: Nu vet jag äntligen! :D
Användarens profilbild
Av HannaGerda
#8023810
Jag har en Easy Regnbåge 4,6 och är supernöjd.

Jag tycker den är mjuk och följsam och lätt att få till bra. Har funkat bra hela sommaren trots värmen. Av de "tunna" sjalar jag provat (Easy, tunn hoppe och gås) är den sjal skönast, lättast och knyta och den som ger absolut bäst avlastning.

Jag har bara :heart: för min easy :)

Dessutom är den helt sjukt snygg! En solklar 5 från mig.

Bild
Av herilane
#8197470
Den får en 5:a av mig.
Len, mjuk, smidig, lagom tunn, och så himla snygg också (Öken).
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?